اتهام: خرید بنجل!

گروه ورزش: حمید درخشان روزهای سختی را پشت‌سر می‌گذارد. اگر پیروزی مقابل سپاهان باعث می‌شود امیر قلعه‌نویی دست بالا را در انتقاد از فردوسی‌پور و کی‌روش داشته باشد درخشان اما با باخت مقابل ذوب‌آهن نه تنها فرصت عرض اندام مقابل سرمربی تیم ملی را از دست می‌دهد که درمیان پرسپولیسی‌ها هم درموضع ضعف قرار می‌گیرد. موج تازه انتقادها به سرمربی پرسپولیس با چاشنی اتهام هم همراه بوده است. انگشت این اتهام هم به سوی «تادئو» است. خرید جدید قرمزها که کیفیت خوبی از خود ارائه نکرد و حتی درهنگام تعویض هم واکنش مناسبی از خود نشان نداد. بهروز رهبری‌فرد درصفحه شخصی اینستاگرامش با ادبیاتی محاوره‌ای می‌نویسد: «تو که ظاهرا اینجوری که چسبیدی به نیمکت لرزان پرسپولیس حالا حالاها رفتنی نیستی و دلال‌هاتم که چشم بازارو کور کردن با این خریداشون. ماهم که نه رومون میشه سکوت کنیم نه جرات انتقاد داریم، چون دیگه با مدیریت ضعیف شماها تیم خطر افتادنم تهدیدش می‌کنه.» بعد از او نوبت به رضا شاهرودی می‌رسد که درگفت‌وگو با سایت کاپ به تندی خرید جدید پرسپولیس را زیرسوال ببرد: «این بازیکن که دیگر شاهکار آقایان است. این بازیکن در مسابقه با ذوب‌آهن حتی نتوانست یک کنترل خوب داشته باشد و در بازی گم شده بود. این بازیکن هم با همان دلال‌بازی‌ها آمده و برای پرسپولیس هیچ چیز نمی‌شود. جالب بود که هنگام تعویض کردنش بیرون هم نمی‌آمد و می‌گفت که بگذارید روی ضربه ایستگاهی گل بزنم. نمی‌دانم در دقایق قبل از آن چه کار می‌کرد.» او حتی توانایی یحیی گل‌محمدی سرمربی فعلی ذوب و سابق پرسپولیس را به رخ درخشان می‌کشد: «همین یحیی گل‌محمدی که الان تیمش به این خوبی بازی می‌کند و مثل آب خوردن پرسپولیس را شکست می‌دهد،‌ داشت در پرسپولیس کارش را می‌کرد که او را برداشتند و حالا باید به این روز بیفتیم. نمی‌دانم دیگر چه بگویم زیرا همه از این وضعیت و تغییرات خسته شده‌اند.» البته شاهرودی اعتقادی به تغییرمربی در این مقطع ندارد.«در این مقطع تعویض کادرفنی شاید برای باشگاه فقط یک هزینه اضافی داشته باشد و بهتر است که با همین کادرفنی ادامه دهد زیرا پرسپولیس امسال هیچ جایگاهی نخواهد داشت. البته ممکن است تغییرات روی نیمکت بتواند شوک وارد کند و خون تازه‌ای تزریق کند. باید دید در ادامه وضعیت چگونه پیش می‌رود.»

یکی، دو نسل قدیمی‌ترها هم با این موج همراه شده‌اند. ابراهیم آشتیانی دفاع راست قرمزها در دهه ۵۰ در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر به شدت رفتار این بازیکن را درهنگام تعویض زیرسوال می‌برد: «اعتراض کردن در پرسپولیس باب شده است. متاسفانه کار به جایی رسیده که یک خارجی هم به تصمیم کادر فنی اعتراض می‌کند. این واقعا قابل قبول نیست و ضعف کادر فنی، هیات مدیره و باشگاه را می‌رساند. اصلا چه معنا دارد یک بازیکن خارجی در لیگ ایران اعتراض کند. این بازیکنان خارجی حتی درجه ۱۰ هم نیستند. آنها می‌آیند و قراردادی می‌بندند که من می‌دانم داخل آن قراردادها چه خبر است. این قراردادها مثل قرارداد همان دروازه‌بانی بود که رباط صلیبی پاره کرده بود ولی چند سال پیش با پرسپولیس ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد بست. همان‌جا پول رد و بدل شد و ۴۰ میلیون به حساب یکی دیگر واریز شد. متاسفانه فساد در فوتبال ما بیداد می‌کند.» نقل قولی هم از افشین پیروانی دیروز روی جلد روزنامه گل رفت که با صراحت گفته بود: «این بازیکن با زد و بند خریده شده است.»

واکنش درخشان به اتهامات

اما بشنوید از موضع اهالی باشگاه پرسپولیس نسبت به این انتقادها. محمود خوردبین سرپرست تیم واکنش این بازیکن مقابل تعویضش را پای مقاومتش برای بیرون آمدن از زمین نمی‌گذارد: «اصلا این‌طور نبود که تادئو نخواهد از زمین خارج شود یا اینکه اعتراض کند. او در آن صحنه وقتی تابلوی تعویض بالا رفت می‌خواست ضربه کاشته را هم بزند و در توقف بعدی بیرون بیاید، اما وقتی دید امکان‌پذیر نیست، سریع زمین را ترک کرد تا بازی به جریان بیفتد. در مورد انتقادها از عملکرد او هم فکر می‌کنم باید کمی به تادئو زمان بدهیم. او با توجه به دوری یک ماهه از تمرینات و بعد از ورود به پرسپولیس فشار زیادی آورد و با رها شدن بدنش از فشار و هماهنگ‌تر شدن با سایر نفرات، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.» و بالاخره خود حمید درخشان که حرف‌های رضا شاهرودی را به نیابت از بقیه جواب می‌دهد و هرگونه ارتباط با دلال‌ها را رد می‌کند. او دردفاع ازخود مقابل این اتهامات به کاپ گفته: «امثال شاهرودی ذهنیت خودشان را به زبان می‌آورند. من همیشه کاری را که معتقدم درست بوده انجام داده‌ام و هرگز با دلال‌ها رابطه‌ای ندارم. تلاش خواهیم کرد روی نقاط ضعف خود کار کنیم. باید بتوانیم در بازی‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم. شرایط‌مان سخت شده اما باید با بازیکنان صحبت جدی انجام دهم تا به شرایط خوب برسیم.»