دوئل درحوالی صدر

گروه ورزش: هرچه به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم، حساسیت‌ها نیز به‌مراتب افزایش پیدا می‌کند، به‌خصوص زمانی که دو تیم پرطرفدار پایتخت یکی در کورس قهرمانی است و دیگری خطر سقوط هم تهدیدش می‌کند. به هر حال هفته بیست‌وسوم لیگ برتر امروز با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود و یک دیدار دیگر هم فردا جمعه برگزار می‌شود.

نفت مسجدسلیمان ــ پرسپولیس

شاگردان بهروز مکوندی هفته گذشته به مصاف استقلال رفتند و حالا میزبان پرسپولیس خواهند بود. آنها دیدار حساس اولی را با وجود ارائه یک نمایش خوب با شکست پشت سر گذاشتند و امروز در حالی به مصاف پرسپولیس می‌روند که حریف نامی‌شان اوضاع و احوال خوبی در لیگ ندارد.

پرسپولیسی‌ها که به‌خلاف نمایش خوب‌شان در لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر نتایجی دور از انتظار گرفته‌اند، درخواست داشتند تا دیدارشان مقابل نفت مسجدسلیمان به زمان دیگری موکول شود، اما میزبان حاضر به قبول درخواست قرمزها نشد. با این شرایط پرسپولیسی که اکنون با حریف فانوس‌به‌دستش فقط هفت امتیاز فاصله دارد به‌دنبال راه فرار از این مخمصه است و مسلما نفت مسجدسلیمان هم در فکر کم کردن این فاصله خواهد بود تا در لیگ برتر باقی بماند و این یعنی خطر ازدست رفتن سه امتیاز حساس برای قرمزها.باید دید درخشان ریسک می‌کندو به تیم اصلی‌اش استراحت خواهد دادتا دربازی آسیایی مهم پیش رو تازه نفس باشند یا تمام زورش را برای پیروزی دراین بازی خواهد گذاشت.

استقلال تهران ــ نفت تهران

جنگ، جنگ صدرنشینی است. دوئل هم هست،‌ دوئل امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان. اولی بعد از ناکامی فصل گذشته به‌دنبال بازگرداندن اعتبارش است و دومی هم که مدعی نشستن روی نیمکت فصل بعد آبی‌ها. بدون شک حساس‌ترین دیدار لیگ در این مقطع مصاف استقلال و نفتی خواهد بود که اکنون مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند و خیلی‌ها معتقدند این بازی تا حدود زیادی سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد؛ البته به‌شرط اینکه برنده داشته باشد.

نفت که صدر جدول را از دست داده بود و دوباره توانست با شکست دادن گسترش‌فولاد جایگاهش را از آبی‌های پایتخت پس بگیرد، برای اینکه استقلال را از رقابت شانه به شانه خارج کند، نیاز به یک تنه فنی دارد. یک تنه فنی که باعث می‌شود قلعه‌نویی و شاگردانش فاصله‌ای چهارامتیازی با صدر جدول پیدا کنند. منصوریان برای این کار تمام توانش را در این بازی خرج خواهد کرد، حتی بدون سه بازیکن ملی‌پوش خود که در اردوی تیم امید حضور دارند. آنها برای صدرنشینی می‌جنگند و چشم به نتیجه بازی تراکتورهم خواهند داشت تا مبادا از آنها سبقت بگیرد.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وسوم به‌شرح زیر است:

پنج‌شنبه ــ ۲۱ اسفندماه ۹۳

نفت مسجدسلیمان ....... پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰

راه‌آهن .......... تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵:۳۰

گسترش‌فولاد .... فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰

استقلال تهران ............ نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰

جمعه ـ ۲۲ اسفندماه ۹۳

استقلال خوزستان ........صبای قم، ساعت ۱۶:۳۰

دوشنبه-۲۵ اسفندماه ۹۳

پیکان................ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰

سپاهان اصفهان ....... پدیده خراسان، ساعت ۱۵:۳۰

جمعه ـ ۱۴ فروردین‌ماه ۹۴

سایپای البرز .............. ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