او حالا کاپیتان جدید تیم ملی است. ستاره سال‌های اخیر فوتبال ایران که اطمینان می‌دهد هیچ‌کس جز خدا نمی‌تواند مانع ادامه درخشش او در فوتبال شود. مصاحبه او با سایت کاپ را بخوانید. ماندن یا نماندن کی‌روش این روزها سوژه فوتبال ایران است. نظرت در این باره چیست؟

کارلوس باید بماند تا به فوتبال ایران همچون گذشته خدمت کند. چون او ۴ سال است بافت فوتبال ایران را شناخته است. جالب است بدانید ۳ روز پیش بزرگ‌ترین روزنامه کره‌جنوبی تیتر اول خود را اختصاص داد به این جمله: «خبر مهم؛ کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران رفت» کره‌ای‌ها هنوز کی‌روش از ایران نرفته خوشحال هستند. امیدوارم بلایی که سر بلاژویچ، برانکو و ویرا آمد و فوتبال ایران ضرر کرد بر سر کی‌روش نیاید.

دوست صمیمی‌ات، جواد نکونام هم از تیم ملی خداحافظی کرد. به نظرت به موقع بود؟

بابت این اتفاق خیلی ناراحت هستم. من ۱۱ سال در کنار جواد نکونام افتخار بازی کردن داشتم. در تاریخ فوتبال ایران بعضی از بازیکنان هستند که هیچ جایگزینی ندارند و جواد نکونام یکی از آنها است. جواد نکونام ۱۵ سال مستمر برای تیم ملی بازی کرد و۱۵۱ بازی ملی در کارنامه او ثبت شده است. از همبازی بودن با جواد نکونام احساس غرور می‌کنم.

قبول داری جواد نکونام خیلی غریبانه از تیم ملی رفت؟

فکر می‌کنم برای جواد سخت بود که بیرون مملکت از تیم ملی خداحافظی کند. عابدزاده، باقری، دایی، مهدوی‌کیا، کریمی، هاشمیان و مجیدی بازیکنان بزرگ تیم ملی بودند که یا برایشان بازی خداحافظی نگذاشتند یا بیرون ورزشگاه آزادی از تیم ملی خداحافظی کردند. روزی هم نوبت آندرانیک تیموریان خواهد رسید که بدون بازی خداحافظی از تیم ملی برود.

... و تو کاپیتان جدید تیم ملی ایران خواهی بود و اولین مسیحی تاریخ فوتبال ایران که به این افتخار دست یافت.

این مساله، وظیفه مرا سنگین‌تر می‌کند که کاپیتان تیم ملی شوم. من تمام وجودم را برای موفقیت تیم ملی می‌گذارم و ان‌شاءالله مردم ایران احساس غرور کنند.

خیلی‌ها می‌گفتند فوتبال تیموریان بعد از جدایی‌اش از استقلال تمام خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.

فقط خدا می‌تواند فوتبال آندو را تمام کند، نه هیچ شخص دیگری.