هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال با پنج دیدار آغاز شد. این بازی‌ها برنده کم نداشت، اما بهترین بردها را باید پای استقلال و ملوان نوشت. استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به صورت موقت صدرنشین شدو ملوان هم با بردن سپاهان مدعی، از خطر سقوط به‌طور کامل فاصله گرفت. مسابقات این هفته امروز با برگزاری سه بازی به پایان می‌رسد. در این سه دیدار نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند که دیدار تراکتورسازی مقابل پرسپولیس در تبریز می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

نفت تهران - گسترش‌فولاد تبریز

نفت آنقدری که در لیگ برتر موفق نشان داد، نتوانست در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد. شاگردان علیرضا منصوریان با پیروزی مقابل گسترش‌فولاد می‌توانند بار دیگر صدر جدول را از استقلال پس بگیرند اما در صورت کوچک‌ترین لغزش، جایگاه این تیم در لیگ به خطر می‌افتد. گسترش فولاد این روزها برای فاصله گرفتن از قعر جدول به دنبال کوچک‌ترین اشتباه حریفانش است و شاید شاگردان فراز کمالوند بتوانند از خستگی تیم بالانشین نفت استفاده کرده و در جدول رده‌بندی بالاتر بیایند.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس

دو تیم سرخپوش ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا پیروز میدان بودند. یکی در سرمای تبریز الاهلی امارات را از پیش‌رو برداشت و دیگری هم در سرمای تاشکند بر بنیادکار غلبه کرد. حالا باید منتظر جنگ سرخ‌های آسیایی‌ باشیم و ببینیم که آیا تراکتورسازی همچنان می‌تواند خودش را در جمع مدعیان قهرمانی حفظ کند و در بالای جدول باقی بماند یا پرسپولیس می‌تواند با یک پیروزی خوب در تبریز روند خوبش را در آسیا در لیگ هم ادامه دهد. برتری هر کدام از این تیم‌ها در این بازی می‌تواند بمبی از انگیزه برای بازیکنان باشد. بازیکنان پرسپولیس در این مدت و به دلیل نتایجی که در لیگ گرفته‌اند، دائما تحت فشار بودند. آنها حالا باید نشان دهند که پیروزی‌های خوب‌شان در آسیا را می‌توانند در لیگ هم تکرار کنند. بازیکنان تراکتورسازی هم کم‌انگیزه نیستند. آنها پس از بازگشت دوباره تونی اولیویرا متفاوت بازی می‌کنند و حضورشان در جمع مدعیان قهرمانی انگیزه بالایی به آنها می‌دهد که این موضوع و تماشاگران تبریزی کار را برای شاگردان حمید درخشان سخت‌تر خواهد کرد.

برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست‌و‌دوم:

نفت تهران - گسترش‌فولاد، ساعت ۱۶

تراکتورسازی - پرسپولیس، ساعت ۱۶:۳۰

فولاد خوزستان - پیکان، ساعت ۱۶:۳۰