بازی یادبود در بایکوت؟

گروه ورزش: بعد از درگذشت ناگهانی هادی نوروزی، اهالی فوتبال و به خصوص پیشکسوتان پرسپولیس برای این بازیکن سنگ تمام گذاشتند. آنها حالا قصد دارند با برگزاری یک بازی بزرگداشت، نام و یاد هادی را زنده نگه دارند، هرچند در این مورد مشکلات زیادی به وجود آمده است.

در اولین تلاش‌ها، سپهر حیدری و یکی، دو نفر دیگر با مسوولان باشگاه هنرمندان رایزنی کردند تا مجموعه‌ای از بازیکنان فعلی و سابق پرسپولیس در قالب تیم یاران هادی به مصاف هنرمندان بروند. بعد از کلی تلاش، این بازی سرانجام نهایی شد و قرار است از ساعت ۱۶ امروز برگزار شود، هرچند در این میان مشکلات زیادی مثل عدم حضور بسیاری از بزرگان پرسپولیس وجود دارد. مهدی مهدوی‌کیا در ایران حضور ندارد، پروین و عابدزاده می‌گویند با آنها هماهنگی نشده و بازیکنان فعلی پرسپولیس هم خودشان را برای بازی حساس لیگی با صبای قم آماده می‌کنند. برانکو بعد از یک بحران حاد روحی، به سختی توانسته بازیکنانش را ریکاوری کند و حالا بعید است که اجازه حضور آنها در این بازی را صادر کند؛ آن هم در حالی که فقط چهار روز تا یک بازی مهم رسمی زمان باقی مانده است. جعفر کاشانی، عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «هادی نوروزی یک بازیکن بزرگ و متعلق به باشگاه پرسپولیس است که باید اقداماتی که برای او انجام می‌شود در شأن نامش باشد، اما هر برنامه یا بازی به نام هادی نوروزی باید از کانال باشگاه پرسپولیس انجام شود.»

آشتی‌کنانی که به هم خورد

از همان زمان انتشار خبر برگزاری این بازی، خیلی‌ها به این فکر افتادند که شاید بشود در فضای خاص این روزها، سرانجام به کدورت علی کریمی و علی دایی پایان داد. با این وجود به نظر می‌رسد چنین امکانی برای مسابقه امروز فراهم نیست. علی کریمی به برگزاری این دیدار اصلا واکنشی نداشته و به قول خود سپهر حیدری، حتی جواب پیامک او را هم نداده است. علی دایی هم که انتظار می‌رفت در این مسابقه شرکت کند، دیروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «خیلی دوست داشتم در این دیدار حضور داشته باشم، اما به دلیل اینکه روز جمعه بازی مهمی داریم نمی‌توانم در این دیدار حضور داشته باشم. در همان ساعتی که این بازی برگزار می‌شود صبا دیداری دوستانه دارد به خاطر همین نمی‌توانم در بازی یادبود نوروزی شرکت کنم.» به این ترتیب آشتی‌کنان احتمالی دایی و کریمی، باز هم به زمانی دیگر موکول شد!

سرگیجه چند جانبه!

آنچه در فضای فعلی بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد، سرگیجه سرخ‌ها و تضارب آرای آنها در مورد برگزاری یک بازی بزرگداشت برای هادی نوروزی است. از یکسو برخی از همبازیان سابق او مسابقه امروز را ترتیب داده‌اند که با استقبال چندانی از طرف جامعه فوتبال مواجه نشده است. از سوی دیگر برخی از پیشکسوتان پرسپولیس راهی اردبیل شده‌اند تا فردا و پس فردا دو بازی نمادین به یاد هادی نوروزی برگزار کنند. در همین حال علی پروین و احمدرضا عابدزاده هم مدعی شده‌اند بعد از مراسم چهلمین روز درگذشت نوروزی، یک بازی بزرگ به یاد او ترتیب خواهند داد. این در شرایطی است که هواداران پرسپولیس بی‌تفاوت به تمام این ایده‌ها، در حال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت نوروزی در یک بازی رسمی هستند. پرسپولیسی‌ها قصد دارند از فرصت بازی با صبا در هفته هشتم لیگ برتر که روز جمعه برگزار خواهد شد، برای حضوری گسترده و ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه آزادی استفاده کنند. تبلیغات خودجوش آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدت‌ها است شروع شده و حتی دیروز شنیده شد توافقات اولیه باشگاه پرسپولیس با سازمان لیگ برای رایگان شدن این مسابقه شکل گرفته است.

یادبود یا خیریه؟

یک نکته مهم دیگر در مورد این بازی، به اسم و عنوان آن برمی‌گردد؛ جایی که در برخی رسانه‌ها از این مسابقه به‌عنوان «بازی خیریه» یاد می‌شود. این، مساله‌ای است که حتی مورد اشاره جعفر کاشانی هم قرار گرفته است. این پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: «لفظ بازی خیریه برای هادی نوروزی درست نیست و این حرف‌ها بیشتر جنبه احساساتی دارد. به نظر من برخی حرف‌ها را فقط باید شنید! مسوولان باشگاه در تلاش هستند مطالبات نوروزی را پرداخت کنند تا خرج تحصیل و رفاه فرزندانش شود. ما اگر بتوانیم جلوی تصمیمات احساسی را بگیریم مشکلی برای اجرای برنامه‌های‌مان پدید نمی‌آید.» در طول این چند روز خیلی‌ها پیشنهادهای عجیبی مثل تقدیم پول پیامک‌های برنامه هفته قبل نود به خانواده نوروزی یا انعقاد قرارداد با هانی نوروزی را مطرح کرده‌اند که واقعا عجیب است. این مسائل در شرایطی پیش کشیده می‌شود که اصلا کسی از خانواده کاپیتان پیشین پرسپولیس اعلام نیاز نکرده و مشخص نیست چرا حرمت هادی به بهانه دلسوزی برای او شکسته می‌شود. نوروزی ۸ سال در پرسپولیس و نفت بازی کرده و از آنجا که بازیکن بی‌حاشیه‌ای هم بوده، قاعدتا باید اندوخته مالی مناسبی داشته باشد. به علاوه در مورد او می‌گویند بیش از یک میلیارد تومان از پرسپولیس و نفت تهران طلب دارد که به زودی وصول خواهد شد. در این شرایط شاید واقعا نیازی به این قبیل ایده‌ها و پیشنهادهای عجیب و غریب نیست. کاش اجازه بدهیم تصویر درخشان هادی نوروزی با همان آرامش و مناعت طبع کم‌نظیرش در حافظه افکار عمومی باقی بماند.

پخش زنده بازی یادبود هادی نوروزی

مسابقه امروز بین دو تیم یاران هادی و هنرمندان، پخش زنده تلویزیونی خواهد داشت. حسین یاریار با تایید این خبر به سایت کاپ گفت: «طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با آقازمانی از مسوولان گروه ورزش تلویزیون و لطفی که این عزیزان به ما داشتند قرار شد به نحوی این مسابقه تحت پوشش تلویزیونی قرار بگیرد. البته با توجه به کنداکتور برنامه‌های شبکه سه قرار بر این شد که یک نیمه از این دیدار از طریق شبکه سه و یک نیمه از طریق شبکه ورزش به‌صورت زنده برای علاقه‌مندان پخش شود.» این در حالی است که تا غروب دیروز همچنان زمزمه‌هایی در مورد لغو احتمالی این مسابقه به گوش می‌رسید.