واگذاری باشگاه‌های فوتبال در ایران به خصوص پرسپولیس و استقلال به ماجرایی خسته‌کننده و کشدار تبدیل شده؛ آنچه باعث شده این دو تیم محبوب بیشتر به حاشیه بروند. در همین راستا پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است با شرایط موجود، خصوصی‌سازی این دو تیم به هیچ وجه میسر نخواهد بود.

مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص شرایط فعلی سرخپوشان می‌گوید: «پرسپولیس دراین سال‌ها مشکلات زیادی داشته و عدم ثبات مدیریت و همچنین عدم ثبات کادر فنی به این تیم ضربه زده، اما امیدوارم شرایط برای پرسپولیس خوب جلو برود. من به این تیم امید دارم.» وی در مورد بحث واگذاری پرسپولیس و اینکه این مساله ضربه‌هایی به این تیم زد هم گفت: «به هر حال ما چند سالی هست که می‌شنویم قرار است پرسپولیس خصوصی شود، اما چنین اتفاقی نمی‌افتد و هواداران هم به این مساله عادت کرده‌اند. ما با فوتبال روز اروپا فاصله زیادی داریم.

به نظر من در فوتبال ایران هیچ بستری برای خصوصی شدن وجود ندارد.» اما راهکار اسطوره قرمزها برای خصوصی شدن فوتبال ایران چیست؟ کیا می‌گوید: «باید حق پخش تلویزیونی، کپی‌رایت، بلیت‌فروشی و مسائل دیگر رعایت شود. البته فوتبال حرفه‌ای نیاز به زمین‌های صاف هم دارد و این مسائل باعث می‌شود فوتبال حرفه‌ای شود. وقتی این مسائل نباشد، شک نکنید که فوتبال هم خصوصی نمی‌شود.»