دما بالای 40 درجه!

گروه ورزش: بازی‌ها و نتایج در هفته اول چندان چنگی به دل نزد؛ ۵ تساوی و فقط سه بازی که یکی از تیم‌ها برنده آن بود. از این سه بازی هم دو بازی با نتیجه یک بر صفر همراه بود. شاید روشنایی هفته اول به این دلیل چندان چشمگیر نبود که سه دیدار آن بدون گل به پایان رسید و توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. اما هفته دوم سرشار از ملاقات‌های حساس و جذاب است که می‌تواند تنور لیگ را گرم‌تر کند. آنجا که دو دربی در تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد و امیر قلعه‌نویی با استقلال روبه‌رو می‌شود.

استقلال صنعتی - پرسپولیس

دمای اهواز امروز بالاتر از ۴۰ درجه اعلام شده وحضور پرسپولیس در این شهرهم می‌تواند به آن اضافه کند. دیدار با استقلال صنعتی دومین قدمی است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید در لیگ پانزدهم بردارند. آن هم مقابل تیمی که در این فصل تغییر رویه داده و با جذب بازیکنان جوان و کم‌ نام و نشان سعی دارد مقابل حریفان نامی، قد علم کند. استقلال صنعتی در هفته اول در خانه سپاهان بازی خوبی به نمایش گذاشت اما با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و شاید اگر با همان آرایش و نظم مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کند کار برای سرخپوشان کمی سخت شود.

تیم برانکو در بازی اول امیدوارکننده نشان داد اما با این وجود دفاع متزلزل و اشتباهات بنگر هفته‌ای پر چالش را برای آنها رقم زد. سوشا مکانی در این بازی هم غایب است اما با بازگشت مهدی طارمی، امید عالیشاه، علیرضا نورمحمدی و اومانیا به ترکیب تیم می‌تواند چهره‌ای متفاوت از پرسپولیس نسبت به بازی اول ارائه دهد.

گسترش‌فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز

شاید این دیدنی‌ترین دربی سال‌های اخیر تبریز باشد؛ چرا که بازیکنان قدیمی و با تجربه تراکتورسازی پس از جدایی از این تیم راهی گسترش‌فولاد شده‌اند. تیمی که با هدایت فراز کمالوند، تراکتوری‌ترین گسترش‌فولاد محسوب می‌شود و حضور مهدی کیانی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی و... این دربی را بیش از پیش جذاب خواهد کرد. هر دو تیم تبریزی در هفته اول به تساوی بدون گل رسیدند اما این بار تماشاگران تبریزی یک بازی دیدنی و همراه با گل را از تیم‌های شهرشان می‌خواهند.

ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان

دومین دربی بزرگ هفته در اصفهان برگزار می‌شود. یحیی گل‌محمدی که لیگ را با شکست و البته جنجال آغاز کرد، پیش از فصل یک بار به حسین فرکی باخته است. در مراسم معرفی برترین‌های لیگ چهاردهم این سرمربی سپاهان بود که توانست عنوان بهترین مربی لیگ را به دست بیاورد تا سرمربی جوان ذوب‌آهن به این شکل بازنده شود. حالا تقابل دو مربی که یکی باتجربه و دیگری با انگیزه است، در دربی اصفهان جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد. ذوب‌آهن برای اینکه از همین ابتدای کار نشان دهد در لیگ پانزدهم مدعی است، نباید به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر کند تا از رقبا عقب نیفتد. این تنها خواسته یحیی است تا با نشان دادن قدرت تیمش روی حرف‌هایی که بعد از بازی با ملوان زد، صحه بگذارد. سپاهانی‌ها نیز که در یک هفته اخیر درگیر حواشی غیبت محرم نویدکیا شده‌اند، برای خارج شدن از حواشی نیاز به کسب پیروزی در دربی دارند، در غیر این صورت شاید حاشیه آنها بیشتر شود. بدون شک مهم‌ترین اتفاق این دیدار بازگشت محسن قهرمانی به داوری پس از حدود ۲ سال دوری است. قهرمانی آخرین بار در فولادشهر سوت زد و محروم شد و این بار نیز کارش را از همین ورزشگاه آغاز می‌‌کند.

استقلال- ملوان

و بالاخره نوبت می‌رسد به مهم‌ترین ملاقات هفته. بدون شک دیدنی‌ترین بازی این هفته مصاف استقلال تهران و ملوان بندرانزلی است. جایی که امیر قلعه‌نویی خیلی زود با تیم سابقش روبه‌رو خواهد شد و بازیکنانی که باید با مربی پیشین خود مواجه شوند. مهدی رحمتی به دلیل مشکل با قلعه‌نویی استقلال را ترک کرده بود و با جدایی او حالا کاپیتان این تیم شده است. از سوی دیگر پرویز مظلومی که همیشه آلترناتیو قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت استقلال بوده، دوباره جانشین او شد و دوئل آنها در این بازی می‌تواند دیدنی باشد.مظلومی و افشارزاده هردو تاکید دارند که تمام بازیکنان استقلال سمت قلعه‌نویی خواهند رفت و از او به گرمی استقبال می‌کنند.

استقلال و ملوان که به همراه سپاهان جزو معدود تیم‌های پیروز هفته اول بودند، در هفته دوم می‌توانند با کسب سه امتیاز دیگر صدر جدول را به تنهایی در اختیار بگیرند. با این حال شاید مهم‌تر از صدرجدول همان بردی است که قلعه‌نویی به شدت دنبال آن است تا توانایی‌هایی‌اش را باردیگربه رخ استقلالی‌ها بکشد. مظلومی هم البته حاضر است به خیلی‌ها ببازد اما به قلعه‌نویی نه! این در حالی است که هنوز مشخص نیست قلعه‌نویی روز جمعه روی نیمکت تیم انزلی خواهد نشست یا اینکه همچون دیدار اول لیگ از روی سکوها تیمش را مقابل تیم فصل گذشته‌اش هدایت خواهد کرد. بدون شک در این دیدار نقش تماشاگران هم اهمیت زیادی دارد. باید دید در این دیدار سکوها نام چه کسی را فریاد خواهد زد؛ امیر قلعه‌نویی یا پرویز مظلومی؟

برنامه کامل هفته دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۱۵ مردادماه

پدیده خراسان فولاد خوزستان، ساعت ۱۸

راه‌آهن سایپا، ساعت ۱۸:۳۰

استقلال صنعتی پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰

نفت تهران صبای قم، ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۱۶ مردادماه

گسترش فولاد تراکتورسازی، ساعت ۱۸:۳۰

استقلال اهواز سیاه‌جامگان، ساعت ۱۹:۳۰

استقلال تهران ملوان، ساعت ۱۹:۳۰

ذوب‌آهن سپاهان، ساعت ۲۱