عجیب‌ترین بازمانده!

گروه ورزش: رضا حقیقی بدون شک یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده است؛ یک بازیکن خوش‌استیل که وقتی از فجرسپاسی به پرسپولیس آمد و جواد نکونام را در دربی «محو» کرد، همه فهمیدند توانایی‌های بالقوه زیادی دارد. حقیقی در پرسپولیس خوش می‌درخشید و بنابراین چندان دور از ذهن نبود که خیلی زود سر از اردوی تیم ملی دربیاورد. به احتمال فراوان می‌شود از بازی با آرژانتین در جام‌جهانی اخیر به عنوان بهترین نمایش تاریخ فوتبال ایران نام برد و جالب اینکه رضا حقیقی جزو کسانی بود که در این بازی باشکوه، حداقل به اندازه چند دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. با این وجود الان مدت‌ها است که خبری از رضا نیست. حتی عادل فردوسی‌پور که به قول خودش مسابقات فوتبال را به طور همزمان از طریق ۴ تلویزیون پیگیری می‌کند هم از سرنوشت حقیقی باخبر نیست و در جریان گزارش بازی پرسپولیس و صبا این موضوع را مطرح کرد!

باز هم پیشنهاد خارجی؟

در حال حاضر بیشتر از یک ماه است که قرارداد حقیقی با صبای قم فسخ شده است. او روز اول مهر ماه از این تیم جدا شد و در مصاحبه‌ای گفت: «خیلی خوشحالم که بار دیگر افتخار شاگردی علی دایی را داشتم. با توجه به اینکه پیشنهاد خارجی خوبی به دستم رسید از این تیم درخواست رضایت‌نامه کردم.» البته اینکه رضا حقیقی پیشنهاد خارجی داشته باشد، اصلا چیز عجیبی نیست. او در تمام مدتی که بازیکن پرسپولیس بود، بارها و بارها ادعا کرد از تیم‌های اروپایی پیشنهاد دارد. در آن زمان بیشتر نام دیناموکی‌یف اوکراین مطرح بود. در همین زمینه خبرگزاری فارس در روز ۶ خرداد ۹۲ از حضور قریب‌الوقوع حقیقی در دیناموکی‌یف خبر داد که خیلی عجیب بود. حتی در مقطعی حقیقی مدعی شد طرف قراردادش شخص محمد رویانیان است، نه پرسپولیس؛ بنابراین بعد از جدایی سردار از جمع سرخپوشان او هم بی‌قید و شرط می‌تواند جدا شود. این ادعای هافبک مشهدی اصلا به مذاق هواداران خوش نیامد و آنقدر از او انتقاد کردند که مجبور شد حرفش را پس بگیرد. حالا هم جالب است که بعد از این همه مدت، حقیقی کماکان پیشنهاد خارجی دارد. اینکه از کدام تیم و کشور چندان معلوم نیست؛ شاید هم خود دیناموکی‌یفی‌ها هنوز منتظر رضا نشسته‌اند!

می‌خواست مجانی برای پدیده بازی کند!

رضا حقیقی در پرسپولیس بیشتر از هر چیز دیگری دغدغه پول داشت و پی‌درپی پیرامون مطالبات مالی‌اش مصاحبه می‌کرد. او آنقدر به این اعتراضات ادامه داد که سرانجام از جمع سرخپوشان جدا شد و به پدیده خراسان رفت. پدیده آن روزها باشگاه متمولی به نظر می‌رسید که در مورد دارایی‌ها و البته رویاهای مالکش زمزمه‌های عجیب و غریبی منتشر شده بود. هافبک شاندیزی بعد از پیوستن به پدیده بلافاصله احساس آرامش کرد؛ طوری که در مصاحبه‌ای گفت: «اینجا همه روی قول و قرارشان هستند.» حقیقی اما در پدیده هم دوام نیاورد. او بعد از ایجاد مشکل در تمرینات و درگیری در بازی با سایپا از باشگاه کنار گذاشته شد. عجیب‌تر اینکه او مدتی بعد دیداری با مالک تیم مشهدی داشت و چنان تحت تاثیر این ملاقات قرار گرفت که روز ۱۹ اردیبهشت گفت: «با توجه به صحبت‌هایی که با مالک باشگاه انجام داده‌ام سال آینده چه پول باشد چه پول نباشد حاضرم برای پدیده رایگان بازی کنم.» با این حال او سال بعدش به صبا رفت و از آنجا هم خداحافظی کرد تا مدت زمان خانه‌نشینی‌اش به چندین ماه برسد.

در نقد «نقد فروشی»!

آخرین خبری که از رضا حقیقی منتشر شده این است که وقتی پرسپولیسی‌ها برای بازی با سیاه‌جامگان به مشهد رفته بودند، او سری به اردوی این تیم زده و با سرخپوشان احوالپرسی کرده است. شاید همین دیدار، فرصت خوبی بود برای اینکه حقیقی نگاه کند و ببیند خیلی از آنها که کیفیت فنی پایین‌تری نسبت به او داشتند، چطور توانستند خودشان را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کنند و مطرح باشند. اینکه بازیکن دنبال پولش باشد اصلا بد نیست، اما کم‌طاقتی و اولویت دادن به این فاکتور، گاهی باعث می‌شود فاصله جام جهانی تا خانه‌نشینی طی کمتر از دو سال طی شود!