آندرانیک تیموریان: می‌خواهند کی‌روش را ترور شخصیت کنند

آندرانیک تیموریان که بعد از خداحافظی جواد نکونام، کاپیتان جدید تیم ملی ایران شده است ازجمله حامیان جدی سرمربی فعلی تیم ملی است.او به شدت از فضای موجود اطراف تیم ملی و رفتارهایی که با آن می‌شود انتقاد می‌کند: «آقایانی که درباره کی‌روش نظر می‌دهند خودشان برای پیشرفت فوتبال چه کرده‌اند؟ در این چهار سال که کی‌روش با مشکلات و تنگناهای زیادی دست و پنجه نرم کرده است این آقایان کجا بودند و چه کردند؟ من فوتبالم را بازی کرده‌ام. ۱۲ سال در تیم ملی بوده‌ام، اما وقتی می‌بینم که چنین رفتارهایی با کسی می‌شود که به تیم ملی در این چهار سال شخصیت داده، ناراحت می‌شوم. خواهش می‌کنم بعد از این مصاحبه نیایند و بگویند که بازیکنان تیم ملی پشت کی‌روش در آمده‌اند. هیچ کس به من آندرانیک تیموریان نمی‌تواند بگوید چه بگویم و چه نگویم. من باورهای شخصی‌ام را می‌گویم و با تجربه‌ام درباره کسی قضاوت می‌کنم. تیم ملی با کارلوس کی‌روش شخصیت پیدا کرده است. متاسفانه کسانی که از او انتقاد می‌کنند ساده‌ترین کارها را هم نمی‌‌توانند انجام دهند. چرا بازیکن تیم ملی باید در فرودگاه خودش چرخ دستی بیاورد، چمدان‌ها را تحویل دهد و بلیت بگیرد؟ این حرف‌ها را نمی‌گویم که این‌طور فکر کنند من تیموریان برای خودم شأنی قائلم. منظورم از این حرف‌ها این است که باید مسوولان اجرایی برای تیم ملی ارزش قائل شوند و بدانند اگر از عزت ایرانی حرف می‌زنیم، باید عزت بازیکنان به‌عنوان نماینده همین مردم حفظ شود.»

آندو که با «ایسنا» مصاحبه می‌کرد برای ادعایش درمورد بی‌توجهی به تیم ملی مثال می‌آورد: «این اتفاق‌ها می‌افتد و بعد می‌گویند استانداردمان پایین‌تر از استاندارد آنها است. این اول بی‌احترامی به کارلوس کی‌روش است و بعد از آن بی‌احترامی به تک‌تک بازیکنان. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند آیا یک بار شده از خود بپرسند تیم ملی با چه امکاناتی به جام جهانی صعود کرد؟ با چه زمین تمرینی خودمان را آماده جام جهانی کردیم؟ تمامی لباس‌هایی که به ما می‌دهند قلابی است. فقط لباس‌های بازی‌مان اصل است. جوراب ۲۰ سانتی‌متری بعد از دو بار شست‌وشو پنج سانتی‌متری می‌شود. بهتر است کسی که از کیفیت پایین تیم ملی حرف زده اول خودش بگوید که برای فوتبال چه کرده است.»

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید برای چه به دنبال رفتن کی‌روش هستند، گفت: «می‌خواهند کی‌روش برود تا بتوانند روی تیم اشراف داشته باشند. می‌دانند که اگر کی‌روش برود دستشان بیشتر باز می‌شود. می‌خواهند همان اتفاقاتی که در گذشته در تیم ملی می‌افتاد با رفتن کی‌روش دوباره اتفاق بیفتد. همان طور که گفتم من ۱۲ سال پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام و همه چیز تیم ملی را می‌دانم. می‌دانم که در گذشته بعضی‌ها بوده‌اند که ۲۰ نفر را به تیم ملی می‌آوردند اما کی‌روش همه جای دنیا را دیده و اجازه نمی‌دهد کسی در کارش دخالت کند. او نظم خودش را دار‌د. با من بمیرم و تو بمیری کار نمی‌کند. او با این سیستم بزرگ شده و با همین سیستم می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کند. اینها واقعیت‌هایی است که باید مردم بدانند.»

بازیکن تیم ملی در ادامه انتقادهای مطرح شده را مغرضانه خواند و گفت: «هدف‌شان از این کارها ترور شخصیت سرمربی تیم ملی است. مگر می‌شود سرمربی تیم ملی یک کشور هنگام عزیمت به یک ماموریت متوجه شود که ممنوع‌الخروج است. او دو هفته‌ پیش از سفر به اتریش در ایران بود. چرا همان موقع به او نگفتند که تو ممنوع‌الخروج هستی؟ می‌خواهم یک سوال بپرسم.

آیا همه فوتبال ایران درست شده و فقط رفتن کی‌روش مانده؟ شما که مردم ایران را قبول ندارید و نظرشان برایتان مهم نیست، بروید از مردم خارج از کشور بپرسید که نظرشان درباره کی‌روش چیست. من به‌عنوان بازیکن تیم ملی حرفم را می‌زنم. تصمیم‌گیر نفر دیگری است اما اینکه می‌گویند تیم ملی نتایج خوبی نگرفته اول توهین به سرمربی تیم ملی است و سپس به

تک تک بازیکنان.»