تکاپوی جانشینان!

گروه ورزش: یکی از باشگاه‌هایی که در این فصل دچار کمبود منابع مالی شده تراکتور‌سازی تبریز است. آنها در این فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و به گفته مدیرعامل این باشگاه، بدهی‌های گذشته کمر این تیم را شکسته است. در همین شرایط شورای شهر تبریز که چندی پیش کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به تراکتورسازی داشت، مجددا کمک مالی دیگری را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تصویب کرده است و به‌زودی به حساب این باشگاه واریز خواهد کرد. ظاهرا همین مشکلات مالی باعث شده است که زمزمه‌های رفتن تونی اولیویرا از این باشگاه قوت بگیرد. مربی‌ای که در این شهر بسیار محبوب است اما در این فصل نتایج چندان چشمگیری نگرفته است. برهمین اساس درجلسه مدیرعامل باشگاه با سرمربی، تونی نسبت به جدایی از این باشگاه ابراز تمایل کرده و قرارشده درخواست خود را به‌صورت کتبی ارائه دهد.

هیات‌مدیره باید تصمیم بگیرد

سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در مورد اتفاقات این روزها گفت: «فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است. اولیویرا به ما اعلام کرد مشکلاتش زیاد شده و تمایل به رفتن دارد. قرارشد او نظرش را به‌صورت کتبی ارائه دهد تا ما در جلسه هیات‌مدیره این مورد را مطرح کنیم و تصمیم نهایی را بگیریم.» وی در مورد اینکه در صورت جدایی وضعیت قرارداد این مربی به چه شکلی خواهد شد و باشگاه باید خسارتی پرداخت کند یا نه، گفت: «قرار شد در این مورد توافق شود. در صورتی که هیات‌مدیره موافق این مساله باشد. ابتدا باید ببینیم آیا این مربی نظرش را برای جدایی به‌طور قطعی اعلام می‌کند و هیات‌مدیره با شرایط جدایی و توافق مالی با این مربی راضی می‌شود یا نه؟ اگر این توافقات صورت بگیرد احتمال جدایی او وجود دارد.» وی در مورد اینکه آیا اولیویرا پذیرفته که ۱۰۰ هزار دلار به او پرداخت شده است، اظهار کرد: «او می‌گوید مدیران قبلی از او نوشته‌ای برای دریافت این مبلغ ندارند. اما وکیلم گفته این پول پرداخت شده است. اسناد این مساله هست ولی نوشته‌ای به نام من در این مورد وجود ندارد. قرار شد وکیل او با وکیل باشگاه صحبت کند تا این مساله را به پایان برسانیم این مساله ریزه‌کاری‌هایی دارد که باید به‌طور دقیق حل شود.»

کمالوند جانشین تونی می‌شود؟

اما در شرایطی که هنوز رفتن تونی اولیویرا قطعی نشده بازار گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین وی داغ است. در محافل خبری عنوان شده بود که بعد از رفتن سرمربی تراکتور‌سازی، فرازکمالوند سرمربی فعلی گسترش فولاد جانشین وی خواهد شد. اما وی در این ماجرا از تونی حمایت کرده است و او را برای کار روی این نیمکت ارجح‌ می‌داند. به گزارش کاپ، فراز کمالوند درباره شرایط تیم تراکتورسازی اظهار کرد: «تراکتورسازی با همه مشکلات که مهم‌ترین آنها مالی است می‌تواند در نیم فصل دوم ازجایش برخیزد و ورق را برگرداند. ما همیشه به چشم برادر بزرگ‌تر به این تیم نگاه کرده‌ایم. وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد سکوها خالی می‌شود اما همچنان معتقدم این تراکتور با وجود تغییرات عجیبی که در تیمش ایجاد کرده، می‌تواند برگردد.» وی شایعه مذاکره با تراکتورسازی را هم رد کرد: «تبریزی‌ها همیشه پشت‌سر من بودند و به من لطف دارند اما راستش تا این لحظه با من صحبتی نشده و خودم هم ترجیح می‌دهم تمام تمرکزم روی گسترش فولاد باشد.»

کمالوند می‌رود، قلعه‌نویی می‌آید؟!

اما دراین میان صحبت از یک جابه‌جایی جالب دیگر روی نیمکت تیم‌ها نیز شده است. «برنا» دیروز از احتمال ملحق شدن امیر قلعه‌نویی به باشگاه گسترش فولاد خبرداد و نوشت: «پیشنهاد وسوسه‌انگیز مالی باشگاه صنعت نفت آبادان به فراز کمالوند این مربی را به حضور در آبادان ترغیب کرده است. باشگاه صنعت نفت مذاکرات پنهانی با فراز کمالوند داشته و مبلغ مالی که به این مربی پیشنهاد داده بیش از یک میلیارد تومان است در حالی که او از گسترش فولاد ۵۰۰ میلیون تومان می‌گیرد. قرار شده فراز کمالوند در این خصوص صحبت‌هایی با باشگاه گسترش فولاد داشته باشد. در صورت جدایی فراز از گسترش فولاد احتمالا امیر قلعه‌نویی هدایت تیم تبریزی را برعهده خواهد گرفت.»

اولیویرا در رختکن خداحافظی کرد

سرمربی تراکتورسازی پیش از آغاز تمرین دیروز از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تونی اولیویرا که با مسوولان باشگاه تراکتورسازی تبریز به بن‌بست رسیده و خواستار جدایی از جمع سرخپوشان شده، ظهر دیروز در رختکن با بازیکنان خداحافظی کرد. البته تونی به دستور مدیرعامل باشگاه در تمرین حاضر شد؛ اما تیم را تمرین نداد تا قادر رحیم‌زاده کار را زیرنظر بگیرد.