این روزها دیگر همه می‌دانند که رسانه ملی با مشکل شدید کمبود منابع مالی دست به گریبان است. دامنه این مشکلات به جایی رسیده است که عادل فردوسی پوردر برنامه ۹۰ می‌گوید سازمان متبوعش ۵۰ میلیون دلار بدهی معوقه دارد و نمی‌تواند برخی بازی‌ها را خریداری و پخش کند. این درشرایطی است که با آمدن مدیرجدید صداو سیما بسیاری از برنامه‌ها به همین دلیل از کنداکتور این رسانه حذف شده است.

جالب اینکه میرحسینی، مدیر جدید شبکه سه نیز دقایقی پیش از آغاز بازی ایران و عمان در مسقط، روی آنتن زنده شبکه سه از مشکلات مالی صداوسیما و بدهی سنگین ارزی این سازمان بابت پخش مستقیم‌های خارجی گفت و در پایان صحبت هایش ضمن درخواست از دولت بابت تامین بودجه لازم برای فعالیت ارزی صداوسیما، به‌طور غیرمستقیم تهدید کرد که شاید برای حمایت از تلویزیون کمپین مردمی تشکیل دهد! حالا و در شرایط بد مالی این سازمان، مطرح کردن دوباره موضوع تکراری و کهنه حق پخش مسابقات فوتبال جای تامل دارد، چرا که درزمانی که وضع صدا و سیما ازنظر مالی خوب بود این مبلغ به فوتبالی‌ها پرداخت نشد چه برسد به حالا که صدا و سیما بر طبل بی‌پولی می‌زند.

جالب است که دراین شرایط رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید که در ماجرای حق پخش تلویزیونی به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیده‌اند! غلامرضا بهروان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در مورد بحث حق پخش تلویزیونی که به کجا رسیده است، گفت: «گروهی از سازمان لیگ متشکل از آقایان ساکت، عابدینی و عزیزی خادم در حال مذاکره با نمایندگان سازمان صدا و سیما هستند که به نتایج امیدوارکننده‌ای هم رسیده‌اند. بحث طلب ۵/ ۲۲ میلیارد تومانی سازمان لیگ از صدا و سیما که مربوط به فصل گذشته است نیز در این جلسات مطرح شده است. باید امیدوار بود که حق پخش بعد از این جلسات محقق شود!»