پخش نشدن بازی نفت تهران با الاهلی امارات در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گلایه مسوولان نفت را در پی داشته است. سایت باشگاه نفت تهران در این خصوص نوشت: «با وجود اعلام قبلی صداوسیما مبنی بر پخش دیدار تیم‌های الاهلی امارات و نفت تهران، این بازی از شبکه ۳ سیما پخش نشد و همین موضوع باعث شد سرمربی تیم نفت موضع‌گیری کند.» به گزارش خبرگزاری تسنیم، درهمین حال علیرضا منصوریان، سرمربی این باشگاه در این خصوص خطاب به مسوولان صداوسیما با گلایه از آنها گفت: «شما یار دوازدهم ما نبودید و بازی تیم نفت در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و صعود احتمالی به مرحله بعد هیچ اهمیتی برای شما نداشت. من برای سازمان صداوسیما و رئیس شبکه سه متاسفم، چون فقط شعار می‌دهند.

یک درخواست از شما دارم که بازی‌های فصل آینده ما در لیگ قهرمانان آسیا را هم پخش نکنید.من پس از بازی به دلیل شکست برای مردم فوتبال‌دوست ایران ناراحت شدم و از اینکه نتوانستیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کنیم شرمنده آنها هستم. چیزی که پس از پایان بازی مرا خیلی ناراحت کرد، این بود که رسانه ملی برای مردم فوتبال‌دوست ایران احترام قائل نشد و به رغم اعلام قبلی بازی را پخش نکرد. در حالی که از چند روز قبل پخش مستقیم آن را اعلام کرده بود. در واقع صداوسیما با این کار خود به دیدگاه و شعور مخاطبان فوتبال‌دوست خود توهین کرد و آنها را سر کار گذاشت. من فکر می‌کنم دلیل اصلی این کار این بود که بازی نفت برای آنها منافع مالی نداشت. مطمئنم اگر به خاطر فشار تماشاگران استقلال و پرسپولیس و اسپانسرها و در مجموع منافع مالی نبود، علاقه چندانی به پخش بازی‌های آنها نداشتید و برای هواداران این دو تیم هم احترامی قائل نبودید، چون اصلا تنها چیزی که برای شما اهمیت ندارد، زیبایی‌های فوتبال است.» این صحبت‌های منصوریان اما با واکنش تند اهالی جام جم همراه شده است و دو نفر از مسوولان این سازمان جواب سرمربی نفت را داده‌اند.

مهدی هاشمی، تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر در دفاع از این حرکت گفت: «اگر قصد و غرضی درباره پخش زنده این بازی وجود داشت و سیما نمی‌خواست مسابقه نفت را پخش کند از قبل موضوع را اعلام هم نمی‌کرد.» ‌هاشمی در گفت‌و‌گو با کاپ، درباره عدم پخش زنده این دیداراظهار کرد: «این مسابقه در کنداکتور سیما برای پخش قرار داشت و از آنجا که یک مسابقه ملی است باید پخش می‌شد. دلیل اصلی عدم پخش بازی، مشکل فنی بود. در واقع مختصات فنی که از دبی باید ارسال می‌شد ایراداتی داشت و به همین دلیل مسابقه روی آنتن نرفت. قصدمان پخش زنده این بازی بود و اطلاع‌رسانی هم صورت گرفت اما در نهایت به دلیل مشکلات فنی این اتفاق رخ نداد. منصوریان عصبانی است و به دلیل حذف تیمش با ناراحتی این صحبت‌ها را مطرح کرده است.»

دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما هم خواسته‌های غیرمعقول شرکت طرف مذاکره‌ را دلیل عدم پخش بازی نفت و الاهلی اعلام کرد. حسین ذکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره پخش نشدن دیدار نفت تهران و الاهلی امارات گفت: «همان‌طور که منصوریان اشاره کرده بود با وجود اعلام قبلی این بازی پخش نشد. در کنداکتور شبکه ۳ پیش‌بینی پخش این دیدار شده بود و حتی اگر بنا به دلایلی شبکه ۳ نمی‌توانست این بازی را پخش کند این دیدار از کانال ورزش سیما روی آنتن می‌رفت چرا که این کانال زیر نظر شبکه ۳ اداره می‌شود.

از اهمیت این مسابقه به خوبی آگاه بودیم اما شرکتی که با آن برای پخش این دیدار مذاکره کرده بودیم، خواسته‌ها و شروط غیرمنطقی داشت و به همین دلیل نتوانستیم سیگنال این بازی را دریافت کنیم. از منصوریان که از دوستان خوب من است توقع داشتم قبل از اینکه موضوع منافع مالی و اینکه صداوسیما هرجا منفعت مالی نداشته باشد بازی‌ها را پخش نمی‌کند را مطرح کند اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده یا از خود ما سوال می‌کرد و بعد به اظهارنظر می‌پرداخت. ما این موضوع را به حساب فشارهایی که روی این تیم برای کسب نتیجه وجود داشت، می‌گذاریم و امیدوارم منصوریان همچون گذشته، در ادامه راه نیز موفق باشد.»