جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور کارلوس کی‌روش برگزار شد. جلسه‌ای که منتج به اعلام دستیاری جواد نکونام و مدیر اجرایی شدن افشین پیروانی در تیم ملی شد. در این جلسه اعضای هیات رئیسه شنونده حرف‌های کارلوس کی‌روش بودند و سرمربی تیم ملی توضیحاتی درخصوص برنامه‌هایش داد. توضیحاتی که بخشی از آن درخصوص دلایل جدایی علی کریمی از تیم ملی بود و توسط شهرام دبیری عضو هیات رئیسه افشا شد تا جنجالی بزرگ به پا کند؛ «کریمی به خاطر اینکه به همه پاداش داده بودند اما به او پاداشی تعلق نگرفت ناراحت بود. در نظر نگرفتن مکان مناسبی برای نشستن کریمی در هواپیما در قسمت بیزینس کلاس یکی دیگر از دلایلی بود که کریمی احساس می‌کرد برای او احترام قائل نیستند.» این صحبت‌هایی است که شهرام دبیری از کی‌روش نقل و اعلام کرد سرمربی تیم ملی در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دلیل جدایی کریمی را این‌گونه شرح داده است. ماجرایی که پیش‌بینی می‌شد واکنش احتمالی کریمی را به همراه داشته باشد. مسائلی که جادوگر فوتبال ایران تا امروز درخصوص آن سکوت کرده است.

این پستی است که کریمی دیروز صبح در صفحه ایسنتاگرامش گذاشته؛ متنی که نشان از عصبانیت بی‌اندازه محبوب‌ترین فوتبالیست دو دهه اخیر به گواه نظرسنجی این هفته برنامه نود دارد: «شیرینی عشق‌تان با آدم کوتوله‌هایی که امروز آمدند و فردا نیستند و کم‌شمار نبودند از این دست، که استاد به لجن کشیدن فوتبال این مرز و بوم هستند ذره‌ای کم نمی‌شود. سخن تازه بر لب نمی‌آورم گفتنی‌ها فراوان است... جز اینکه پشت به غرور مردمی دارم که امروز مرا علی کریمی می‌نامند! و در خلوت‌شان خوب می‌شناسند این فرزند کوچک وطن را. امروز باشید، حرف بزنید، متهم کنید، دروغ بگویید، اما می‌رسد روز جواب...»

کریمی می‌خواهد افشا کند اما از اینکه این اتفاق چه زمانی فرا می‌رسد، چیزی نگفته است.

این متن و تکاپوی عضو هیات رئیسه فدراسیون برای تصحیح حرفش بار دیگر رسانه‌ها را به واکاوی ماجرا واداشت. خبرگزاری تسنیم شنیده‌های دیگری از این داستان منتشر کرد: «آغاز ماجرا به اردو‌های تیم ملی بازمی‌گردد. جایی که برخی بازیکنان حاضر در اردو در تمرینات و دورهمی‌های خود مربی تازه‌وارد تیم ملی را مورد تمسخر قرار می‌دادند. این ماجرا به گوش کریمی رسید و خود او هم چند مورد را به چشم دید و شنید اما واکنشی به این موضوع نشان نداد. شاید بازیکنانی که پیش از جام ملت‌ها در اردوها حضور داشتند و این مسائل را از نزدیک دیدند و روی نام آنها خط قرمز کشیده شد، بتوانند بهتر درخصوص این ماجرا صحبت کنند! البته آنها نیز فعلا سکوت کرده‌اند و نمی‌خواهند صحبت‌هایشان منتشر شود. حال مصلحت چیست که این هم بی‌جواب است! ماجرای خط خوردن محمد نوری هم باعث شد تا همه چیز تمام شود. از کریمی اصرار که محمد نوری و ایمان مبعلی در لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها قرار بگیرند اما کی‌روش به این موضوع توجه نکرد و دست آخر سروش رفیعی مسافر استرالیا شد. کریمی هم بدون اینکه صحبتی کند، قبل از سفر قید حضور در تیم ملی را زد و اردو را ترک کرد.»

همین فشارها باعث شد شهرام دبیری هم روایتش از ماجرای جلسه و علی کریمی را این‌گونه اصلاح کند: «کی‌روش بر این مساله تاکید داشت که کریمی با ۱۲۰ بازی ملی و زحماتی که با پیراهن ایران کشیده بود توقع داشت احترامش حفظ شود و با او قراردادی می‌بستند. او چشمداشت مالی نداشت بلکه می‌خواست تنها احترام مربی ایرانی حفظ شود. او شبانه‌روز برای تیم ملی زحمت کشید و دلسوز تیم ملی بود.»