سردار سربلند!

گروه ورزش- بهروز رسایلی: تیم ملی کشورمان دومین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت تا با شش امتیاز صعودش به جمع هشت تیم برتر را قطعی کند. این موفقیت ساعاتی پس از آن به دست آمد که امارات با گل به خودی کاپیتان بحرین در نیمه دوم، این تیم را ۲ بر یک شکست داد و از گردونه مسابقات خارج کرد. به این ترتیب ایران و امارات از این گروه صعود کردند و دو روز دیگر باید برای کسب عنوان سرگروهی به مصاف یکدیگر بروند.

عبور از عنابی‌ها با یک تغییر

در شرایطی که کسی فکرش را هم نمی‌کرد کارلوس کی‌روش به ترکیب تیم برنده دست بزند، او بازیکنانش را فقط با یک تغییر به زمین فرستاد و شگفتا که همان یک نفر هم تک‌گل بازی را به ثمر رساند! سردار آزمون که در این بازی جای رضا قوچان‌نژاد را گرفته بود، یک بار در اوایل مسابقه و یک بار هم با شروع نیمه دوم دروازه قطر را تهدید کرد، اما تیر کاری را در دقیقه ۵۳ به قلب عنابی‌ها شلیک کرد. در این دقیقه توپ‌ربایی و تکل عالی آندرانیک تیموریان، دژاگه را در سمت راست صاحب موقعیت کرد. اشکان نیز بدون فوت وقت توپ را به سردار آزمون سپرد تا بازیکن ۲۰ ساله ایران بعد از یک چرخش استثنایی با یک ضربه دقیق و آرام دروازه قطر را باز کند. آزمون البته در ادامه بازی مصدوم شد و جای خودش را به رضا قوچان‌نژاد داد؛ مهاجم دوست‌داشتنی فوتبال کشورمان که ظاهرا در فرم ایده‌آلش نیست و با اصرار به تکروی در این دیدار، دو، سه موقعیت خوب تیم ملی را به خصوص در ضدحملات از دست داد. خسرو حیدری و امیرحسین صادقی هم دیگر بازیکنان تعویضی ایران بودند که به جای شجاعی و آندو به میدان آمدند. در پایان نیز آندرانیک تیموریان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. او تا به حال روی هر سه گل تیم ملی در این تورنمنت تاثیرگذار بوده است.

سردار، مرد سربلند

به جرات می‌توان ادعا کرد حرکت سردار آزمون روی گلی که در بازی پنج‌شنبه به ثمر رساند فراآسیایی بود و نوید ظهور یک مهاجم استثنایی را در فوتبال ایران می‌داد. کارلوس کی‌روش که معمولا اهل مبالغه نیست، در نشست خبری بعد از بازی با ستایش از آزمون، او را بازیکنی معرفی کرد که در آینده شبیه رودفان نیستلروی خواهد شد. اگر ویدئوهای بازی با گزارش‌های انگلیسی و عربی را از روی سایت‌ها دنبال کرده باشید، حتما تصدیق می‌کنید که گل سردار با استقبال شدید گزارشگران سایر کشورها نیز مواجه شد. آزمون تا به حال چهار بازی ملی انجام داده و سه گل به ثمر رسانده است. جالب اینکه هر سه گل این بازیکن هم سه امتیازی بوده و منجر به پیروزی تیم کشورمان برابر کره‌جنوبی، عراق و قطر شده است!

این مرد به «قطر» آلرژی دارد!

یکی از تصاویر دستچین شده از بازی که بعد از سوت پایان مسابقه توسط کارگردان استرالیایی روی آنتن رفت، کارلوس کی‌روش را نشان می‌داد که روی زمین نشسته و به شکلی عجیب و بسیار احساسی، پیروزی تیمش را جشن گرفته است. کسی چه می‌داند؛ شاید او هنوز یادش مانده که دو سال پیش چه شایعاتی در موردش ساخته بودند. ماجرا به زمانی برمی‌گردد که تیم ملی کشورمان در کمال ناباوری در دو بازی پیاپی مغلوب لبنان و ازبکستان شد و در آستانه حذف از مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار گرفت. در آن زمان در برخی محافل ورزشی شایعه شد کی‌روش بدش نمی‌آید قطر به جای ایران صعود کند و به نوعی در حال تبانی با آنها است! این زمزمه‌ها به شدت خشم مرد پرتغالی را برانگیخت، تا جایی که او روز ۱۹ آذر ۹۱ در پایان تمرینات تیم ملی به خبرنگاران گفت: «من هم این صحبت‌ها را شنیده‌ام. البته شک ندارم در ایران کسانی هستند که با قطر همکاری می‌کنند. من اسم آنها را بعد از صعود به جام جهانی خواهم گفت!» عجیب اینکه دست تقدیر باعث شد کی‌روش و تیمش در ۱۹ ماه گذشته قطر را مستقیما از دو تورنمنت حذف کنند؛ ابتدا از مقدماتی جام جهانی۲۰۱۴ و سپس از گروهی جام ملت‌های۲۰۱۵ آسیا!