سعه‌صدر داشته باشد

گروه ورزش: موضوع رفتن یا ماندن سرمربی تیم ملی فوتبال این روزها آنقدر داغ شده است که حتی برنامه‌های غیرورزشی سیما هم به آن می‌پردازند. نمونه آن هم گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو بود که معمولا در آن مسائل روز سیاسی و اقتصادی مطرح می‌شود، اما حالا یک برنامه کامل و ویژه را به مساله ماندن یا رفتن کی‌روش اختصاص می‌دهد. سینیور نیز خود پاسخ صریحی درخصوص ماندن یا رفتن از تیم ملی فوتبال نمی‌دهد. شاید برای ماندن کی‌روش اما و اگر‌هایی وجود دارد که وی صلاح نمی‌داند در حال حاضر آن را بازگو کند، اما در کل کی‌روش برای ادامه کار مخالفان و موافقان زیادی دارد. در این میان تکلیف مردم و هواداران تیم ملی مشخص است و درصد زیادی از آنها در نظرسنجی برنامه نود رای به ماندن کی‌روش دادند، اما گفته می‌شود وزارت ورزش و برخی از فدراسیون‌نشین‌ها مخالف و اکثر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موافق ماندن وی هستند. درخصوص این موضوع محمود اسلامیان سرپرست نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال با «روزنامه دنیای اقتصاد» گفت‌وگو کرده و از جمع‌بندی صحبت‌های وی مشخص می‌شود که موافق ماندن و ادامه کار مرد پرتغالی است. وی در این خصوص می‌گوید: «نظر شخصی من این است که ماندن کی‌روش به صلاح فوتبال ما است چون مربی رزومه‌دار و موفقی بوده و در مدت ۴ سالی که در ایران بوده نتایج مناسبی کسب کرده است، اما با این وجود این هیات رئیسه فدراسیون است که درمورد ادامه کار وی تصمیم می‌گیرد.آنچه تاکنون قطعی بوده این است که فدراسیون رسما چیزی را درخصوص همکاری یا قطع همکاری کی‌روش اعلام نکرده و این تنها سرمربی تیم ملی بود که به‌عنوان یک طرف قرار داد بحثی را به‌عنوان قطع همکاری با تیم ملی عنوان کرد.»

اسلامیان توصیه‌هایی برای ادامه کار کی‌روش در ایران مطرح می‌کند اتفاقی که امروز و در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نهایی و درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود: «در صورت توافق و ادامه کار کی‌روش من دو پیشنهاد برای ایشان دارم. اول اینکه قبول کند درکنار خودش یک مربی ایرانی قرار بدهد و تجربیاتش را به او انتقال دهد که اگر یک روز نبود این کشتی بدون ناخدا نباشد و دوم اینکه تحمل و سعه‌صدر بیشتری داشته باشد و اگر کسی از او انتقاد کرد آستانه تحمل بیشتری داشته باشد و فضاسازی نکند. وسیله یک مدیر علم است، اما داشتن سعه‌صدر کمتراز داشتن علم نیست.» وی ماجرای تنش و درگیری بر سررفتن یا نرفتن سردار آزمون و جهانبخش به تیم امید را ضعف کی‌روش می‌داند و در این مورد هم گفت: «ممکن است یک زمانی بازی‌های ملی با بازی‌های دوستانه همزمان شود مسلم است در این مواقع بازی‌های ملی نسبت به دوستانه ارجحیت دارد و کی‌روش نباید در این مورد لج‌بازی می‌کرد. این موضوع قابل حل بود و می‌توانست به‌جای این دو بازیکن نفرات جایگزین را ببرد همین موضوع و موضوعاتی از این قبیل باعث مخالفت‌هایی علیه وی می‌شود.»

اسلامیان در مورد نظرات اسدی، دبیرکل فدراسیون که اعلام کرده بود فدراسیون از عملکرد چند ساله کی‌روش در تیم ملی رضایت کافی ندارد و همچنین اتهام دلالی به وی نیز گفت: «ایشان نظر شخصی خود را درخصوص همکاری کی‌روش با تیم ملی داده است و من در جریان اتهام دلالی نیستم، اما گفتن این مسائل درست نیست و هر شخصی باید از صحبت‌هایی که بازتاب منفی اجتماعی دارد بپرهیزد، اما باز هم تکرار می‌کنم که فدراسیون تا به حال به‌صورت رسمی چیزی را اعلام نکرده است.»

آیا بعد ازرفتن کی‌روش فدراسیون گزینه ایرانی مد نظر دارد؟ سرپرست نایب‌رئیسی اول درخصوص این سوال نیزگفت: «ما در حال حاضر هیچ گزینه‌ای را جز کی‌روش در نظر نداریم و هیچ جانشینی را نیز برای او تعیین نکرده‌ایم این موضوع نیز به‌صورت کلی پس از مشخص شدن تکلیف کی‌روش در هیات رئیسه مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.»