کارلوس کی‌روش پس از شکست تیم ملی ایران مقابل عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا و حذف از این رقابت‌ها درحالی‌که تصور می‌شد به شدت به داور بتازد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را این‌گونه آغاز کرد: «پیام و حرفی ندارم و صحبتی نمی‌کنم چون اگر حرفی بزنم شغلم از دست خواهد رفت. من اعتراض دارم به داوری درخصوص حرکت پولادی اما اگر حرف بزنم ۳۳ سال مربیگری‌ام تمام می‌شود و این منصفانه نیست.» او جزئیات صحنه بحث برانگیز بازی را اینگونه شرح داد: «واقعیت این است که اگر در بازی اول انتقاد کردم قصد بی‌احترامی نداشتم و تنها به سلامت فیزیکی بازیکنان حساسیت داشتم و فکر می‌‌کردم. دروازبان عراق پولادی را هل داد، اما شما بگویید چه کسی باید اخطار می‌گرفت؟ با این حال به عراقی‌ها تبریک و به تیم خود هم آفرین می‌گویم.»

به گزارش تسنیم، کی‌روش در پاسخ به طرح این موضوع از سوی یک خبرنگار ایرانی که او این بازی را نباخته و ۷۰ میلیون ایرانی سرمربی تیم ملی‌شان را دوست دارند، گفت: «من از شما تشکر می‌کنم.» سرمربی تیم ملی درباره اینکه نظرتان درخصوص ضربات پنالتی بازی‌های حذفی چیست، گفت: «شما می‌توانید متصور شوید که من چه حسی دارم. البته احساسم را نمی‌توانم بگویم فقط به عراق تبریک می‌گویم و به بازیکنان و هواداران ایران که مستحق بهتر از این بودند هم تبریک می‌گویم. برای عراق آرزوی بهترین‌ها را دارم و سرحد احترام را برای تمام بازیکنان ایرانی قائلم.» کی‌روش دست به دامان رئیس کنفدراسیون آسیا می‌شود تا تکلیف او را با این داور مشخص کند: «با تمام احترامی که برای تمام مقامات قائلم از رئیس‌ای اف سی تقاضا دارم این موارد را بررسی کند. شما اهالی رسانه هم بررسی کنید. اگر من بگویم مرا محروم می‌کنند. من هنوز یک پرونده باز با ویلیامز دارم که به او توهین کردم و اگر بخواهم حرفی بزنم من را محروم خواهند کرد. جلوی کمیته انضباطی ‌ای‌اف‌سی زانو می‌زنم و می‌پرسم که این چه انتخابی بود؟ آیا ویلیامز می‌تواند امشب راحت بخوابد؟ اگر زانو بزنم، این سوال را خواهم پرسید. »

کی‌روش یادی هم از قضاوت بد در بازی با آرژانتین می‌کند: «قلب ما آکنده از درد است. در جام جهانی در بازی با آرژانتین با قضاوت بد نتوانستیم بالا برویم. چگونه این داور برای بازی امروز انتخاب شد؟ مقامات بگویند کسی که یک پرونده باز با ما دارد چطور دوباره بازی ما را سوت زد؟ این بازیکنان به خاطر روحیه جنگجویانه تا ابد در قلب من هستند.» وی درباره اینکه با این شرایط و با توجه به اینکه گفته بودید در صورت نرسیدن به دیدار نهایی شاید بروید؛ آیا در ایران خواهید ماند یا خیر، تصریح کرد: «واقعا نمی‌دانم، بعضی وقت‌ها در فوتبال به این نکته می‌رسید که آیا منطقی است اصلا شغلت را ادامه دهی؟»

گلایه نکونام از داور

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم با گلایه از داور گفت: «امروز در حق ایران ظلم شد و داور روز موفقی را پشت سر نگذاشت.» وی با اشاره به اخراج مهرداد پولادی در نیمه اول بازی که باعث شد ایران ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهد، گفت: «اخراج پولادی صحیح نبود و همین مساله باعث تضعیف تیم ما در جریان بازی شد.نمی‌دانم چه بگویم اما داوری این بازی اصلاً خوب نبود.»

نکونام با اشاره به روند بازی تیم ملی بعد از اینکه مقابل عراق عقب افتاد، گفت: «بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و توانستیم پس از خوردن گل سوم با مدیریت به بازی برگردیم اما به هر حال فوتبال همین است و برد و باخت دارد.»