گروه ورزش- در شرایطی که بعد از شکست تیم ملی کشورمان مقابل عراق برخی از چهره‌های سنتی فوتبال ایران به انتقاد از کارلوس کی‌روش پرداخته‌اند، حمایت‌های مردمی از این مربی همچنان ادامه دارد. تاکنون نظرسنجی‌های انجام شده توسط شبکه‌های تلویزیونی و نیز بسیاری از سایت‌های ورزشی نشان داده است اکثریت هواداران فوتبال در کشورمان حامی ماندن مربی پرتغالی هستند و عواملی غیر از مسائل فنی را دلیل ناکامی تیم کشورمان در استرالیا می‌دانند. در همین راستا، رفته رفته صف جدیدی از اهالی فوتبال تشکیل شده که نگاه نزدیک به مردم دارند و به پشتیبانی از کی‌روش پرداخته‌اند. محمدرضا خلعتبری که طی ماه‌های گذشته به یکی از منتقدان مربی پرتغالی تبدیل شده بود، به شکلی غافلگیرکننده بعد از حذف ایران از کی‌روش حمایت کرد. اتفاق مهم دیروز اما، پیام فرهاد مجیدی بود؛ آنچه عده‌ای معتقدند طعنه به امیر قلعه‌نویی بوده است.

اخیرا و بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها، نوعی درگیری کلامی بین کی‌روش و امیر قلعه‌نویی در گرفته است. در همین فضا ناگهان فرهاد مجیدی با انتشار پیامی روی صفحه اینستاگرامش به تمجید از مربی پرتغالی پرداخته است. متن این پیام را به روایت خبرگزاری فارس بخوانید: «برای سرمربی دوست‌داشتنی و بچه‌های تیم ملی ایران! از تماشای نمایش‌های غرورانگیز شما در جام ملت‌های آسیا لذت بردم. تیمی که نقشه‌هایش برای موفقیت، فنی بود و نه مافیایی، اما بدون تردید به حقارت و حسادت‌ قلب‌های سیاه، اهمیت نمی‌دهند. مطمئن باشید میزان رضایت خاطر میلیون‌ها ایرانی است. به‌عنوان یک عضو کوچک از جامعه فوتبال از مسوولان می‌خواهم که با حمایت از کی‌روش ضمن احترام برای نظر اکثریت مردم فهیم و فوتبالدوست به توسعه و پیشرفت فنی فوتبال ایران ادامه دهند.» همچنین قاسم حدادی‌فر هم که اخیرا از برنامه‌های فنی کی‌روش حذف شده، به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «شکست مقابل عراق برای من قابل باور نبود و اگر آن اتفاق برای پولادی رخ نمی‌داد، می‌توانستیم دو گل دیگر هم بزنیم. تیم ملی ایران بزرگترین ضربه را از داور خورد و متاسفانه بدشانسی آورد. به نظر من اگر عراق را می‌بردیم، حتی شانس زیادی برای قهرمانی داشتیم. کی‌روش یک مربی باکلاس در سطح جهانی است که سابقه خوبی در فوتبال دنیا دارد. معتقدم او شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر از تیم ملی برود، مطمئنا نمی‌توانیم جایگزین خوبی برایش بیاوریم. امیدوارم کی‌روش در تیم ملی ایران بماند و این تغییر نسلی که در حال انجام شدن است، در آینده توسط او تکمیل شود.»

در همین فضا دو کارشناس قدیمی هم وارد گود شده‌اند و در گفت‌وگو با «ایسنا» حمایت‌شان از کی‌روش را اعلام کرده‌اند. مهدی مناجاتی می‌گوید: «فکر می‌کنم داور آمده بود تا ایران را بازنده بازی با عراق کند آن هم در همان ۹۰ دقیقه، ولی فکر نمی‌کرد که این گونه بتوانیم گل‌های خورده را جبران کنیم. بازی‌های سنگینی را در این تورنمنت انجام دادیم و نتایج خوبی را کسب کردیم. ما اماراتی را شکست دادیم که ژاپن را از دور بازی‌ها حذف کرد.» بخشی از مصاحبه مهدی دادرس را هم بخوانید: «کی‌روش تیمی جنگنده درست کرده و قطعا اشتباهاتی هم داشته است، اما فدراسیون در قبال او ضعیف عمل کرده است. متاسفانه حذف ما از جام ملت‌ها این فرصت را به عده‌ای داد که عقده‌گشایی کنند و با هجوم همه‌جانبه سعی در تسویه حساب داشته باشند. به نظر من وزارت ورزش در حال حاضر نمی‌تواند ادعایی راجع به حذف تیم ملی داشته باشد، چراکه در تزریق پول به فدراسیون دیر عمل کرد.»