پرسپولیس زیر سایه شک!

گروه ورزش: پرسپولیسی‌ها که در لیگ چهاردهم روزهای دردناکی را می‌گذرانند، این همه تلخی را صرفا به امید درخشش تیم‌شان در آسیا تحمل می‌کردند؛ به ویژه که سرخپوشان با ثبت دو پیروزی پیاپی برابر لخویا و بنیادکار، نشان دادند مسابقات لیگ قهرمانان برای آنها داستان دیگری دارد. با این وجود یک شکست سنگین در روزهای پایانی۹۳، خستگی یک سال را روی تن هواداران این تیم نگه داشت. پرسپولیس در حالی در عربستان با ۳ گل مغلوب النصر شد که به ویژه در نیمه اول بازی خوبی ارائه داد و صاحب فرصت‌های متعدد گلزنی شد، اما روی دو شوت از راه دور دروازه‌اش را مقابل حریف باز شده دید. بعد از این شکست و با توجه به پیروزی لخویا بر بنیادکار، حالا صعود سرخپوشان به مرحله بعد به شدت با خطر مواجه شده است. در حال حاضر دو تیم عربستانی و قطری با ۵ و ۴ امتیاز، پرسپولیس ۶ امتیازی را در صدر جدول تعقیب می‌کنند. شکست سه‌شنبه شب پرسپولیس اما، موجی از واکنش‌ها را به دنبال آورده است.

شما مقصری آقای درخشان!

حمید درخشان که با انبوهی از وعده‌های زیبا و رنگارنگ نیمکت پرسپولیس را تصاحب کرده بود، حالا بیشتر از قبل طعم انتقادهای صریح کارشناسان و پیشکسوتان را می‌چشد. در همین راستا روز گذشته جعفر کاشانی، رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس به خبرگزاری تسنیم گفت: «بازیکنان در این بازی‌ها باید دقت خود را بیشتر کنند و با کادر فنی تعامل بیشتری داشته باشند. فکر می‌کنم تعویض‌های کادر فنی در بازی با النصر بسیار بحث‌برانگیز بود.» این نکته‌ای است که مهرداد میناوند هم در گفت‌وگو با همین رسانه روی آن تاکید می‌کند: «بزرگترین ضعف پرسپولیس مقابل النصر تعویض‌های درخشان بود. صادقیان بازیکن ۲۰ دقیقه‌ای نیست و باید زودتر به میدان می‌آمد یا حتی علی علیپور هم باید اینطور می‌شد. فوتبال طوری شده که دیگر روی کاکل یک بازیکن نمی‌چرخد به خاطر همین معتقدم که غیبت گابریل و حاتمی تاثیر چندانی روی عملکرد پرسپولیس نداشت. پرسپولیس هیچ برنامه‌ای برای ضربات ایستگاهی نداشت و فقط قرار بود روی دروازه سانتر شود تا شاید بنگر و نورمحمدی بتوانند ضربه سر بزنند. درخشان هم مانند کی‌روش باید روی ضربات ایستگاهی برنامه داشته باشد. با تمام احترامی که برای میثم حسینی قائل هستم باید بگویم او در این پست کارآیی لازم را نداشت و الان هم نورمحمدی که دفاع وسط است نمی‌تواند در دفاع چپ خوب کار کند. در نیم فصل تنها پستی که نیاز به تقویت داشت دفاع چپ بود که تقویت نشد.» دراین میان خود صادقیان هم با کسانی که می‌گویند او باید زودتر به زمین می‌آمد موافق است. این بازیکن به سایت کاپ می‌گوید: «من در این بازی انگیزه بسیار زیادی داشتم و فکر می‌کنم اگر کمی زودتر به میدان می‌آمدم، می‌توانستم برای تیم موثرتر باشم، اما به هر حال این تصمیم کادر فنی بود.» با این حال اما، اسطوره‌ای مثل مهدی مهدوی‌کیا نگاه متعادل‌تری به شرایط دارد. او می‌گوید: «با این یک باخت کار برای پرسپولیس تمام نشده است. پرسپولیسی‌ها نباید امیدشان را از دست بدهند چون بازی برگشتی هم وجود دارد و در تهران می‌تواند شرایط سختی را برای النصر رقم بزند. این تیم ۶ امتیاز دارد و همچنان صدرنشین این گروه است. فکر می‌کنم پرسپولیس شانس زیادی برای صعود از گروهش داشته باشد.»

مشکوکم!

دیروز اما از سوی پیشکسوتان پرسپولیس، دو واکنش عجیب نیز به باخت این تیم دیده شد. وحید قلیچ، سنگربان اسبق سرخ‌ها به خبرگزاری تسنیم گفت: «همان اوایل فصل گفتم مکانی نمی‌تواند دروازه‌بان مطمئنی برای پرسپولیس باشد و حتی نیم‌فصل هم تاکید داشتم باشگاه باید به دنبال یک دروازه‌بان مطمئن برای لیگ قهرمانان آسیا باشد که متاسفانه برای حرف‌های ما تره هم خرد نکردند. در بازی با النصر فقط ۳ توپ روی دروازه پرسپولیس آمد که هر ۳ منجر به گل شد. کاملا مشخص است که دعوت او به تیم ملی بودار است و یک فرد غیرفوتبالی هم می‌تواند تشخیص دهد که مکانی اصلا در حد‌ و‌ اندازه‌های تیم ملی نیست.» با این وجود عکس‌العمل شگفت‌انگیزتر را بهروز رهبری‌فر نشان داد. مدافع اسبق سرخپوشان بعد از باخت این تیم به النصر، روی صفحه اینستاگرامش به وضوح اتهامات جدی مالی را متوجه درخشان کرد که امکان بازنشر مطالب او توسط ما وجود ندارد. خبرگزاری مهر، مطلب رهبری‌فر را با تیتر «پرداخت بدهی‌ها با خرید تادو» منتشر کرده و البته مدعی شده بهروز دقایقی بعد، این پست را از اینستاگرامش حذف کرده است!

چرا باید امیدوار بود؟

اگرچه پرسپولیس در بازی برگشت با النصر محمد نوری و محسن بنگر را در اختیار ندارد، اما به نظر می‌رسد همچنان باید به صعود این تیم امیدوار بود و آرامش مجموعه را حفظ کرد. النصر در بازی سه‌شنبه هم نشان داد تیم شکست‌ناپذیری نیست، به علاوه اینکه پرسپولیس در دور برگشت ۲ بازی خانگی دارد. همچنین مسابقات این تیم با پذیرایی از بنیادکاری تمام می‌شود که تا آن زمان احتمالا از گردونه مسابقات حذف شده و کاملا بی‌انگیزه به تهران سفر خواهد کرد. پس فعلا همه باید آرام باشند.