رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌خاطر عنوان کردن مسائلی که آنها را ضداخلاق دانسته و فدراسیون فوتبال نیز به آنها بی اعتنایی کرده بود از سمت خود استعفا داد.

پس از درخواست استعفای علی‌اکبر محمدزاده، از رئیس فدراسیون، علی کفاشیان ضمن تشکر از زحمات محمدزاده در طول دوره مدیریتش در این کمیته با استعفای وی موافقت کرد. رئیس مستعفی کمیته اخلاق بعد از قبول استعفایش گفت: «باور کنید که از اعلام این خبر خوشحال شدم. بالاخره من در برابر یکسری مسائل نمی‌توانستم دوام بیاورم و مجبور شدم استعفا دهم. حالا هم آقایان ترجیح دادند با استعفای من موافقت کنند.»

علی‌اکبر‌ محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه چرا از این کمیته استعفا داده، گفت: «دلیل اصلی استعفای ما عدم اجرای حکم مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی بود. این فرد را به دلیل انتشار کاریکاتوری که در آن به وزیر ورزش و جوانان و کفاشیان توهین شده بود، به ۲ جلسه محرومیت از همراهی تیم ملی و ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده بودیم ولی متوجه شدیم در بازی با گوام در کنار تیم ملی حضور دارد. فدراسیون محرومیت این شخص را نپذیرفته بود ولی ما اصرار به اجرای حکم داشتیم. پیش از بازی با هند نیز به کفاشیان تذکر دادیم که این فرد نباید همراه تیم ملی برود ولی توجهی به خواسته ما نشد و ناچار شدیم دسته‌جمعی استعفا دهیم. این کار فدراسیون بی‌احترامی به من نبود، بلکه بی‌احترامی به قانون بود. اینکه پشت میز بنشینی و رای صادر کنی که اجرا نشود، هیچ فایده‌ای ندارد. برخی از رسانه‌ها استعفای ما را به ماجرای خالکوبی اشکان دژاگه و سردار آزمون ارتباط دادند که درست نبود و اصل داستان به خانبان بازمی‌گشت. اینکه گفته‌اند نباید ماجرای این دو بازیکن رسانه‌ای می‌شد، حرف درستی است اما قانون باید اجرا شود. دژاگه هیچ فرقی با بازیکن شاغل در دسته سوم ندارد. اگر قرار است استثنا قائل شوند، بهتر است درِ کمیته اخلاق را ببندند.»