پرونده فساد در فوتبال در جلسه هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰بررسی و نهایی شد. این پرونده پس از بررسی در این کمیسیون هفته آینده برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه تحویل داده خواهد شد و موضوعاتی که نیازمند بررسی در قوه قضائیه باشد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به محورهای پرونده فساد در فوتبال درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس برخی از آنها را برشمرده است: «نقض مقررات فدراسیون فوتبال در حوزه داخلی و اساسنامه از جمله موارد مورد ایراد است.

اساسنامه فعلی از نظر قانونی مورد تایید نیست و به تایید فیفا و هیات وزیران نرسیده است.» ازدیگرموارد اشاره شده می‌توان به فرارهای مالیاتی سنگین،ارتزاق از بیت‌المال،تبانی بین بازیکنان و مدیران تیم‌ها، بین داور و مدیران تیم‌ها و نیز دلالی بین بازیکنان، مربیان و مدیران اشاره کرد. محور بعدی جعل مدارک پایان خدمت سربازی است. مدارک پایان خدمت ۵۰۰ نفر از بازیکنان مورد بازدید قرار گرفته و جمعا ۶۹ کارت پایان خدمت باطل شده است. بالاخره مواردی جزئی‌تر مثل ۱۸۸سفرخارجی رئیس فدراسیون فوتبال طی سال که برای مجلس‌نشین‌ها نشانه‌ای از فساد بوده است. این موارد و خصوصا همین مورد آخر با واکنش کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مواجه شده است.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نهادهای نظارتی برمجموعه اش را نام می‌برد و فساد مالی را رد می‌کند: «غیر از کمیسیون اصل ۹۰، بازرسی کل کشور، بازرسی وزارت ورزش و ۷، ۸، ۱۰ نهاد مختلف برای چندرغاز پولی که در فدراسیون وجود دارد بر آن نظارت و رسیدگی می‌کنند و همه چیز روشن و مشخص است. همه مسائل ما شفاف است و ترسی نداریم از اینکه مسائل گفته شود چون در سیستم خودمان هم تا یک نفر آب بخورد می‌گویند به این دلیل آب خورد و حتی تشنه اش نبود و چرا آب خورده است؟» رئیس کثیرالسفر فدراسیون فوتبال اطمینان می‌دهد جایی را بی‌دعوت نرفته است: «تمام سفرهای ما براساس دعوت‌نامه بوده و هیچ کدام توریستی و تفریحی نبوده است.

وزیر امور خارجه و معاونانش هم که این همه سفر و ماموریت می‌روند سفرهایشان در ۲ سال ۱۸۸ سفر نیست. ضمن اینکه نه من و نه دبیرکل فدراسیون هیچ زمان با تیم سفر نکرده‌ایم و فقط به سفرهایی رفته‌ایم که AFC و فیفا ما را دعوت کرده است، گذرنامه ما موجود است و حاضرم آن را خدمت پورمختار بدهم تا بررسی‌های لازم را به عمل بیاورد.»