روزهای سخت آقای سرمربی

گروه ورزش: بسیاری انتخاب پرویز مظلومی به جای امیرقلعه‌نویی در استقلال را به دیده تردید نگاه کردند. او راه سختی در پیش دارد چراکه جایگزین مربی‌ای شده که روی کاغذ بیشترین قهرمانی‌ها را در لیگ برتر برای این تیم آورده و نزدیک شدن به رکوردش کار راحتی نیست. شاید به همین دلیل مظلومی اولویت خود را خانه‌تکانی در استقلال و بازی با نام‌های بزرگ قرارداد به این تصور که دانه درشت‌هایی که به واسطه اختلاف با سرمربی سابق تیم این باشگاه را ترک کردند، به واسطه تسویه‌حساب با او هم که شده به استقلال بازخواهند گشت. اما سیاست او خیلی زود با مشکل مواجه شد و می‌رود تا با شکست همراه شود. او از بازگشت رحمتی، نکونام، تیموریان خبرداده بود. از حضور ادینهو در لیست خریدش گفت و اطمینان داد فرهاد مجیدی با تمام محبوبیتش در کنار او ایستاده است اما تمام وعده‌های او یکی پس از دیگری با چالش‌های جدی مواجه شد.

فرهاد و پشت‌کردن به پرویز

فرهاد مجیدی که حمایت و همراهی‌اش می‌توانست طیفی از هواداران استقلال را با مظلومی همراه کند، بازهم به او پشت کرد و رسما مدعی شد تفکراتش با او همخوانی نداردو به این طریق راه استفاده از نامش توسط سرمربی استقلال را بست. او در مصاحبه‌اش با سایت ورزش سه که به تیتر اول رسانه‌های ورزشی تبدیل شد، گفت: «من برای تیم محبوبم و ایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم و فعلا هیچ‌گونه دخالتی در امور این تیم تحت عناوینی مثل مشاور یا مربی نخواهم داشت و مثل گذشته شبیه هواداران میلیونی استقلال حامی تیم محبوبم خواهم بود.» او حتی برادرش فرزاد را هم که به‌عنوان آنالیزور به این باشگاه اضافه شده بود از تیم مظلومی بیرون کشید: «فرزاد با من در این مورد مشورت کرد و تصمیم گرفت که از همکاری با کادر فعلی صرف‌نظر کند.

تفکرات ما با آقای مظلومی تفاوت دارد و ما در شرایط فعلی ترجیح می‌دهیم که فقط هوادار استقلال باشیم. سلیقه و تفکرات من و برادرم برای هدایت تیم استقلال به‌گونه‌ای دیگر است و به همین خاطر من از فرزاد خواستم که انصراف خود را اعلام کند.» البته این بار اولی نیست که مجیدی مظلومی را رها می‌کند. او درلیگ یازدهم که به‌عنوان کاپیتان در این تیم حضور داشت، درحالی که تیم مظلومی حتی قهرمان نیم فصل هم شده بود و این فرصت را داشت که قهرمان لیگ شود، ناگهان تیم را رها کرد و به بهانه مشکلات خانوادگی به قطر رفت تا فوتبالش را در این کشور ادامه دهد. جدا شدن این وزنه سنگین از آن تیم باعث افت تیم مظلومی شد و سر آخرقهرمانی را هم از دست داد.

آندو نیامده، ابراهیمی هم نیست

پرویز مظلومی در این روزها «نه»کم نشنیده است. آندوتیموریان کاپیتان تیم ملی رسما اعلام کرد اولویتش قطر است و بعد از استراحت ابتدا پیشنهاد‌ها از این کشوررا بررسی می‌کند، نه استقلال. درست مثل ادینهو که او هم اعلام کرد از قطر پیشنهاد سنگینی دارد و به استقلال فکر هم نمی‌کند.

اصرارمظلومی به بردن نام تیموریان تبعات دیگری هم برای او داشت و آن دلخوری امید ابراهیمی ستاره فصل گذشته این تیم در پست هافبک دفاعی بود. بازیکنی که این روزها از دسترس مسوولان باشگاه خارج شده و حتی در تمرینات این تیم هم شرکت نمی‌کند. فقط تصورکنید که او سازجدایی کوک کند،آندو با قطر تفاهم کند و نکونام هم به واسطه قراردادش با اوساسونا در اسپانیا بماند. آن وقت چه اتفاقی در میانه میدان استقلال رخ خواهد داد؟امیری مسوول نقل‌وانتقالات استقلال در مورد وضعیت مذاکره با امید ابراهیمی و اینکه او از سوی سپاهان هم با پیشنهاد جدی روبه‌رو است به خبرگزاری فارس گفت: «امید ابراهیمی اکنون تهران نیست اما با نظری جویباری هماهنگ است. هر باشگاهی می‌تواند دنبال امید ابراهیمی باشد چون بازیکن بزرگی است و خوشحالیم بازیکنانی داریم که تیم‌های دیگر دنبال آنها هستند. این را هم بدانید بازیکنی در استقلال است که به این تیم عشق دارد. مطمئن باشید در مورد ابراهیمی هم به مشکلی نخواهیم خورد.»

