دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال‌های اخیر پر از تلاطم و حاشیه بوده‌اند و بزرگ‌ترین مشکل آنها درزمینه مسائل مالی بوده است. موضوعی که قرار بود با طرح واگذاری آنها مرتفع شود ولی نه دولت عزمی برای این واگذاری داشت و نه مجلس تا به اینجا واکنشی جدی به عدم واگذاری آنها داشته است.

در تازه‌ترین مدل واگذاری دو تیم پرطرفدار ایران که گفته می‌شود برای آنها درنظر گرفته شده، قرار است پرسپولیس و استقلال به‌صورت دائمی به وزارت تعاون واگذار شوند. از آنجا که وزارت تعاون هم طبیعتا بخش خصوصی محسوب نمی‌شود پس اساس این واگذاری باز هم زیر سوال خواهد رفت. خبرگزاری مهردرگزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ روزهای گذشته بود که دولت با تصویب یک طرح این دو باشگاه را از فرآیند خصوصی‌سازی خارج کرد و آنها را در حیطه فعالیت‌های دولتی نگه داشت. این در حالی است که هر دو باشگاه به‌خصوص پرسپولیس مشکلات شدید مالی دارند و کمک‌های دولتی هم جوابگوی هزینه‌های سرسام‌آور آنها نیست. درحالی که این روزها از انتخاب اسپانسر جدید پرسپولیس صحبت می‌شود، مطرح شدن این خبر می‌تواند ابهامات زیادی را به‌وجود بیاورد.

طبق این طرح که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، سرخابی‌ها طبق مکانیسمی تعریف شده به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه خواهند رسید. البته مسوولان درصدد هستند تا اگر این شرکت بتواند از عهده تامین هزینه‌ها، پرداخت بدهی‌ها و حل مشکلات مالی آنها بربیاید، این دو باشگاه را به‌صورت نامحدود و دائمی به آنها واگذار کنند. علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در جریان این موضوع قرار دارد و حتی آن را در جلسات خصوصی مطرح کرده است. دولت به‌صورت قطعی به دنبال پیاده کردن این طرح است ولی باید منتظر ماند و دید آیا موانع قانونی بر سر راه اجرای این طرح قرار خواهد گرفت یا خیر؛ ازجمله واکنش مجلس که بارها تاکید کرده واگذاری این دوباشگاه به بخش خصوصی ضروری و اجباری است.