یورش سپاهان به صدرجدول

گروه ورزش: هفته بیست و هفتم لیگ برتر جمعه آغاز می‌شود و دو تیم سپاهان و استقلال یکی برای کسب عنوان قهرمانی و دیگری برای کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقیبان خود صف‌آرایی می‌کنند. در این بین البته رقابت دیگر تیم‌های قعرجدولی نیز برای بقا حساس و دیدنی خواهد بود.

حمله سپاهان به صدرجدول

در نخستین دیدار جمعه، سپاهان در اصفهان از راه‌آهن پذیرایی می‌کند. سپاهانی‌ها فعلا با ۴۷ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند و تا رسیدن به صدرجدول فقط سه امتیاز فاصله دارند. این سه امتیاز می‌تواند جمعه به حساب سپاهان واریز شود اما صدرنشینی این تیم به نتیجه دیدار پیکان با تراکتورسازی که یکشنبه برگزار می‌شود بستگی دارد اما آنها با برد در این بازی به‌صورت موقت صدرنشین خواهند شد. سپاهان این هفته در شرایطی به مصاف راه‌آهن تهران می‌رود که دو بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. احسان حاج‌صفی و وریا غفوری، دو هافبک تاثیرگذار این تیم به دلیل محرومیت در این مسابقه برای سپاهان به میدان نمی‌روند و سرمربی تیم اصفهانی باید برای جایگزینی این بازیکنان به فکر چاره باشد. در سوی مقابل نیز راه‌آهن که با ۲۲ امتیاز پانزدهم جدول است، اگر این هفته از سپاهان شکست بخورد که چندان دور از ذهن نیست، تقریبا سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی می‌شود. این دیدار ساعت ۱۸ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود.

استقلال به‌دنبال تصاحب سهمیه

اما در دیدار دیگری که روز جمعه از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود، استقلال و پدیده رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. استقلال که تا سه هفته پیش یکی از بخت‌های اصلی کسب قهرمانی فصل چهاردهم بود، با چند نتیجه ضعیف تا رده پنجم سقوط کرده و حالا امیدوار است که دست‌کم بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.بازی آبی‌ها همیشه برابر تیم‌های مشهدی جذاب و پرحادثه بوده است. چه آن زمان که ابومسلم در لیگ برتر در سطح اول فوتبال ایران حضور داشت و برابر استقلال قدعلم می‌کرد و چه حالا که پدیده حضور دارد و در بازی رفت یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های لیگ را برابر آبی‌ها ارائه کرد. از همین‌رو می‌توانیم امیدوار باشیم که جمعه این هفته هم یک بازی جذاب و پرحادثه را دو تیم به نمایش بگذارند. تیم پدیده می‌خواهد در تهران استقلال را متوقف کند تا جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کند. هرچند وضعیت استقلال در چند هفته اخیر چندان مطلوب نبوده اما بازهم می‌توان گفت که شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد. سایر دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال یکشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در آن روز برابر حریفان داخلی‌شان قرار می‌گیرند. برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وهفتم به شرح زیر است:

جمعه، ۴ اردیبهشت‌ماه

سپاهان راه‌آهن

ساعت ۱۸

گسترش‌فولاد صبای قم

ساعت ۱۸

نفت مسجدسلیمان استقلال خوزستان

ساعت ۱۸

استقلال پدیده خراسان

ساعت ۱۹:۱۵

یکشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه

پیکان تراکتورسازی

ساعت ۱۷

سایپای البرزپرسپولیس

ساعت ۱۷:۳۰

فولاد خوزستان ذوب‌آهن اصفهان

ساعت ۱۸

نفت تهران ملوان بندرانزلی

ساعت ۱۸