ماجراهای تبریز و تبعات آن همچنان ادامه دارد. وزیرقول استیفای حق تبریزی‌ها را داده و دیشب هم بخش زیادی از برنامه ۹۰ به اتفاقات مربوط به آن اختصاص داشت. اگرچه ابهامات درخصوص اتفاقات آخر بازی سرجای خود باقی است، اما این دلیل نمی‌شود که تبریزی‌ها به راحتی از تصمیم فغانی درمورد آندو تیموریان عبور کنند.

قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه با گلایه از عملکرد فغانی می‌گوید: «فدراسیون باید با داور برخورد کند. چرا او تیموریان را اخراج کرد؟ اخراج این بازیکن بر روحیه بازیکنان تاثیر منفی گذاشت. مردم می‌گویند به تیم نفت احترام می‌گذاریم ولی داور در حق تیم تراکتورسازی خیانت کرده است. روحانیون بزرگ آذربایجان از ما سوال می‌کنند چرا داور عمدا تیموریان را اخراج کرد؟یا چرا ناظر بازی نخواست که داور این کار را انجام ندهد؟ نمی دانم فغانی چه مشکلی با ما داشته و چه نیشی از آذربایجان خورده است. داوران دیگری هم می‌توانستند به تبریز بیایند. فغانی با برنامه‌ریزی آمد. بهروان هم شریک جرم او بود. من این‌طور دیدم که فغانی با قصد و غرض این بازی را سوت زد. او داور بی طرف نبود.» او قویا خواستار تکرار بازی است و به سایت کاپ می‌گوید: «داور سوت پایان بازی را نزد. از باشگاه نفت تشکر می‌کنم که خواسته بازی تکرار شود. تراکتورسازی هم این درخواست را خواهد داشت. بالای ۶ دقیقه از وقت بازی باقی مانده بود و فدراسیون و وزیر ورزش باید بازی را تکرار کنند. ما دنبال زیر سوال بردن تشکیلات فوتبال نیستیم اما دنبال این هستیم که دیگر حق‌کشی شکل نگیرد.» جالب اینکه اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم می‌پذیرد که حق تراکتوری‌ها ضایع شده و اطمینان می‌دهد که مجموعه فدراسیون به دنبال احقاق حق آنها خواهد بود: «در این قضیه به مردم آذربایجان ظلم شده است و باید درباره آنها احقاق حق شود. ما به دنبال مسببان این اتفاق هستیم تا با آنها برخورد کنیم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا جام قهرمانی از سپاهان پس گرفته می‌شود یا خیر گفت: «احقاق حق بحثی منطقی است. ما باید ببینیم اگر حقی ضایع شده است این حق را برگردانیم.» به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، دبیرکل فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییر نتیجه وجود دارد یا خیر گفت: «هر احتمالی وجود دارد. باید مستندات را جمع کنیم و پس از کامل شدن مستندات جلسه‌ای برگزار کنیم و درباره این موضوع تصمیم بگیریم. وقتی شواهد هنوز کاملا آشکار نیست نمی‌توانیم کامل درباره این موضوع صحبت کنیم، اما حرف من این است که باید حق به حقدار برسد. ما به دنبال حل شدن مشکل فوتبال هستیم و کاری نداریم به سود یا ضرر چه تیمی تصمیم می‌گیریم.»

دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری اتفاقات تبریز

جلسه هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسائل جاری کشور پرداختند.در این جلسه وزیر ورزش و جوانان گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز در جریان مسابقات هفته آخر لیگ به هیات وزیران ارائه کرد. رئیس‌جمهور به وزیر ورزش و جوانان دستور داد موضوع را مورد رسیدگی دقیق و جدی قرار دهد و در صورت ثبوت تخلف یا تقصیر، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.