تقدیم به روح مادرم!

یک روس در آخرین روز مسابقات جهانی وزنه‌برداری با شکستن رکوردهای جهانی دوضرب و مجموع حسین رضازاده، برای نخستین بار روی سکوی قهرمانی دسته فوق سنگین ایستاد و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. در جریان رقابت‌های فوق سنگین مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا، الکسی لوچف وزنه‌بردار روس در حرکت دوضرب به رکورد دوضرب جهان حمله کرد و توانست با ثبت رکورد ۲۶۴کیلوگرم، رکورد رضازاده را که ۲۶۳ کیلوگرم بود بشکند.رکورد مجموع جهان ۴۷۲ کیلوگرم بود که رضازاده در المپیک سیدنی آن را به ثبت رسانده بود اما این رکورد با ۴۷۵ کیلوگرم توسط وزنه‌بردار روس بهبود بخشیده شد.

رضازاده الگوی من بود

ستاره جدید دسته فوق سنگین وزنه‌برداری دنیا که رکوردهای رضازاده را پس از پانزده سال (مجموع) و یازده سال (دوضرب) شکسته است، این دستاورد ارزشمند را به روح مادرش تقدیم و با انگشتان قدرتمندش گوشه چشم خیس شده‌اش را پاک کرد. به گزارش «ایسنا» الکسی لوچف درخصوص این کار بزرگ گفت: «من از بچگی رضازاده را می‌شناختم و او الگوی من در وزنه‌برداری بود. من به‌خاطر او بود که وارد وزنه‌برداری شدم. البته پدرم هم وزنه‌بردار بود واو بود که من را به وزنه‌برداری آورد اما رضازاده به من انگیزه داد که روزی مثل او بشوم. من خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم رکورد او را بشکنم. من تاکنون حتی در تمرین‌ها نیز این رکورد را نزده بودم اما اینجا به اصرار پدرم برای مهار این وزنه در حرکت سوم به روی تخته رفتم. خوشحالم که توانستم این کار بزرگ را بکنم.» وی در مورد بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین المپیک نیز گفت: «من می‌دانم که او مصدوم شده و نمی‌توانست در رقابت‌ها شرکت کند. امیدوارم او بهبود پیدا کند و به رقابت‌های وزنه‌برداری بازگردد. من فکر می‌کنم اگراو و سایر وزنه‌برداران فوق سنگین بودند، رقابت ما سنگین‌تر‌ و بهتر می‌شد.»

باید این رکورد را پس بگیریم

اما واکنش قوی‌ترین مرد سابق جهان نسبت به این اتفاق متفاوت بود. حسین رضازاده دراین خصوص به «ایلنا» گفت: «روسیه همیشه دوست داشت که مدال و رکورد دسته فوق سنگین را از آن خود کند و زمانی که من در المپیک سیدنی پس از ۴۰ سال توانستم رکورد مجموع جهان را از روس‌ها بگیرم آنها می‌خواستند که دوباره آن را به دست بیاورند. البته دوست داشتم که یک ایرانی رکورد مرا بشکند و افتخار می‌کنم که ۱۵سال رکورد جهان به نام ایران ثبت شده بود. » وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بهداد می‌تواند دوباره رکورد جهان را بزند گفت: «بله. چرا نتواند. بهداد همین الان هم رکورددار یک ضرب دنیا است و در تمرینات چند بار ۲۶۵ کیلوگرم را بالای سر برده است. الان هم باید روی دسته فوق سنگین کار کنیم تا رکورد بزنیم و مدال بگیریم. کشورهای دیگر خیلی قوی شده‌اند اما این رکوردها دور از دسترس بهداد نیست. دعا کنیم بهداد زودتر سلامتی‌اش را به دست آورد و به میادین برگردد و این رکوردها را بزند.امیدوارم در المپیک یا مسابقات دیگر وزنه‌برداران ما بتوانند همان‌طور که من در المپیک سیدنی رکورد جهان را ازروس‌ها گرفتم آنها نیز رکورد و مدال طلای دسته فوق سنگین را دوباره از روس‌ها پس بگیرند و به نام ایران به ثبت برسانند.»