در جریان کنفرانس خبری رئیس فیفا که روز دوشنبه برگزار شد، زمانی که سپ بلاتر در حال سخنرانی بود، سایمون برودکین، کمدین انگلیسی که در قالب نماینده رسانه‌ای در این کنفرانس خبری شرکت کرده بود ناگهان از جای خود در همان ردیف اول برخاست و به آرامی به سمت رئیس فیفا رفت و صحبت بلاتر را قطع کرد. او پیش از اینکه ماموران امنیتی به سمت او بیایند دسته‌ای دلار تقلبی را به‌صورت بلاتر پرتاب کرد و دسته‌ای دلار هم روی میز او گذاشت و به نشانه اعتراض به نحوه اعطای میزبانی دو جام جهانی پیش‌رو گفت: «این هم برای اعطای جام جهانی ۲۰۲۶ به کره شمالی» حرکت جنجالی این کمدین بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش «ایسنا»، دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین واکنشی تمسخرآمیز به نشست خبری سپ بلاتر داشت و بار دیگر تاکید کرد که بلاتر به خاطر فساد مالی، شایسته ریاست در فیفا نبوده و نیست. وی گفت: «من ۲۰ سال پیش به شما درباره بلاتر هشدار دادم.

او به هیچ‌وجه شایسته ریاست بر فیفا نیست و باید هر چه زودتر از این سمت کناره‌گیری کند.» همچنین پس از این اتفاق علی بن حسین نامزد سابق انتخابات ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا از سپ بلاتر خواست که فورا از سمتش کناره‌گیری کند. او گفت‌: «اعتبار ورزش فوتبال در سطح جهان و در اذهان عمومی هر روز کمتر می‌شود. این مسوولیت به عهده ما است تا هر چه زودتر کاری کنیم تا کل اعتبار از بین نرود. اینکه یک نفر بر همه اثبات شده که خرابکار است و با این حال سخت‌تر از قبل به جایگاه قدرت چسبیده است، در این دوره که آگاهی‌ها افزون‌تر شده،‌ دور از انتظار است.»