گروه ورزش: در روزهایی که ترس و وحشت بر اروپا سایه انداخته و به ویژه مسابقات فوتبال را تحت تاثیر قرار داده است، امشب یکی از مهیج‌ترین بازی‌های سال فوتبال جهان در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود. از ساعت ۲۰:۴۵ به وقت تهران، رئال مادرید و بارسلونا برای دویست و سی‌ویکمین بار در تاریخ فوتبال اسپانیا رودرروی هم قرار می‌گیرند تا بازی موسوم به «ال‌کلاسیکو» را انجام بدهند؛ مسابقه‌ای که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دربی‌های جهان یاد می‌شود و صدها میلیون بیننده در سراسر دنیا دارد.

صدای پای مسی

بدون تردید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی امشب این است که لیونل مسی، فوق‌ستاره کاتالان‌ها و برنده چهار توپ طلای جهان بعد از دو ماه دوری از میادین به دلیل آسیب‌دیدگی به مستطیل سبز بازخواهد گشت. مسی که دو ماه پیش صدمه دید، در طول این مدت برنامه‌های فشرده تمرینی را در دستور کار خودش قرار داد تا هر طور شده به بازی با رئال مادرید برسد؛ اتفاقی که حالا رخ داده و او می‌تواند در برنابئو به میدان برود. با حضور مسی، ترکیب بارسا برای ال‌کلاسیکو کامل خواهد بود. سوال بزرگ اما این است که انریکه به چه ترتیب از این بازیکن استفاده خواهد کرد؟

فصل گذشته در موقعیتی مشابه، درست یک روز پیش از ال‌کلاسیکو محرومیت لوئیس سوارز به پایان رسید. در این شرایط انریکه تصمیم گرفت او را از ابتدا به میدان بفرستد که البته بعدها مشخص شد تصمیم اشتباهی بوده است. حالا باید دید در مورد مسی چه اتفاقی رخ می‌دهد. بسیاری عقیده دارند مسی باید در نیمه دوم به میدان برود تا علاوه بر تضمین سلامتی‌اش، از حضور او در زمین به‌عنوان یک شوک روانی به سود بارسا استفاده شود. در هر صورت اما تصمیم نهایی با خود انریکه است. در آن سوی میدان هم رئال مادرید هیچ بازیکن مصدومی ندارد. دو تیم با همه قوا برابر هم قرار می‌گیرند؛ میزبان با اندیشه جبران فاصله سه امتیازی و میهمان در آرزوی افزایش حاشیه امنیت!

یک دنیا تردید

ال‌کلاسیکوی امشب اما، عمیقا تحت تاثیر مسائل امنیتی در اروپا برگزار می‌شود. ۹ روز بعد از حوادث خونین پاریس در حاشیه بازی فرانسه و آلمان، حالا خیلی‌ها نگران آن هستند که تکرار آن اتفاقات در برنابئو، بحرانی دیگر خلق کند. همه می‌دانند که ال‌کلاسیکو یکی از مهم‌ترین مسابقات باشگاهی فوتبال جهان است و به این ترتیب هیچ بعید نیست تروریست‌ها هم آن را نشانه بروند.

زمزمه‌های انجام نشدن ال‌کلاسیکو به‌ویژه از زمان لغو بازی دوستانه آلمان و هلند قوت گرفت. هرچند مسوولان اسپانیایی مصمم هستند هر طور شده این بازی را برگزار کنند، اما تجربه لغو شدن دیدار دوستانه آلمان و هلند تنها ۹۰ دقیقه پیش از مسابقه نشان می‌دهد تا لحظه دمیده شدن سوت آغاز این بازی نباید از قطعی بودن برگزاری آن مطمئن بود!