گروه ورزش: پرسپولیسی‌ها با وجود بازی‌های خوبی که به نمایش می‌گذارند از ۴ بازی خود ۳ دیدار را باخته‌اند و تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند. جایگاهی که پرسپولیس در آن قرار گرفته، بدون شک برای هواداران این تیم غیرقابل باور است. پرسپولیس که در ۴ دیدار خود بازی‌های سختی را مقابل پدیده خراسان، استقلال صنعتی، سپاهان و ذوب‌آهن برگزار کرده، این‌بار هم در هوای گرم باید به مصاف فولاد برود.

شکست‌های این تیم که رد پای داوران هم در آن دیده می‌شود، مباحث جدی و پرتنشی را در فضای فوتبال ایران به راه انداخته و حتی کار تا مجلس و صفحه شخصی رئیس‌جمهوری در فضای مجازی هم بالا گرفته است. نشست‌های بسیاری با محوریت عملکرد داوران لیگ انجام شده و جامعه داوری فوتبال هم به‌شدت زیر فشار قرار گرفته‌اند. اتفاقی که حتی گفته می‌شود منجر به تغییر داور بازی پرسپولیس و فولاد شده و هرسوت جهانبازی دراین مسابقه دشوار له یا علیه تیم قرمز پایتخت زیرذره‌بین خواهد بود.

اما نکته دیگر این ملاقات ویژه اینکه سرنوشت دو «ویچ» فوتبال ایران به هم گره خورده است. دو هموطن که از آنها و تیم‌هایشان توقع بسیاری می‌رفت اما در فصل پانزدهم لیگ برتر ایران هردو دور از انتظار ظاهر شدند. اسکوچیچ بعد از یک‌سال موفق در ملوان به فولاد آمد که قهرمان ایران بود اما او نتوانست قهرمانی را تکرار کند.

دراگان به این امید که در فصل دوم باشناخت بیشتری نسبت به اهواز تیمی قویتر ببندد در این تیم ابقا شد اما شروع او هم درست مثل برانکو چنگی به دل نزد و حالا هردو برای اولین برد که به آن نیاز مبرمی دارند، مقابل هم قرارمی‌گیرند. برانکو ایوانکوویچ که گفته می‌شود این دیدار آخرین فرصت او روی نیمکت پرسپولیس خواهد بود، همه تاکتیک‌هایش را به‌کار می‌برد تا پرسپولیس حداقل بازنده از زمین خارج نشود و یا به نخستین برد خود در این فصل برسد، ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها از لیگ یازدهم به بعد موفق به شکست فولاد در اهواز نشده‌اند و دوست دارند این طلسم را نیز بشکنند.

در سوی دیگر فولاد هم دست کمی از پرسپولیس ندارد. این تیم با هدایت دراگان اسکوچیچ تنها ۳ امتیاز کسب کرده‌ و در جایگاه چهاردهم است که قطعا جایگاه خوبی برای این تیم اهوازی نیست. پرسپولیس در این بازی محسن بنگر را به دلیل محرومیت و اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد اما پرسپولیسی‌ها با کمیته انضباطی نامه‌نگاری کرده‌اند و امیدوارند بعد از مسجل شدن اشتباه فغانی در اخراج این بازیکن، محرومیتش بخشیده شود.

برنامه کامل دیدارهای هفته پنجم به‌شرح زیر است:

سه‌شنبه ۳ شهریور

فولاد خوزستان - پرسپولیس .................................. ساعت: ۱۹:۰۵

ملوان بندر انزلی - گسترش فولاد......... .................. ساعت: ۱۸:۱۵

سایپا - سپاهان اصفهان ............................................ ساعت: ۱۹:۱۰

چهارشنبه ۴ شهریور

سیاه‌جامگان - راه‌آهن ............................................... ساعت: ۱۷:۳۰

تراکتورسازی - استقلال صنعتی ............................. ساعت: ۱۸:۱۵

ذوب‌آهن - استقلال اهواز.......................................... ساعت: ۱۹:۱۰

صبای قم - پدیده خراسان ........................................ ساعت: ۱۹:۱۵

آخرین دیدار هفته بین‌ تیم‌های استقلال و نفت تهران خواهد بود که به‌دلیل حضور نفت در لیگ قهرمانان آسیا، این دیدار بیستم شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.