کی‌روش برمی‌گردد

در شرایطی که این روزها شایعات زیادی در مورد مرخصی کارلوس کی‌روش و عدم بازگشت او به ایران مطرح شده، رئیس فدراسیون فوتبال این مسائل را رد می‌کند. او دیروز گفت: «روح کی‌روش در ایران است.

او از طریق دستیارانش برنامه‌های این تیم را پیگیری می‌کند.» به گزارش «ایرنا» علی کفاشیان روز دوشنبه در حاشیه دوره آموزشی مدیریت فوتسال و حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها درباره مرخصی سرمربی تیم ملی فوتبال اضافه کرد: «مرخصی کی‌روش مساله مهمی نیست، زیرا ما با این مربی برنامه‌ریزی‌های آینده تیم ملی را انجام داده‌ایم. البته وی خواسته‌های بحقی دارد که باید فکری به حال آن کنیم. در حال حاضر مهم‌ترین موضوع بحث زمین و تجهیزات برای تیم امید و سپس برنامه دیدارهای دوستانه تیم ملی است. مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی در دو گروه برگزار می‌شود و در صورتی که ما بخواهیم با امکانات موجود وارد مسابقات شویم، شرایط سختی خواهیم داشت.» کفاشیان درخصوص بیماری کی‌روش گفت: «سرمربی تیم ملی در پرتغال تحت‌نظر خواهد بود، اما در رقابت‌های انتخابی امید این تیم را در قطر همراهی می‌کند.

کی‌روش برنامه اردویی در دی ماه برای تیم ملی در نظر گرفته بود که متاسفانه امکان برگزاری این اردو در زمان مورد درخواست مهیا نیست. سرمربی تیم ملی ۵۰ روز دیگر به ایران برمی‌گردد. در فاصله عدم حضور کی‌روش در تهران ما نیز تلاش می‌کنیم تا چمن آکادمی فوتبال را ترمیم کنیم. در نشستی که با سرمربی تیم ملی برگزار کردیم، او وظایف خود را به دستیارانش محول کرد، تا آنها در نبود سرمربی در ایران کارها را انجام دهند، ضمن اینکه کی‌روش هماهنگی‌های لازم برای انجام چند دیدار دوستانه تیم ملی با تیم‌های اروپایی را انجام داده است که اسامی تیم‌ها و زمان این دیدارهای دوستانه بعد از تایید نهایی اعلام خواهد شد.»

کفاشیان به شایعه مرخصی چهار ماهه کی‌روش هم این‌طور واکنش نشان داد: «این موضوع صحت ندارد. مرخصی او دو ماه است، البته بعضی مرخصی‌ها اجباری است که شامل دوره درمان بیماری کی‌روش می‌شود. کی‌روش به تازگی عمل جراحی انجام داده و مرخصی قبلی این مربی که بابت دوران نقاهتش بود، جزو آن دو ماه مرخصی محسوب نمی‌شود. در مجموع فدراسیون فوتبال از کی‌روش انتظار دارد برنامه‌های خود را در تیم ملی پیش ببرد و درخصوص مرخصی با وی مشکلی وجود ندارد.» برخی از منتقدان می‌گویند کی‌روش هنگام مرخصی نباید حقوق بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال به این مساله هم عکس‌العمل نشان داد: «ما با کی‌روش یا هر مربی دیگری قرارداد یک ساله، دوساله یا سه ساله امضا می‌کنیم و طبق قرارداد به وی دستمزد می‌پردازیم. شاید هر مربی دیگری در رده‌های دیگر تیم ملی از ۱۲ ماه، ۵ ماه کار مفید انجام دهد. در روزهای دیگر شاید بازی‌ها تعطیل باشد یا اردویی در کار نباشد. در این شرایط نمی‌شود آن مدت را از قرارداد کم کرد. در تمام دنیا چنین شرایطی وجود دارد؛ ضمن اینکه در نبود کی‌روش، دستیاران وی در ایران هستند و تمام رقابت‌ها را زیر نظر دارند.»