یحیی پرسپولیس را نجات می‌دهد؟

در چشم برهم زدنی سه هفته از پانزدهمین دوره لیگ برتر گذشت. هفته چهارم مسابقات از دیروز و بازی تیم‌های نفت و ملوان آغاز شد اما کیست که نداند چشم‌ها امروز متوجه بازی بزرگ آزادی است تا مشخص شود پرسپولیس بحران‌زده می‌تواند با عبور از سد ذوب‌آهن آماده خود را نجات دهد یا نه؟

پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان

دو شکست و یک تساوی از سه بازی، دریافت هشت گل و داشتن تفاضل گل ۳- و بدتر از همه ایستادن بر سکوی شانزدهم جدول رده‌بندی. اینها آمار پرسپولیس در پانزدهمین دوره لیگ برتر است، آماری که بدبین‌ترین هوادار این تیم هم در مخیله‌اش نمی‌گنجید. تیم برانکو شاید در فاز تهاجمی کمی چشم‌نواز بازی کند اما در دفاع پراشتباه است و از گل به خودی، پاس رو به عقب اشتباه و ... همه و همه را می‌توانید در بازی این تیم ببینید. پرسپولیس برانکو برای پاک کردن ننگ قعرنشینی از پیشانی‌اش این هفته میزبان ذوب‌آهن است و برای شکست این تیم می‌جنگد، تیمی که هفته گذشته استقلال را شکست داده، بی‌حرف و حدیث و البته مقتدرانه. تمام امید برانکو به بازگشت مکانی محروم و البته نورالهی بود که ناگهان درکنفرانس مطبوعاتی دیروزش اعلام کرد بازهم نوراللهی به دلیل مصدومیت بازی را از دست داده است.

قطع به یقین برانکو می‌داند تیمش برای شکست دادن ذوب‌آهن که از قضا سرمربی آن هم یکی از شاگردان پیشین او در تیم ملی است، کار آسانی پیش رو ندارد. تیمی که در ورزشگاه آزادی استقلال ۶ امتیازی را مستاصل می‌کند، برای تاختن به پرسپولیس یک امتیازی قعرنشین نباید کار دشواری داشته باشد. ذوب‌آهن برای این بازی قاسم حدادی‌فر و هادی ایمانی را در اختیار ندارد. با بودن آنها کار یحیی و شاگردانش آسانتر بود اما در غیاب آنها هم شاید اتفاق خاصی رخ ندهد، چراکه ذوبی‌ها بدون این دو بازیکن خیلی راحت استقلال را شکست دادند.

گفتن اینکه بازی عصر امروز برای برانکو و تیمش حیاتی است، کلیشه‌ای و توضیح واضحات است. پیروزی در بازی مقابل ذوب‌آهن یعنی خودباوری و فرار از منطقه خطر و شکست به منزله تداوم قعرنشینی تیمی است که قرار بود مدعی قهرمانی باشد، اما...

استقلال اهواز - استقلال تهران

سال‌ها است که جدال استقلال‌ تهران با همنام‌های شهرستانی در لیگ ایران صورت می‌گیرد، حالا فرقی ندارد که استقلال دوم از رشت باشد یا خوزستان. همیشه فاصله استقلال با همنامان شهرستانی‌اش به اندازه فاصله رشت تا اهواز بوده است! دیدار برادران آبی‌پوش اما حساسیت‌های خاص خودش را هم دارد. در فصل جدید استقلال اورجینال با پرویز مظلومی در ۲ بازی اول شروعی خوب و توفانی داشت و همان ۶ امتیاز خیال آبی‌ها را از داشتن تیمی مدعی راحت کرد اما یحیی گل‌محمدی و تیم جوانش خیلی زود در هفته سوم ترمز استقلالِ مدعی را کشیدند تا مظلومی هم کمی احساس خطر کند.

استقلال تهران با تکیه بر آمادگی بالای رحمتی، ارسال‌های بی‌نقص حیدری، هوش ابراهیمی و البته جوانی خط حمله، تیم خطرناکی است. تنها نگرانی آنها مصدومیت شهباززاده و نگرانی‌ها در استفاده از پروپیچ است که هنوزهم برسرزمان صدورمجوز بازی‌اش تردید‌هایی وجود دارد. استقلال اهواز تیمی است که خیلی سخت باج می‌دهد، مخصوصا اگر قرار باشد شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده در خانه به میدان بروند. تیم محبوب اهوازی در شهر خودش خطرناک هم هست، آن هم در شرایطی که به غیر از متعصبان«لشگر آبادی‌اش» روی سکو، می‌تواند روی آب و هوای عجیب اهواز هم برای از پا درآوردن برادر بزرگتر خود حساب کند.

پنج‌شنبه - ۲۹ مرداد ۹۴

گسترش فولاد - سیاه‌جامگان مشهد ......... ۱۸:۳۰

پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان .................. ۱۹:۱۵

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان ..............۱۹:۱۵

استقلال صنعتی - سایپا ............................... ۱۹:۱۵

جمعه ۳۰ مرداد ۹۴

پدیده خراسان - تراکتورسازی تبریز ..........۱۷:۳۰

راه‌آهن - صبای قم ........................................ ۱۸:۱۵

استقلال اهواز - استقلال تهران ...................۱۹:۱۵