با اینکه گفته می‌شد از باشگاه اتلتیکومادرید پیشنهاد تمدید قرارداد دارد و مسوولان ختافه هم می‌خواهند او را جذب کنند، اما انتخاب عزت‌اللهی لیگ روسیه بود.حالا او همبازی سردارآزمون در روستوف روسیه است. مصاحبه او با تسنیم را بخوانیم.

چه شد که از بین پیشنهادهایی که داشتی تصمیم گرفتی به فوتبال روسیه و تیم روستوف بروی؟

از ابتدا هم گفته بودم دوست دارم به تیمی بروم که فرصت بازی کردن داشته باشم و اولویتم هم بازی کردن در لیگ برتر یک کشور اروپایی بود. می‌خواستم برای کسب تجربه تنه‌ام به تنه بازیکنان بزرگسال تیم‌های لیگ برتری بخورد، چراکه به تیم ملی دعوت شده‌ام و به نفعم است که توانایی‌ام را بالاتر ببرم. علاوه بر پیشنهاد تمدید قرارداد باشگاه اتلتیکومادرید، باشگاه‌های ختافه و رئال بتیس هم برای تیم‌های B خود پیشنهادهایی داده بودند اما با بررسی شرایط روستوف، به این نتیجه رسیدم که عقد قرارداد با این تیم برای من بهترین انتخاب است. فوتبال روسیه در حال پیشرفت است و با توجه به اینکه آنها میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ هستند، سرمایه‌گذاری عظیمی هم انجام داده‌اند.

نمی‌توانستی انتخاب بهتری داشته باشی یا به نظرت روستوف انتخاب خوبی بوده است؟

هر پیشنهادی را که می‌رسید، دنبال نمی‌کردم اما وقتی پیشنهاد روستوف رسید علاقه‌مند شدم روی این پیشنهاد فکر کنم. اکنون هالک، آرشاوین، پاولیچنکو و قبل از آنها هم روبرتو کارلوس و بازیکنان باتجربه دیگری در روسیه حضور داشتند. به تیم روستوف هم این فصل «سزار ناواس» اضافه شده که یک بازیکن اسپانیایی باکیفیت است. اگر لیگ روسیه خوب نبود، این همه بازیکن خوب به این لیگ نمی‌آمدند. من هم تلاش می‌کنم با لطف خدا و تمرین زیاد به حقم برسم.

حضور سردار آزمون در روستوف چقدر به پیشرفت تو کمک می‌کند. اینکه در کنار یکدیگر هستید باعث نمی‌شود با فوتبال روسیه و جو تیم زودتر آشنا شوی؟

۱۰۰ درصد همین‌طور است و یکی از مسائلی هم که باعث شد روستوف را انتخاب کنم همین موضوع است. سردار تجربه چند سال بازی در فوتبال روسیه را دارد، به شناخت خوبی از این فضا رسیده و قطعا من هم با حضور در کنار او می‌توانم زودتر با فضای فوتبال روسیه آشنا شوم.

به نوعی می‌توان گفت تو و سردار با این سن کم، روستوف را قبضه کرده‌اید؟

روستوف سال گذشته شرایط خوبی نداشت و سردار به این تیم آمد و کمک کرد تا روستوف در لیگ برتر بماند. این فصل هم من به تیم اضافه شده‌ام. من و سردار به اینجا آمده‌ایم تا روستوف را بسازیم. این کار را هم خواهیم کرد و با تلاش زیاد، روستوف را می‌سازیم.