گروه ورزش: چنانچه پیش‌بینی می‌شد باشگاه استقلال بعد از قبول شکست در دربی برگشت و به پایان بردن فصل با تلخکامی تمام، حالا محل وقوع جنجال‌های بزرگی قرار گرفته است. هنوز یک هفته هم از باخت به پرسپولیس نمی‌گذشت که آنچه خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند به وقوع پیوست؛ حمله تند فرهاد مجیدی به امیر قلعه‌نویی! از مدتها پیش مشخص بود که رابطه این دو نفر با هم خوب نیست و مجیدی در پی فرصتی برای نیش زدن به امیر می‌گردد. او ظاهرا این موقعیت مناسب را بعد از ناکامی استقلال در لیگ چهاردهم به دست آورد و حسابی از خجالت قلعه‌نویی درآمد. به نظر می‌رسد انتقاد تند فرهاد از سرمربی سابقش و نیز هیات‌مدیره آبی‌ها، استارت یک توفان واقعی را در استقلال زده است.

بی‌کفایت‌ترین کادر فنی تاریخ؟

شوک اول، مصاحبه تند مجیدی علیه قلعه‌نویی در یک روزنامه ورزشی بود؛ گفت‌وگویی که وی در آن مدعی شده بود از نتایج استقلال احساس شرم می‌کند. فرهاد اما طاقت نیاورد و نزدیکی‌های سحرگاه سه‌شنبه، یک پست عجیب هم روی صفحه اینستاگرامش ارسال کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجیدی در این پست نوشت: «هواداران عزیز و دوست‌داشتنی! روزهای روشن استقلال نزدیک است. به زودی بی‌کفایت‌ترین هیات‌مدیره و کادرفنی تاریخ باشگاه بزرگ استقلال کنار خواهند رفت و دوباره با کمک و حمایت شما عدد و نماد جدیدی را برای همه استقلالی‌های عزیز در سراسر جهان خلق خواهیم کرد. نتایج ضعیف استقلال و ایجاد مشقت‌های روحی برای هواداران در سراسر ایران زمین طی دو فصل گذشته، برای همیشه در کارنامه سیاه آقایان پرمدعا ثبت خواهد شد. بی‌شک در کنار شما خواهم بود و سرود پرافتخار قهرمانی استقلال را در کنار همه هواداران دوست داشتنی خواهیم سرود.» این پست فرهاد سروصدای بسیار زیادی در فضای فوتبال ایران به وجود آورد. این انتقادات بسیار تند از امیر قلعه‌نویی در حالی رخ می‌دهد که این مربی سه قهرمانی لیگ برتر را برای استقلال به دست آورده و به نوعی پرافتخارترین مربی دوران معاصر این باشگاه به شمار می‌آید. در نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم زمانی که استقلال متحمل سه باخت پیاپی برابر نفت تهران، فولاد و ذوب‌آهن شد، فرهاد مجیدی برای تماشای بازی بعدی این تیم مقابل ملوان راهی استادیوم آزادی شد. در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بودند که مجیدی در آن مقطع ملتهب راهی ورزشگاه شده تا هواداران را تحریک کند، استقلال آن بازی را برد تا قلعه‌نویی در نشست خبری بگوید: «پیشکسوت واقعی استقلال فرهاد مجیدی است که در این شرایط پشت تیم ایستاد.» حالا اما پیشکسوت واقعی استقلال، امیر را حسابی نواخته است!

واکنش‌ها به فرهاد

مطابق انتظار استفاده مجیدی از عبارت سنگین «بی‌کفایت‌ترین کادرفنی و هیات‌مدیره تاریخ استقلال» به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. تا عصر دیروز، بسیاری از استقلالی‌ها در این مورد با رسانه‌ای مثل سایت کاپ گفت‌وگو کردند و به سخنان مجیدی واکنش نشان دادند. به‌عنوان مثال جواد زرینچه، ستاره پرسابقه سال‌های دور استقلال که این فصل هم عضو کادر فنی آبی‌ها بوده می‌گوید: «آقای مجیدی! اول این را بگویم که من بی‌کفایت نیستم. دل خودم هم خیلی خون است و امسال هم خیلی سختی کشیدم. از مجیدی می‌‌خواهم مسائل را با هم قاطی نکند و مراقب باشد که کجا هست و درباره چه کسی صحبت می‌کند.» همچنین بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال هم می‌گوید: «فکر می‌کنم ما در هیات‌مدیره وظیفه‌مان را به نحو مطلوب انجام دادیم و دیگر دلیل این انتقادات را نمی‌دانم. فرهاد مجیدی از بازیکنان بزرگ استقلال و فوتبال ایران بوده اما چون کارهای مدیریتی را تجربه نکرده هیچ‌وقت نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند. به مجیدی پیشنهاد می‌کنم بیاید چند وقتی پشت میز مدیریت قرار بگیرد و با چالش‌هایی که ما داشتیم دست‌وپنجه نرم کند، آن وقت متوجه می‌شود اینقدرها هم کار راحت نیست. قطعا حرف زدن خیلی راحت است اما کار کردن در باشگاه استقلال با این وضعیت بی‌پولی کار بسیار سختی است. به مجیدی توصیه می‌کنم خیلی عاقلانه و پخته صحبت کند چون هر کسی متهم کردن را بلد است.» در شرایطی که خیلی‌ها منتظر بودند واکنش خود قلعه‌نویی به موضوع را ببینند، امیر دست‌کم تا غروب دیروز حاضر نشد در این مورد موضع بگیرد و همه چیز را به آینده موکول کرد.

در عین حال اما دیروز خبر رسید پرویز مظلومی یکی از گزینه‌های نزدیک به نیمکت استقلال برای فصل آینده است. مظلومی پیش‌تر سابقه هدایت این تیم را داشت، اما با مجموعه‌ای بسیار پرستاره که شامل بازیکنانی مثل مجتبی جباری، تیموریان، رحمتی، خسرو حیدری، کرار جاسم، پژمان منتظری، فرهاد مجیدی و دیگران می‌شد، در کسب مقام قهرمانی لیگ ناکام ماند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مظلومی در استقلال، جدایی فرهاد مجیدی از این تیم در میانه‌های لیگ یازدهم بود. حالا اما به نظر می‌رسد پرویزخان همه چیز را فراموش کرده! او در مورد آینده‌اش می‌گوید: «من درباره انتقادات مجیدی از مسوولان باشگاه حرفی ندارم چون نظر شخصی مجیدی بوده و به من ارتباطی پیدا نمی‌کند، اما فرهاد مجیدی از بزرگان استقلال است و قطعا اگر سرمربی استقلال شوم، از او در کادرفنی استفاده خواهم کرد.»