گروه ورزش: از همان ابتدا هم مشخص بود که تیم کم فروغ کواچ در جام جهانی انگیزه و شانس چندانی برای جبران ناکامی‌های اخیر ندارد. مقابل ایتالیا هم امیدها برای بیدار شدن آن تیم دوست داشتنی و پرتلاش که برای هر رقیبی دردسر ایجاد می‌کرد خیلی زود رنگ باخت.

باخت ۳ بر صفر آن چیزی نبود که عشق والیبال‌ها از این تیم انتظار داشتند.اما این اتفاق رخ داد و ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۵ از ساعت ۱۰:۴۰ در سالن اوساکا مونیسی پال سنترال مقابل ایتالیا قرار گرفت که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹ ، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایتالیا تمام شد. کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع مسابقه عبادی‌پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی را انتخاب کرد. شروع بازی برای ایران اصلا خوب نبود و ایتالیایی‌ها از همان ابتدا توانستند اختلاف ۵ امتیازی با ایران ایجاد کنند. این روند تقریبا تا انتهای بازی هم حفظ شد و ایران هرازگاهی می‌توانست خود را به امتیازات حریف برساند و حتی از آن عبور کند اما نتوانست از این موقعیت استفاده کند تا حتی یک ست را به سود خود به پایان برساند.

زایتسف امتیازآورترین

در پایان این بازی ایوان زایتسف، بازیکن پشت خط زن تیم ایتالیا ۲۶ امتیاز کسب کرد و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد. خوانتورنا، بازیکن کوبایی الاصل تیم ایتالیا هم با کسب ۲۰ امتیاز نقش موثری در کسب برد این تیم داشت. در تیم ایران سیدمحمد موسوی با کسب ۱۳ امتیاز بهتر از دیگران ظاهر شد و امیر غفور پشت خط زن تیم ایران هم با کسب ۹ امتیاز یکی از بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. ایران در این بازی ۳۰ امتیاز از حمله، ۱۲ امتیاز از دفاع، ۴ امتیاز از سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. بازیکنان ایتالیا نیز ۵۱ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع، ۴ امتیاز از سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

کواچ نفهمید چی شد

میرزا جانپور، دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران می‌پذیرد که تیم ملی بد بازی کرده است: «متاسفانه در لحظات حساس بد بازی کردیم و باختیم. نمی‌توانم بگویم در کدام بخش یا کدام بازیکن بد بود، بلکه باید بگویم در برد و باخت‌ها تمام تیم سهیم هستند. در هر سه ست هم از حریف پیش افتادیم، اما نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم؛ ضمن اینکه نباید از نام بازیکنان بزرگ ایتالیا هم به سادگی عبور کرد.» اما از او عجیب‌تر ادعای سرمربی تیم ملی است که اصلا نفهمیده در زمین مسابقه چه اتفاقی افتاده است: «والیبال خوبی بازی نکردیم و نتوانستیم برنامه‌هایی را که در نظر داشتیم، اجرا کنیم. حملات ما در این بازی کافی نبود. در بازی مقابل آرژانتین به مراتب حملات بهتری داشتیم. اصلا از عملکرد تیمم راضی نیستم و نمی‌دانم در زمین واقعا چه اتفاقی افتاد.» جان لورنزو بلنجینی سرمربی تیم ملی ایتالیا هم در مورد پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل ایران در جام جهانی والیبال عنوان کرد: «از بازی و نتیجه کاملا راضی هستم. می‌دانستیم ایران تیم قدرتمندی است و باید تمرکز بالایی روی بازی داشته باشیم و مسابقه را خوب شروع کنیم. می‌دانستیم باید مقابل ایران، آرامش خود را حفظ کنیم.»