پس از کش و قوس‌ها و شایعات فراوان برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به ایران بازگشت و البته درهمان بدو ورود تلویحا تایید کرد که مشکل مالی‌اش باپرداختی که گفته می‌شود انجام شده تا حدودی مرتفع شده وبه همین دلیل هم بازگشته است. وی درباره اینکه گفته می‌شد او تا پول نگیرد به ایران برنمی‌گردد و آیا این موضوع صحت داشته یا نه، گفت: «‌من و دستیارانم مربیان حرفه‌ای هستیم و این طبیعی است که به اندازه کار و قراردادمان دریافتی داشته باشیم. البته وقتی نام ایران به میان می‌آید پای احساساتم هم وسط می‌آید.»

زمانی که او به تعطیلات رفت، مدیرباشگاه نژادفلاح بود اما حالا که برگشته موجی از تغییرات در باشگاه اتفاق افتاده است.برانکو که درجمع خبرنگاران صحبت می‌کردبا احتیاط دراین خصوص گفت: «شنیده‌ام که مدیریت باشگاه دستخوش تغییراتی شده اما با وجود این تغییرات همه ما یک هدف داریم و آن هم سربلندی پرسپولیس است. افرادی که در پرسپولیس دست به تغییرات زده‌اند حتما خیر این باشگاه را می‌خواهند اما باید از نژادفلاح هم تشکر کنم که همکاری خوبی با هم داشتیم و برای تیم زحمت کشید.»

سرمربی پرسپولیس درخصوص اینکه بازیکنانی که با آنها مذاکره صورت گرفته در لیست او بوده‌اند یا نه و اینکه وی جلال حسینی را می‌خواهد یا به این بازیکن نیاز ندارد، گفت: «در وهله اول باید با مدیریت باشگاه حرف بزنم که می‌خواهیم به چه شکلی کار کنیم و بعد ببینیم که کارهای باشگاه تا کجا پیش‌رفته است. البته باید بگویم که من ۳ روز پیش به نژادفلاح لیست دادم و باید مذاکرات‌مان را ادامه دهیم تا تیمی قدرتمند تشکیل دهیم.»

وی درباره نام‌هایی که به‌عنوان لیست مازاد در رسانه‌ها منتشر شده هم با رد وجود این لیست گفت: «هیچ بازیکنی در لیست مازاد ما نیست چون باید اول ببینیم کدام بازیکنان را می‌توانیم جذب کنیم. درباره بازیکنانی هم که می‌خواهم، نمی‌توانم الان حرف بزنم چون باید ببینم چه زمانی کارها اجرایی می‌شود و سپس نام‌ها را اعلام کنم. ما در کنار لیست اعلام شده یک لیست دیگر هم داشتیم اما باید ببینیم امکانات ما چقدر است و همه این مسائل بستگی به بودجه باشگاه دارد.»

وی درخصوص اینکه چقدر امیدوار است هیات‌مدیره جدید باشگاه پرسپولیس از او در کارش حمایت کند، گفت: «همه می‌دانیم که پرسپولیس چطور باشگاهی است و همه از قدرت هواداران این تیم مطلع هستند. هرکسی که در پرسپولیس کار می‌کند، می‌داند چه انتظاری از او هست و پرسپولیس هم باید باشگاهی باشد که همه از آن انتظار قهرمانی دارند.»

اتفاق جالب در مورد ورود برانکو به ایران همزمانی آن با حضورگزینه نیمکت استقلال بوده است که گویا با برانکو سابقه همکاری هم دارد: «استیماج با من در این پرواز حضور داشت.او ۷ سال در تیم ملی کرواسی شاگرد من بود همان‌طور که با حسین فرکی ۵ سال کار کردم. از روند مذاکرات او با استقلال خبر ندارم اما راجع‌به سوابق او باید بگویم که سرمربی تیم ملی کرواسی هم بوده است.البته این موضوع برای من یک مبارزه تحریک‌آمیز خواهد بود چراکه اگر او در استقلال باشد، دربی هیجان‌انگیزی خواهیم داشت. البته او در حال انجام کارهای ویزایش بود و به این دلیل با من به میان شما نیامد.»

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر پولی به شما پرداخت نشود، این امکان وجود دارد که از پرسپولیس بروید، اظهار کرد:‌ «باید اعتراف کنم که سوال عجیبی پرسیدید و تنها بخشی از این سوال عادی است. باید ببینیم آیا باشگاه توان این را دارد که به تعهدات حرفه‌ای‌اش پایبند باشد یا نه. همچنین باید دید درخواست مربیان و بازیکنان برای دریافت پول عجیب و غیرمتعارف است یا نه. باید قراردادهای مکتوب شده پرداخت شود و این انتظار من است. اگر نتایج خوب می‌خواهیم، باید ابتدایی‌ترین شرایط فراهم شود.»

وی در پایان در مورد اینکه آندو تیموریان و مهدی رحمتی را می‌خواهد یا نه، گفت:« اجازه بدهید اول با مدیران باشگاه جلسه برگزار کنم و بعد حرف بزنم.»