قهرمان وزنه‌برداری جهان این روزها با مشکلات فراوانی دست به گریبان است و حال و روز چندان خوبی ندارد. کیانوش رستمی، دارنده دو مدال طلای وزنه‌برداری جهان در سال‌های ۲۰۱۱ (پاریس) و ۲۰۱۴ (قزاقستان) در دسته ۸۵ کیلوگرم، با «برنا» گفت‌وگو کرده است. می‌گویند اغلب وزنه‌برداران دوپینگ می‌کنند!

هرگز! هرکس خربزه بخورد باید پای لرزش بنشیند و چیزی پشت پرده نمی‌ماند.

به تو هم پیشنهاد دوپینگ شده؟

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ این کار ریسک بزرگی است و از جوانمردی هم به دور است. من هرگز فکر دوپینگ هم به سرم نزده است.

برای مسابقات آمریکا قول مدال طلا می‌دهی؟

هیچ قولی نمی‌دهم! پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۴ قزاقستان فدراسیون قول جایزه ویژه داد اما چه شد؟ به خدا خجالت می‌کشم وقتی از سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی بیرون می‌آیم و ماشین ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی را می‌بینم. ناسلامتی من قهرمان جهان هستم اما... حرف زیاد است.

منظورت خودروهای فوتبالیست‌هاست که سالن آنها کنار محل تمرین شما است؟

من اسمی نمی‌برم. نه والیبال، نه بسکتبال و نه فوتبال، بلکه حرف من این است که باید به ما هم حداقل امکانات را بدهند. چرا جایزه یک کشتی‌گیر، والیبالیست یا فوتبالیست با وزنه‌بردار فرق می‌کند؟ همین تبعیض‌ها باعث شده دل و دماغی برای تمرین کردن نداشته باشم.

به تو هم پیشنهاد تابعیت شده؟

چند سال پیش آلمان‌ها به من پیشنهاد دادند بروم و در المپیک برای آنها وزنه بزنم اما قبول نکردم. ایران عشق من است و تا روزی که بتوانم در سطح قهرمانی رقابت کنم زیر پرچم کشورم مسابقه می‌دهم ولی واقعا کارد به استخوان رسیده است. البته خود من خیلی کارها را بلد نیستم!

چه کارهایی؟ واضح‌تر صحبت کن!

باور نمی‌کنید آنقدر مشکل مالی دارم که ماشین زیر پایم را فروختم. یک ماشین معمولی که با آن این طرف و آن طرف می‌رفتم و کارهایم را انجام می‌دادم اما مجبور شدم آن را بفروشم. این در حالی است که خیلی‌ها می‌توانند با زرنگی و پشت در اتاق این رئیس و آن مدیر نشستن امتیاز بگیرند ولی کیانوش رستمی نمی‌تواند!