در شرایطی که هنوز مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال در ایران حل نشده، سازمان صداوسیما امکانات ویژه‌ای را برای پوشش رقابت‌های داخلی در نظر گرفته است. در همین راستا، «اچ‌دی» شدن ضبط مسابقات فوتبال لیگ برتر، خبری بود که روز جمعه عادل فردوسی‌پور بارها در حین گزارش بازی پرسپولیس و صبا به آن اشاره کرد و ‌آن را اتفاقی مهم در این عرصه دانست.

به گزارش «ایسنا» البته اچی‌دی شدن مشکلاتی هم در گزارش بازی ایجاد کرده بود؛ به‌طوری که تا اواسط نیمه اول فردوسی‌پور تصویر تلویزیون را در مقابلش نداشت و از همکارانش در رژی درخواست می‌کرد تایم بازی را در اختیار او بگذارند. همچنین صداهایی در حین گزارش شنیده می‌شد که فردوسی‌پور در ابتدا آن را صدای صحبت‌ حاضران در رژی و بار دیگر صدای خبرنگاران نزدیک به میکروفن کنار زمین عنوان کرد.

فردوسی‌پور در طول گزارش بارها کار همکارانش در تصویربرداری و پخش مسابقات فوتبال را در سطح اروپا خواند و گفت: «اگر پخش مسابقات هم به‌صورت اچی‌دی شود دیگر هیچ چیز از مسابقات اروپایی کم نخواهیم داشت.» این در حالی است که بازی دوستانه ایران و ژاپن که روز سه‌شنبه گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد هم با همین سیستم فیلمبرداری شده بود.