گروه ورزش - بعد از ۴۹ روز تعطیلی، چرخ رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوباره از امروز به حرکت درمی‌آید. برخی تیم‌ها تلاش زیادی کردند تا به خاطر فاصله کم بازی‌های تیم ملی با لیگ و طرح مساله خستگی ملی‌پوشان، چند روزی لیگ را به تاخیر بیندازند ولی مرغ سازمان لیگ یک پا داشت و به هیچ شکلی حاضر نشد از موضع خود در مورد برگزاری هفته هجدهم طی امروزوفردا کوتاه بیاید، اما این برنامه عجولانه حتی اگر ترفندی برای فراموشی شکست تیم ملی درجام ملت‌ها هم باشد می‌تواند فوتبالی‌های دل شکسته را بار دیگر با فوتبال آشتی دهد.

استقلال-سپاهان؛ ملاقات منتقدان کی روش

اما اصل قضیه از نگاه تماشاگران فوتبال ایرانی وضعیت دو تیم پرطرفدار پایتخت یعنی سرخابی‌ها است. استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد متوسطی داشته ولی رضایت سرمربی‌اش را به همراه دارد و قلعه نویی در حال حاضر فقط نگران خستگی ملی پوشان خود است که بعد از بازگشت از استرالیا فرصت استراحت نخواهند داشت. هرچند ۴ ملی پوش این تیم یعنی فروزان، صادقی، حیدری و ابراهیمی در مجموع ۹۰ دقیقه هم بازی نکردند و بیک زاده هم با بدشانسی کل جام ملت‌ها را از دست داد، ولی به هرحال این ۵ نفر مدت زیادی دور از تیم باشگاهی خود بوده ونیاز به هماهنگی بین آنها و نفرات تیم اجتناب‌ناپذیر می‌نماید خصوصا که با انتقادهای گاه و بیگاه سرمربی استقلال از آنها حساسیت‌ها هم رویشان زیاد است. استقلال چند بازیکن قدیمی خود را هم دوباره فراخوانده است.بازوبند کاپیتانی را از صادقی گرفته و به عنایتی داده و مشخص نیست شماره یک تیم فروزان باشد یا وحیدطالب لو با سابقه. دیدار استقلال با سپاهان همیشه جذاب و البته پر‌حاشیه بوده است. این بار هم پیش از دیدار استقلال و سپاهان حاشیه‌های زیادی به وجود آمده که بخشی از این حاشیه‌ها مربوط به تغییر برنامه لیگ برتر است. استقلالی‌ها شدیدا به تغییر برنامه لیگ برتر معترض هستند و این در حالی است که مسوولان باشگاه سپاهان معتقدند سازمان لیگ برای تغییر برنامه و هرچه زودتر برگزار کردن بازی‌ها بهترین تصمیم را گرفته است. این مسابقه مصاف منتقد کی‌روش یعنی قلعه نویی و گزینه جانشینی او یعنی فرکی هم هست که‌ بی‌شک به جذابیت‌های بازی خواهد افزود.

ذوب‌آهن - پرسپولیس؛ انتقام حذفی

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات زمستانی با وجود رضایت سرمربی خود، نتوانست باعث اطمینان خاطر انبوه هواداران و پیشکسوتانش شود. خیلی‌ها معتقدند که نفراتی چون خالقی‌فر، همامی، حاتمی، علیپور، میردورقی و... در حد پرسپولیس نیستند، ضمن اینکه قرمزها در همین ایام نقل و انتقالات دو چهره نامدار خود یعنی نیلسون و حقیقی را هم از دست دادند و حالا باید دید جمع تازه واردان که باید به آنها تادو و گابریل برزیلی راهم اضافه کرد، توانسته‌اند در ایام تعطیلات و در تمرینات و اردوها خود را با بقیه نفرات تیم هماهنگ کنند و مجموعه‌ای یکدست بسازند یا نه؟ نتایج بازی‌های تدارکاتی در امارات تا حدودی امیدوارکننده بود ولی از آنجا که نمی‌دانیم بنیادکار و راس الخیمه با کدام چهره روبه‌روی قرمزها قرار گرفته‌اند، خیلی روی دو برد پرسپولیسی‌ها نمی‌توان حساب کرد.آنها به اصفهان می‌روند تا مقابل یک مربی با انگیزه قرارگیرند؛ یحیی گل‌محمدی پرسپولیسی که تجربه ثابت کرده مقابل این تیم اهل کوتاه آمدن نیست! ذوب‌آهن در جام حذفی پرسپولیس را در تهران شکست داد و حذف کرد و اکنون نوبت پرسپولیس است که هم انتقام این شکست را بگیرد و هم دوباره در لیگ برتر خودی نشان بدهد.

برنامه کامل هفته هجدهم لیگ برتر

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳

نفت مسجد سلیمان .................................... پیکان- ساعت ۱۵

گسترش فولاد ...............................................سایپا- ساعت ۱۵

صبا.......................................... پدیده خراسان- ساعت ۱۵:۳۰

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

ذوب‌آهن ...................................... پرسپولیس- ساعت ۱۴:۳۰

ملوان ................................................ تراکتورسازی-ساعت ۱۵

نفت تهران .............................. استقلال‌خوزستان-ساعت ۱۵

استقلال تهران .................................. سپاهان-ساعت ۱۶:۵۵

فولاد‌ خوزستان ..................................راه آهن-ساعت ۱۷:۱۵