گروه ورزش: بحران مدیریتی در پرسپولیس همچنان ادامه دارد. از زمان آزادی حمیدرضا سیاسی از بازداشت موقت، اصطکاک‌هایی بین او و محمدحسین نژادفلاح به وجود آمده است. در دوره غیبت سیاسی، نژادفلاح به‌عنوان قائم‌مقام باشگاه برگزیده شد تا امور جاری را به انجام برساند. حالا اما بعد از بازگشت آقای مدیرعامل که به قید وثیقه نیز صورت پذیرفته است، تنش میان این دو اوج گرفته؛ طوری که طرفین دوشنبه‌شب روی خط برنامه نود حسابی از خجالت هم درآمدند. شاید آن شب این‌طور به نظر می‌رسید که دیگر راهی برای همکاری این دو وجود نداشته باشد. در همین راستا روز سه‌شنبه جلسه‌ای بین وزیر ورزش و امیررضا خادم برگزار شد تا تکلیف باشگاه پرسپولیس روشن شود. با این حال خروجی کار اصلا و ابدا چیزی نبود که هواداران انتظار داشتند. بعد از آن نشست، خادم به‌عنوان معاون وزیر به خبرگزاری فارس گفت: «با توجه به شرایط مالی حاکم بر باشگاه تا زمانی که نتیجه اعلام شود سیاسی امور اقتصادی را انجام خواهد داد. از هیات مدیره هم خواسته شده تا به‌صورت صریح نظر خودش را اعلام کند. نژادفلاح نیز کارهای اجرایی را انجام خواهد داد. هیات مدیره باید به‌صورت قطعی درباره استعفای سیاسی اعلام نظر کند. مهم‌ترین نکته جلسه این بود که تاکید شد تا نژادفلاح و سیاسی حاشیه ایجاد نکنند.» به این ترتیب روشن شد که وزارت ورزش کماکان قرار است روی سیاست قبلی‌اش پافشاری کند و فرمول قدیمی حضور عضو به اصطلاح «اقتصادی» در هیات‌مدیره را پی بگیرد. این در حالی است که تجربه نشان داده گنجاندن چنین کاراکتری در تیم مدیریتی سرخابی‌ها صرفا برای اینکه هزینه اداره این تیم‌ها را بپردازد، راه به جایی نمی‌برد و نمی‌تواند آنقدرها موفقیت‌آمیز باشد.

منزلت دولت پایین می‌آید

سخنان امیررضا خادم در مورد باشگاه پرسپولیس، مطابق معمول واکنش‌های منفی گروهی از هواداران را در فضای مجازی به همراه آورده است. در کنار این عده، برخی از کارشناسان و پیشکسوتان هم به موضوع ورود کردند. به‌عنوان نمونه امیر عابدینی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به خبرگزاری مهر می‌گوید: «در نهایت ما نفهمیدیم چه کسی در باشگاه چه کاره است! خادم اعلام کرده که نژادفلاح مدیر اجرایی است. این چه معنایی دارد؟ یعنی آقای نژادفلاح نه قائم مقام است و نه مدیرعامل. این نوع صحبت کردن‌های آقای خادم به تدریج از منزلت دولت کم می‌کند. اگر نژادفلاح قائم مقام بوده، چرا الان باید مدیر اجرایی باشد. با آزادی سیاسی از زندان، آقایان مانده‌اند که چه کار کنند. مسوولان وزارت ورزش هم می‌خواهند حمیدرضا سیاسی

را احیا کنند و هم حرمت نژادفلاح را حفظ کنند.» مدیرعامل اسبق پرسپولیس در ادامه به انتقاد از مدیرعامل فعلی این باشگاه می‌پردازد: «من نمی‌دانم سیاسی در کجای ورزش بوده است. او هیچ پیشینه ورزشی و اجرایی ندارد و مدیریت کلان نداشته است. با این تفاسیر سیاسی چگونه ابتدا در صدر هیات مدیران و سپس به‌عنوان مدیرعامل یک باشگاه بزرگ قرار می‌گیرد؟ چه اتفاقی رخ داده که ما نمی‌توانیم بفهمیم؟ آیا باید باور کنیم پشت رسیدن به یک پست در پرسپولیس خرید و فروش است؟ حالا این خرید و فروش می‌تواند مادی یا معنوی باشد. سیاسی حتی بعد از پایان بازداشتش در راس باشگاه قرار گرفت و قصد بر هم زدن شرایط را دارد. او تصمیم دارد برانکو ایوانکوویچ را از سرمربیگری تیم بردارد. معنا و مفهوم این موضوع چیست؟ تمام این مسائل ابهاماتی است که خادم باید پاسخ بدهد.»