کرار– استقلال؛ حکایت همچنان باقی است!

گروه ورزش: آسمان تیم استقلال این روزها آبی و آفتابی است. دو بازی، دو برد و صدرنشینی فقط بخشی از خوشبختی پرویز مظلومی است چراکه مزه این موفقیت‌ها برای او دو چندان می‌شود وقتی تیمی را شکست می‌دهد که اسم امیر قلعه‌نویی روی آن است. او سرمربی سابق را که این روزها از اوج قدرت به زیر آمده شکست می‌دهد تا مهم‌ترین آلترناتیو را از خود دورکرده باشد. اما به‌نظر می‌رسد قرار است یک بازیکن عراقی کام او را تلخ کند. حاشیه‌های کرار پایان ندارد و شاید تنها دغدغه این روزهای استقلالی‌ها باشد.

جار و جنجال او قبل از بازی و به بهانه تاخیر درگرفتن مطالباتش اردوگاه استقلالی‌ها را به هم ریخت و او را هم از ترکیب ثابت خارج کرد تا یک روز بعد از برد استقلال به‌جای صحبت از موفقیت تیم، مدیران باشگاه فقط از کرار بگویند. نظری جویباری معاون باشگاه درخصوص قول تحویل ماشین به این بازیکن و تهدیدهای او به خبرگزاری فارس می‌گوید: «ما یک فقره چک برای کرار از اسپانسر باشگاه گرفتیم. این بازیکن اعلام کرد این چک به درد من نمی‌خورد، ما هم دوستی داریم که نمایشگاه‌دار است. گفتیم چک را به دوستمان می‌دهیم تا به کرار ماشین بدهد. حالا که آقایان مصاحبه کردند و این حرف‌ها را زدند دیگر ماشین هم به کرار نمی‌دهیم. ماشین یک مساله شخصی است و قرار نیست هر چیزی که ما می‌گوییم رسانه‌ای شود. ما نه واردات خودرو داریم و نه از این کارها می‌کنیم.

دوستان می‌توانند بروند از گمرک استعلام بگیرند و متوجه همه چیز شوند. آقای کرار به چک ما مطمئن نبود و ما هم خواستیم کار او را راه بیندازیم نه اینکه بلوا کند و با آبروی ما بازی شود. آقای سعیدی که به اصطلاح مدیر برنامه‌های کرار است باید بابت این صحبت‌هایش توضیح دهد. مگر ما واردات و صادرات داریم که این حرف‌ها را می‌زنند؟» این حرف‌ها درحالی زده می‌شود که پرویز مظلومی سرمربی تیم که قول داده بود حاشیه‌های این بازیکن خاص را جمع می‌کند درکنفرانس بعد از بازی کل ماجرا را به گردن رسانه‌ها انداخت و درخصوص نیمکت‌نشین کردن او هم گفت: «او این مدت در خدمت تیم بوده و مشکلی به وجود نیاورده است. برای برخی رسانه‌ها که جنگ روانی علیه او راه انداختند متاسفم. بیخودی گفتند او درگیر شده است. اگر او امروز بیرون بوده به خاطر غیبتش در ۲ جلسه تمرین بود.

یک خبرگزاری معتبر این خبر را منتشر می‌کند من نمی‌توانم این حواشی که به وجود می‌آورند را کنترل کنم.» اما نظری جویباری در ادامه مصاحبه‌اش افشا می‌کند که خود مظلومی قبل از بازی هراسان با او تماس گرفته و خواستار حل مشکل کرار شده است: «مظلومی با من تماس گرفت و گفت مشکل کرار را حل کنید. وقتی کرار طاقت ندارد ما چه کار باید بکنیم؟ وقتی این بازیکن ساعت ۱۱ شب می‌گوید باید ماشین من را بدهید چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ ما کار این بازیکن را انجام دادیم و به او گفتیم شنبه همه چیز حل می‌شود. شوخی هم با کسی نداریم باشگاه استقلال با اعتبار است و وقتی حرفی می‌زند به آن عمل می‌کند اما ظاهرا تحمل این آقا و مدیر برنامه‌اش کم است.»

او حتی حرکت کرار درهتل را هم تایید کرده و از این بازیکن و مدیر برنامه‌اش گله می‌کند؛ اتفاقی که مظلومی به کل منکر آن شده بود: «از برد استقلال خیلی خوشحال شدم ولی از حرکتی که کرار در هتل کرد، دلم شکست. حرکت او در هتل ناراحت‌کننده بود. من وقتی دیدم مظلومی با استرس زنگ زده و به فکر ارنج تیمش بوده خیلی ناراحت شدم. من قبول دارم که کرار باید پولش را بگیرد ولی استقلال وابسته به کرار نیست. استقلال براساس شخص بازی نمی‌کند و دیدید که یک نیمه بدون کرار بهترین عملکرد را داشت. ما هم نمی‌خواهیم توانایی این بازیکن را زیر سوال ببریم ولی خیلی دلم شکست چون به او زنگ زدم و گفتم که شنبه مشکلت را حل می‌کنم.

به او گفتم چک باشگاه را به نمایشگاه‌دار می‌دهم تا به تو ماشین بدهد. الان هم ماشین کرار آماده است ولی چون این کار را کرده دیگر دلم نیست ماشین را به او بدهم.» خبرگزاری مهر هم دیروز از دور جدید قهر این بازیکن خبر داد و نوشت: جاسم کرار که روز جمعه در اردوی تیم استقلال با مسئولان این تیم درگیر شده بود با وجود اینکه از اواسط نیمه دوم بازی با ملوان به میدان رفت و مقابل شاگردان قلعه‌نویی بازی کرد دیگر قصد ندارد در تمرین آبی‌پوشان حاضر شود. کرار که نسبت به بدقولی‌های متوالی مسوولان باشگاه استقلال شاکی است قصد ندارد تا زمان حل شدن این ماجرا در تمرین حاضر شود. این خبر را مدیر برنامه‌های کرار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تایید کرد. مدیر برنامه‌های این بازیکن مقابل تهدیدهای مسوولان باشگاه استقلال عنوان کرد این بازیکن دیگر به تمرینات نخواهد رفت تا برای همیشه تکلیف خود را با استقلال مشخص کند. کرار در مقابل تهدیدهای سران آبی‌ها گزینه فسخ قانونی و یک‌طرفه قرارداد با این تیم را روی میز قرار داده است.

او از بدقولی‌های بی‌شمار مدیران باشگاه درمورد موکلش می‌گوید: «باشگاه استقلال در این مدت هیچ پولی پرداخت نکرد و تنها یک چک بی‌محل را به ما دادند. این چک که ۴۰ درصد از قرارداد کرار برای این فصل بوده و ارزش ۵۰۰ میلیون تومانی داشت مربوط به تاریخ ۱۴ تیرماه بوده که ۳۳ روز از آن ماجرا می‌گذرد و هر روز در این مدت به ما قول دادند اما به قول خود عمل نکردند. در واقع کرار از ۳۳ بار بدقولی استقلالی‌ها به ستوه آمده است. وقتی به بانک رفتیم گفتند پولی در حساب نیست و چک نیاز به مُهر داشت که البته این مهم نبود چون که در حساب اصلا پولی نبوده که دریافت کند. بعد از آن هم هر روز به ما فقط قول دادند. مردم از ماجرا خبر ندارند و تنها چیزی که از کرار شنیده می‌شود این است که او بی انضباط است اما کسی نمی‌گوید یک بار هم که شده باشگاه به قول خود عمل کند آن‌وقت ببیند که آیا او بی‌انضباطی می‌کند یا خیر.»