بحران درحوالی قفس توری

اما یکی از بحرانی‌ترین پست‌ها برای استقلال درحال حاضر دروازه‌بانی است. مظلومی هردو پایش را در یک کفش کرده و مهدی رحمتی را می‌خواهد. اما به‌نظر می‌رسد فقط خواست او عامل این وصلت نیست. استقلال دو گلر سرشناس دیگر دارد که هردو آنها با باشگاه قرارداد دارند و کسی نمی‌تواند آنها را مجبور به جدایی کند. فروزان گلرملی است و یک‌سال نفراول این تیم بوده است و بدون شک راحت میدان را خالی نمی‌کند. طالب لو هم اتفاقا نام آشنایی میان استقلالی‌ها است که البته ماجرای قهر آشتی‌هایش با رحمتی در سالی که هردو در استقلال حضور داشتند هنوز فراموش نشده است. همین دو روز پیش بود که صمد مرفاوی سرمربی وقت استقلال به سایت کاپ گفت این دو دروازه‌بان یک‌سال تمام در تمرینات این تیم قهر بودند و حاشیه‌های بسیاری را برای تیم او رقم زدند. آیا پرویز مظلومی حاضر است بار دیگر این تجربه را تکرار کند؟ از طرف دیگر حفظ هر سه گلر هم بار مالی سنگینی برای استقلال دارد. سایت کاپ از شرط رحمتی برای عقد قرارداد می‌نویسد: رحمتی از سال‌های قبل طلب دارد و از استقلالی‌ها خواسته‌ طلبی که مانده را پرداخت کنند. این بدهی حدود ۹۰۰ میلیون تومان است و باشگاه استقلال که از گذشته تعهد ایجاد کرده بود باید این دستمزد را بپردازد. در واقع رحمتی حاضر نیست بدون دریافت مطالباتش قراردادی با استقلال امضا کند. یکی دیگر از شروط رحمتی دریافت نیمی از قرارداد فصل آینده است که این شرط نیز ارتباط مستقیم دارد با خلف وعده‌هایی که در گذشته شده بود.

کرار هم شرط گذاشت

درست عین شرطی را که رحمتی برای استقلال گذاشته کرارجاسم عراقی هم مطرح کرده است. یعنی گرفتن نیمی از پول قرارداد فصل آینده برای ماندن در استقلال. خواسته عجیب مهم‌ترین هافبک تیم که مسوولان باشگاه را هم به تعجب وا داشته است. علی نظری‌جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار کاپ در رابطه با اینکه کرار گفته مسوولان استقلال جواب تلفنم را نمی‌دهند، به سایت کاپ گفت: «من حداقل روزی ۲ بار خودم با کرار در تماس هستم و نمی‌دانم او چطور این حرف را زده است. در اولین فرصت از او می‌پرسم که چرا این حرف را زده است.» وی درباره اینکه کرار گفته تا نیمی از قراردادش را نگیرد حاضر نیست در تمرینات شرکت کند، عنوان کرد: «کرار با ما قرارداد دارد و طبق این قرارداد باید در تمرینات استقلال شرکت کند. این‌طور نیست که هر بازیکنی هر زمانی که دلش می‌خواهد بیاید. تمام بازیکنان از جمله کرار باید طبق قرارداد خود عمل کنند.»

آنها که آمدند

استقلال با دو بازیکن تمام کرده است. امین حاج‌محمد مدافع نفت که احتمالا جانشین صادقی خواهد شد و جابر انصاری از گسترش که در چند پست در جلوی زمین بازی می‌کند و به خودش لقب آچارفرانسه را داده است. باید دید مظلومی می‌تواند در ادامه فصل نقل‌وانتقالات در راه دشوار جذب ستاره‌ها و البته تمدید قرارداد با بازیکنان سرشناس تیمش موفق باشد یا نه؟