قطار لیگ برتر به ایستگاه بیست‌وهشتم رسیده و در این ایستگاه می‌توان جنب و جوش تیم‌ها را برای فرار از سقوط و البته قهرمانی به خوبی مشاهده کرد. تمام دیدارهای لیگ برتر از این هفته به دلیل حساسیت بالا به‌صورت همزمان برگزار می‌شود تا رقبای بالا و پایین جدول از نتایج یکدیگر باخبر نباشند. تراکتورسازی تبریز - گسترش‌فولاد تبریز

دربی تبریز برای هر دو تیم حساس است. تراکتورسازی صدر جدول را در اختیار دارد و نباید این رتبه را از دست بدهد تا به قهرمانی لیگ برسد و از سوی دیگر گسترش‌فولاد هنوز خطر سقوط به لیگ دسته اول یا قرار گرفتن در مرحله پلی‌آف را حس می‌کند. از همین‌رو هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌توانند «همشهری بازی»

کنند و برای موفقیت دیگری دربی را جدی نگیرند. جدی نگرفتن این بازی به منزله ناامیدی دو تیم است. ناامیدی تراکتورسازی از قهرمان شدن و گسترش‌فولاد از اطمینانی که برای بقا در لیگ برتر دارد.

صبای قم - استقلال

صبا این روزها به نتایج لیگ بی‌اهمیت است و فرق چندانی برایش ندارد که چه نتیجه‌ای کسب کند، چراکه جایگاه خود را درمیانه جدول تثبیت کرده است. شاید آنها فقط در بازی‌ها به دنبال دفاع از حیثیت خود باشند تا با امتیاز بیشتری لیگ را به پایان برسانند. این بازی اما برای استقلالی‌ها حیثیتی‌تر است. آبی‌پوشان شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست دادند و حالا تنها امید آنها اندک شانس برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که این روزها حرف و حدیث زیادی پشت سرشان است و تماشاگران به شدت از آنها انتقادکرده‌اند، برای دفاع از حیثیت خود باید هرطور شده صبا را شکست دهند، در غیر این صورت خون تماشاگران بار دیگر به جوش می‌آید و چه بسا شعارهای تند این‌بار دامان امیر قلعه‌نویی راهم بگیرد.

پرسپولیس - پیکان

شاید بتوان دیدار پرسپولیس و پیکان را در این شرایط «دربی کوچک» نامید. پرسپولیس که هفته‌ها است رنگ پیروزی را ندیده و به نوعی بحران‌زده است باید مقابل پیکانی به میدان برود که با مربیگری صمد مرفاوی و بازیکنانی مانند مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان و ساموئل استقلال کوچک شده است و مصاف این تیم با پرسپولیس می‌تواند از این لحاظ جذاب باشد. آن هم زمانی که دو تیم می‌خواهند برای کسب ۳ امتیاز بجنگند تا از بحران خارج شوند. پیکان اکنون جزو اصلی‌ترین گزینه‌های سقوط است و چاره‌ای جز برد ندارد و هواداران پرسپولیس هم در شرایط نابسامان تیم‌شان فقط از این بازیکنان برد می‌خواهند. بردی که هفته‌ها است رنگ آن را ندیده‌اند و برانکو ایوانکوویچ هم هنوز نتوانسته راه‌حلی برای آن پیدا کند. برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

جمعه ۱۱ اردیبهشت

تراکتورسازی گسترش‌فولاد

استقلال خوزستانسپاهان

پدیده خراساننفت تهران

صبای قماستقلال

ذوب‌آهننفت مسجدسلیمان

ملوانفولاد خوزستان

پرسپولیسپیکان

راه‌آهنسایپای البرز

تمامی بازی‌ها به صورت همزمان و از ساعت ۱۸آغاز خواهد شد.