گروه ورزش: درخشش نفت در فصل گذشته و صعود این تیم از گروهش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بسیاری را امیدوار کرد که حداقل یک تیم ایرانی می‌تواند ناکامی‌های اخیر درسطح باشگاهی آسیا را جبران کند. حتی یکی از انگیزه‌های بالای منصوریان سرمربی این تیم برای ماندن درنفت و نرفتن به استقلال همین موقعیت ویژه بود. او می‌تواند با بردن الاهلی به جمع چهار تیم برتر آسیا برود و کارنامه‌ای قابل‌قبول از خود در دوران مربیگری به جا گذارد. او برای رسیدن به این مهم امروز و از ساعت ۱۹باید از سد الاهلی بگذرد.

نتایج نفت در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد نگاه خیلی از تیم‌های آسیایی به این تیم جلب شود. شاگردان علیرضا منصوریان نتایج خیلی خوبی گرفتند و خودشان را به‌عنوان پدیده‌ای که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نداشتند، معرفی کردند. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی دست به کار بزرگی زد و از سد تیم الاهلی عربستان گذشت.

آنها خوب می‌دانند برای اینکه راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند باید کار الاهلی را در تهران تمام کنند. نفتی‌ها نسبت به سال گذشته تغییراتی در تیم خود ایجاد کرده‌اند و بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، سانتوس و پیام صادقیان به این تیم اضافه شدند. هرچند نفت در لیگ ایران نتایج خوبی نگرفته اما رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی انگیزه خوبی برای بازیکنان این تیم است. برتری بازی رفت مقابل نماینده امارات، از دو جهت برای آنها اهمیت زیادی دارد.

نخست اینکه با اندوخته خوب به دیدار برگشت می‌اندیشند و دوم اینکه با روحیه بالا در لیگ برتر شرکت می‌کنند. منصوریان درکنفرانس قبل از بازی ازدو ۹۰ دقیقه سخت گفت که پیش‌رو دارد: «ما یک ۹۰ دقیقه سخت در تهران و یک ۹۰ دقیقه سخت در امارات خواهیم داشت. سعی می‌کنیم در این دو بازی با نکات تاکتیکی خودمان و آنالیزی که از تیم الاهلی در اختیار داریم بتوانیم بر آنها غلبه کنیم. می‌دانیم خط حمله الاهلی خوب است و در تهران نیز حمله خواهند کرد. تلاش می‌کنیم که باهوش و باحوصله بازی کنیم. سعی و تلاش ما این است که ۳ امتیاز را بگیریم تا ببینیم در ۹۰ دقیقه دوم در امارات چه کار خواهیم کرد.» تنها دغدغه منصوریان نداشتن ایمان مبعلی ملقب به مهندس این تیم به دلیل مصدومیت است. شاید همین موضوع سرمربی نفت را به این فکر فرو برده که چطور بدون مبعلی از بازیکن دیگری به‌عنوان طراح استفاده کند.

خود او درخصوص اینکه نفت برای دیدار امروز ایمان مبعلی را در اختیار ندارد، گفت:‌ «مصدومیت جزئی از ورزش است و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم بازیکن چه زمانی مصدوم می‌شود اما متاسفانه در بدترین زمان مبعلی مصدوم شد. این مساله مسوولیت ما را زیاد می‌کند. مدیریت مبعلی در زمین می‌توانست به ما کمک کند اما با توجه به نبود او از پیام صادقیان و آرش رضاوند خواستیم که بار مبعلی را به دوش بکشند. روزی که بازیکن جذب می‌کردم پیش‌بینی مصدومیت بازیکنان را کرده بودم و الان خوشحالم که بازیکنان جوانی مثل پیام صادقیان را در اختیار داریم.»