نبرد امتیازآورترین‌ها

بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا با همان هواپیمایی ایران را ترک کردند که تیم ملی لهستان را از مسکو به تهران آورد. شاگردان کواچ در هفته هفتم مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی فرداشب و یکشنبه شب آینده میزبان تیم ملی لهستان،‌ قهرمان سال ۲۰۱۴ جهان هستند. شاگردان استفان آنتیگا در شروع لیگ جهانی پس از ۴ پیروزی متوالی خانگی به آمریکا رفتند اما مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی در خانه در شیکاگو فقط یک امتیاز به میهمان خود داد و در حالی که سالن این شهر مملو از تماشاگر لهستانی بود، لهستان را در هر ۲ بازی مغلوب کرد. مقصد بعدی بازیکنان لهستان، شهر کازان در روسیه بود. روس‌ها بر خلاف آمریکایی‌ها، نتوانستند کار خاصی مقابل میهمان خود انجام دهند و تنها یک امتیاز از لهستان گرفتند.

شاگردان آنتیگا با ۱۶ امتیاز از ۶ پیروزی و ۲ شکست به مسکو رفتند تا با پرواز مستقیم به تهران بیایند. تیم‌های ملی ایران و لهستان در لیگ جهانی ۲۰۱۴ هم در یک گروه بودند که ۲ بازی در سالن آزادی به سود ایران و ۲ بازی لهستان به سود تیم میزبان تمام شد. نحوه بازی شاگردان کواچ در بازی‌های گذشته مقابل آمریکا نشان داد که هیچ تیمی در تهران نمی‌تواند به کسب پیروزی امیدوار باشد. کواچ هم در نشست خبری بعد از بازی آمریکا تصریح کرد که لهستان از آمریکا قوی‌تر نیست ولی بازیکنان لهستان به خوبی با جو آزادی آشنا هستند و حداقل می‌دانند که چه جو وحشتناکی منتظر آنهاست.

نبرد بازیکنان با ارزش

برنامه کادرفنی ایران در بازی مقابل لهستان در درجه نخست مهار بارتوژ کورک، امتیازآورترین بازیکن حریف خواهد بود. این کار با توجه به توانایی‌های محمد موسوی و عادل غلامی در روی تور و حمایت تماشاگران کار چندان سختی نیست، ضمن اینکه اگر دریافت‌کننده‌های ایران بتوانند مثل بازی مقابل آمریکا، توپ‌های اول را به خوبی به دست سعید معروف برسانند، امتیازگیری برای تیم ایران راحت می‌شود.

بارتوژ کورک با کسب ۱۷۵ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی را به خود اختصاص داده است. در این بخش شهرام محمودی از تیم ایران با کسب ۹۵ امتیاز در مکان پنجم قرار دارد اما محمودی با ۵۸/ ۵۶امتیاز در صدر بهترین اسپکرهای مسابقات ایستاده و انگیزه‌های بالایی دارد تا مقابل کورک بتواند توانایی‌های خود را به رخ حریف بکشند.

«فابیان دریژگا» پاسور تیم ملی لهستان با ۰۹/ ۴ امتیاز دومین پاسور لیگ جهانی محسوب می‌شود، این در حالی است که سعید معروف، بهترین پاسور سال گذشته لیگ جهانی با ۵۳/ ۳ امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

معروف در دو بازی اخیر مقابل آمریکا عالی ظاهر شد و از ارکان برد تیم کشورمان بود. با این حال وی نیز انگیزه‌های فراوانی برای این بازی دارد. اگرچه لهستان روی «پاول زاتورسکی»، بهترین لیبروی لیگ جهانی تا پایان هفته ششم حساب ویژه‌ای باز کرده تا در دریافت اول به کمک این تیم بیاید اما ایران هم محمد موسوی را در آمادگی قابل انتظار خود می‌بیند.

این بازیکن تیم ملی با درخششی که داشت خود را با ۷۳/ ۰ امتیاز به صدرجدول برترین مدافعان لیگ جهانی رسانده است. با توجه به اینکه ملاک فدراسیون جهانی والیبال برای رده‌بندی تیم‌ها در مرحله بین قاره‌ای تعداد پیروزی و بعد از آن امتیاز شماری است،‌ تلاش بازیکنان ایران باید برنده شدن با هر نتیجه ممکن باشد. برنامه ۴ دیدار باقی‌مانده ایران در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ به شرح زیر است:

جمعه، پنجم تیرماه

ایران - لهستان، سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، ساعت ۲۱

یکشنبه، هفتم تیرماه

ایران - لهستان، سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، ساعت ۲۱

جمعه، ۱۲ تیرماه

ایران - روسیه، سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، ساعت ۲۱

شنبه، ۱۳ تیرماه

ایران - روسیه، سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، ساعت ۲۱