شوک فیلیپینی به بسکتبال ایران

آسمانخراش‌های ایران مسابقات قهرمانی قاره را با چنان قدرتی شروع کردند که کسی توقع نداشت ترمز آنها به این راحتی‌ها کشیده شود. اماتیم ملی بسکتبال ایران دیروز به مصاف فیلیپین رفت و برابر نایب‌قهرمان دوره گذشته تن به شکست داد.

شکست غیرمنتظره

تیم ایران در پنجمین دیدارش غافلگیر شد و با نتیجه ۸۷ بر ۷۳ تن به شکست داد. در این بازی صمد نیکخواه‌بهرامی با ۲۱ امتیاز، ۲ ریباند و یک پاس گل به‌عنوان موثرترین بازیکن ایران انتخاب شد و سجاد مشایخی نیز ۱۱ امتیاز به‌دست آورد، یک ریباند داشت، ۲ پاس منجر به گل داد و با تاثیرگذاری ۱۱+ در کنار او قرار گرفت. تیم ملی ایران در بازی سوم و آخر مرحله دوم از ساعت ۵ صبح امروز(سه‌شنبه) به مصاف فلسطین می‌رود. فلسطین با شکست دادن فیلیپین در مرحله نخست، شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات لقب گرفته است.

باوئرمن: از این شکست درس می‌گیریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان بعد از این باخت معتقد است بازیکنان انسان هستند و درمقاطعی اشتباه می‌کنند ولی باید از این اشتباهات درس گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، درک باوئرمن گفت: «در نیمه اول بازی بهتری انجام دادیم ولی نمی‌فهمم چرا در نیمه دوم بازی تیم به این شکل پیش رفت. بازی بلیچ به‌عنوان یک بازیکن پست پنج کار ما را سخت کرد. رومئو و ویلیام بازیکنان حریف هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند ضمن اینکه وقتی به دفاع منطقه‌ای پرداختیم، بازیکنان حریف شوت‌های خوبی زدند. این یک تورنمنت است و تنها یک بازی نیست. وقتی بازی را واگذار می‌کنیم، برایمان خوب نیست اما بازیکنان هم انسان هستند. از باخت خیلی ناراحتیم اما فردا (امروز) برمی‌گردیم و برای مرحله بعد آماده می‌شویم.» سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره شرایط کلی تیم کشورمان در این مسابقه نیزگفت: «در نیمه دوم سطح انرژی تیم را دوست نداشتم. رقابت خوبی با حریف نداشتیم و از طرفی رومئو مانند سایر بازیکنان فیلیپین، شوت‌های خوبی زد که باید خیلی حواسمان را برای مقابله با آن جمع می‌کردیم. نباید بهانه‌هایی مثل این پیدا کنیم که بازی صبح برگزار می‌شود یا اینکه چهار دیدار اول ما آسان بود. بازیکنان ایران باید بفهمند که در هر بازی باید سخت کار کنند. البته می‌توان تا حدی این را هم در نظر داشت که وقتی بازی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، بازیکنان ما مقاومت خوبی نکردند.»

باید خودمان را تکان بدهیم

فلسطین حریف بعدی ماست که آنها هم همین تیم فیلیپین را شکست داده و به شگفتی‌ساز مسابقات تبدیل شده‌اند. باوئرمن درخصوص این بازی نیز افزود: «تیم فلسطین در بازی اول باعث بیداری فیلیپین شد. حالا بازی با فیلیپین هم مشتی بر دهان ما بود تا بیدار شویم. این خیلی خوب است. باید بعد از این بازی بایستیم، خودمان را تکان دهیم و پیش برویم. شاید چنین شکستی را لازم داشتیم. نباید مقابل فلسطین اشتباهاتمان را تکرار کنیم و این تیم را دست‌کم بگیریم.»