گروه ورزش : به‌نظر می‌رسد اختلاف سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال کم‌کم به جاهای باریک کشیده می‌شود. کی‌روش در برنامه نود اسدی را به ارجاع پرونده قراردادش با آل‌اشپورت به کمیته اخلاق متهم کرد. بعد از آن اسدی او را به مناظره در همین برنامه دعوت کرد و سر آخر کی‌روش مدعی شد فقط درجلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و درحضور اعضای آن با اسدی حاضر به گفت‌وگو است. این تقابل جنجالی اما صبح شنبه و درحالی که تصور می‌شد اخبار دربی رسانه‌های ورزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد بازهم در صدر خبرها قرارگرفت.

ابتدا اسدی به خبرگزاری تسنیم می‌گوید نامه پرونده کی‌روش را نبی برای کمیته اخلاق زده نه او: «بحث سر این است که مهم‌ترین رکن اجرایی فدراسیون دبیرکل است و کسی جز علی کفاشیان که رئیس فدراسیون فوتبال است نمی‌تواند برای دبیرکل تعیین تکلیف کند که چه پرونده‌ای را ارجاع بدهد یا ابلاغ کند. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که شما تیرتان را به کجا شلیک کنید ضمن اینکه به این بنده خدا (کارلوس کی‌روش) اطلاعات اشتباه داده شده چرا که پرونده او قبل از ورود من به فدراسیون به جریان افتاده بود.» او حاضر نیست جایی غیراز برنامه نود با کارلوس مناظره کند: «پاسخگویی به صحبت‌های کی‌روش باید در همان جایی (برنامه نود) باشد که علیه من صحبت کرد و در همان موضوع صورت بگیرد، نه اینکه بگوییم باید در هیات رئیسه مناظره کنیم.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جای چنین مسائلی نیست، هیات رئیسه برای مصوبات است نه اینکه برخی به نظاره بنشینند، این مسائل را اطرافیان باید مشاوره بدهند و باید به حال آنها تاسف خورد. ضمن اینکه برای آنهایی که از صحبت من برای مناظره در برنامه نود متاسف شدند، متاسفم.» او سرمواضع خود هست و البته کی‌روش هم بلافاصله و درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس درمقام پاسخگویی برآمد. ازنظر سرمربی تیم ملی دستاوردهای دبیرکل جدید فدراسیون برای فوتبال صفر است: «آقای اسدی دوست دارد این‌گونه بازی‌های رسانه‌ای را انجام دهد و دلیل اینکه ایشان علاقه دارد در تلویزیون این صحبت‌ها را انجام دهد این است که عادت به این‌گونه بازی‌های رسانه‌ای پیدا کرده است.

اما این بار زمان آن است که در مکان مناسب و با حضور داوران مصلح که اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند در حضور رئیس فدراسیون فوتبال این صحبت‌ها مطرح شود. متاسفانه از زمانی که آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اجبار به جابه‌جایی آقای نبی پیدا کرد، تنها دستاوردی که دبیر کل جدید برای فوتبال داشته ایجاد تفرقه و شک و شبهه و از بین بردن روحیه خوب حاکم بر تیم ملی بوده است.» او چند سوال درمورد عملکرد اسدی مطرح می‌کند: «حمایت‌های مالی که قرار بود ایشان برای فوتبال و تیم ملی انجام دهند چه شد؟ حمایت‌های لازمی که قرار بود برای به اتمام رساندن مرکز تمرینی تیم ملی انجام شود به کجا رسید؟ وضعیت زمین تمرین تیم ملی هم هیچ‌گاه بهبود پیدا نکرد. واقعیت مطلب این است که مشارکت ایشان در راستای حمایت از تیم ملی در واقعیت «صفر» بوده است. همان‌گونه که اشاره کردم ایشان تنها باعث تفرقه و دودستگی در فضای فوتبال شده‌اند.» او باصراحت بخشی از مدیران وزارت ورزش را به رفتار ضد و نقیض درمورد خود متهم کرده و از آنها می‌خواهد ماسک خود را بردارند: «دقیقا این یک تضاد است.

از یک طرف آنها با یک دست از جلو دسته گلی را نشان می‌دهند و از طرف دیگر با دستی که در پشتشان است چاقو دارند. یک روز آقای حسنی‌خو با من جلسه برگزار کرد و به نمایندگی از مقامات بالاتر حامل پیغام‌های حمایتی بود در روز بعد از طرف حراست وزارت ورزش برای من پرونده تحقیقی در رابطه با فساد مالی تشکیل می‌شود. واقعا اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟! آیا فکر نمی‌کنید که طبق اعتقادات و ارزش‌های اسلامی می‌توانید بسیار صادقانه‌تر و شفاف‌تر رو در روی من به من بگویید که آقای کی‌روش الان وقت رفتن است. بعد از آ‌ن شما می‌توانید در صلح به کارتان ادامه دهید و من هم می‌توانم در صلح بروم. اما الان زمان این است که دیگر ماسک‌هایتان را بردارید و این بازی پنهانی را تمام کرده و این جنگ زیردریایی را متوقف کنید؛ دیگر بازی بس است.»

رئیس: اختلاف سلیقه است

اما این وسط بشنوید از رئیس فدراسیون فوتبال که گویا کلاهش برای هیچ‌کدام از طرفین دعوا پشم ندارد. او بارها دو طرف را دعوت به سکوت کرده اما کسی حرف رئیس را جدی نمی‌گیرد. کفاشیان دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «ما مناظره‌ای نداریم که بخواهیم بین افراد انجام دهیم. طرفین به اندازه کافی در رسانه‌ها علیه یکدیگر مناظره کرده‌اند و دیگر نیازی به مناظره نیست. ما نیز جزو یک خانواده هستیم و توصیه می‌کنم که هر دو طرف سعه صدر داشته باشند و هر کسی به وظیفه خود عمل کند و نیازی نیست که بخواهیم مقابل هم باشیم.» او همه چیز را درحد یک اختلاف سلیقه ساده می‌داند: «اختلاف خاصی نیست و فقط اختلاف سلیقه است. سلایق هم هر کدام یک چیزی می‌گوید اما قطعا عملکرد آقای اسدی هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت تیم ملی نبوده است و آقای کی‌روش هم قطعا باید سلسله مراتب را حفظ کرده و اصول را رعایت کند و به وظایف خودش برسد. اسدی را هم خود من پیشنهاد دادم و منصوب هیات رئیسه است و موافق او نیز بوده‌ام.»