برخی شاخص‌ها دیده نشد

هیچ‌کدام از ملی پوشان استقلال که اتفاقا مورد غضب امیر قلعه‌نویی هم هستند برای تیم ملی دربازی مقابل بحرین بازی نکردند تا این تصور به وجود آید که کی روش هم مثل قلعه‌نویی از آنها راضی نیست. البته سرمربی استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس چندان روی این موضوع تاکید نمی‌کند تا احتمالا تیمش با چالش بیشتر مواجه نشود. بازی تیم ملی را تماشا کردید؟ مسابقه چطور بود؟

ما نباید بحرین را دست‌کم بگیریم چون این تیم یک تیم قدرتی بود و آنها در ۲۰ دقیقه اول بهتر از ما بودند. رفته رفته ما نبض بازی را در اختیار گرفتیم و روی دو ضربه ایستگاهی توانستیم به گل برسیم. در این‌گونه مسابقات کیفیت بازی چندان مهم نیست و تنها نتیجه مهم است. کره هم هیچ کیفیتی نداشت و تنها تیمی که به نظر من بازی خوبی ارائه کرد تیم میزبان بود. خوشبختانه ایران هم توانست بازی را ببرد و هم با اختلاف ۲ گل حریف خود را شکست داد که این مساله جای تقدیر دارد؛ اما به نظر من هنوز کار داریم.

در این مسابقه هیچ‌کدام از ملی‌پوشان استقلال به میدان نرفتند؟

امیدوارم بازیکنان ملی ما در درجه اول سلامت باشند که یکی از آنها بیگ‌زاده است متاسفانه دچار مصدومیت شد. مهم‌تر از همه چیز برای ما این است که به‌عنوان یک سرباز ملی هرچه توان دارند برای تیم ملی بگذارند و سپس در سلامت کامل به نزد ما برگردند. شما دیدید وقتی ملی‌پوشان ما از جام جهانی برگشتند آن مشکلات به وجود آمد و ما امیدوار هستیم همه بازیکنان تیم ملی به سلامت به تیم‌های خود برگردند.

گفته بودید صادقی باید فضای جدیدی را تجربه کند؛ اما در نهایت تصمیم ‌بر این شد که این بازیکن در استقلال بماند.

من با او صحبتی نکردم و خودش رفته با باشگاه صحبت کرده و یکسری مسائل را گفته که البته همه این صحبت‌ها درون باشگاهی است. حالا که فعلا صادقی در استقلال مانده است؛ ولی اگر صادقی کیفیت داشته باشد در ۱۸ نفر یا ۱۱ نفر قرار می‌گیرد . حالا با وجود حسینی، عمران‌زاده و مگویان رقابت خیلی سخت خواهد شد. هر بازیکنی شرایط آرمانی و خوبی داشته باشد، در ترکیب قرار می‌گیرد. البته صادقی بازیکن خوبی است؛ به شرط آنکه اسمش نباشد و کیفیتش باشد.

برای پرسپولیس و استقلال قیمتی اعلام شده که حتی هدایتی به آن واکنش نشان داده ومدعی شده ختافه از آنها ارزان‌تر است.

با احترامی که برای آقای هدایتی قائلم اما استقلال و پرسپولیس را نباید با ختافه قیاس کرد؛ چون این دو تیم در کل دنیا طرفدار دارند. ختافه شاید در شهر خودش طرفدار داشته باشد؛ ولی بیرون از ایران می‌بینید که چقدر به دنبال نتایج استقلال و پرسپولیس هستند. این دو تیم اصلا با هم قابل قیاس نیستند؛ ولی در بحث قیمت‌گذاری باید یکسری شاخصه‌ها داشته باشید که به نظرم آنها رعایت نشده است. به اعتقاد من این شاخصه‌ها باید به مردم گفته شود و بگویند براساس این شاخصه‌ها قیمت‌گذاری کرده که توجیه خوبی داشته باشد. آقای هدایتی اگر صحبت‌هایش را تکمیل کند بهتر است. در کار اقتصادی هم یکسری شاخصه‌ها وجود دارد.

با این شرایط کسی پا پیش می‌گذارد؟

ما در چند سال گذشته فضایی را برای بخش خصوصی فراهم نکردیم که آنها به اهدافشان برسند. مثلا برادران شفیع‌زاده و خیلی‌های دیگر که حتی در بعضی مواقع با آبروی آنها هم بازی شد . ما باید فضا و نگرش را نسبت به فوتبال عوض کنیم؛ اولین کار این است که فوتبال را تهدید ندانیم، بلکه فرصت بدانیم. سپس راهکارهایی درست کنیم که به استانداردهای روز دنیا برسیم. در بحث درآمدزایی تلویزیون مهم‌ترین چیز است. تیم‌های بزرگ دنیا ۸۰ درصد درآمد خود را از پخش تلویزیونی به دست می‌آورند؛ اما ما تا زمانی که بحث اقتصادی را درست نکنیم به جایی نمی‌رسیم. این گونه نباشد که یک رئیس سازمان وارد فوتبال شود و همه چیز را به سلیقه خودش بچیند. باید فضا رابرای بخش خصوصی مهیا کنیم. قبول کنیم که اگر کسی ۲۰ میلیارد هزینه می‌کند، باید به فکر برگشت پولش هم باشد. من فکر می‌کنم هنوز فضا برای واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی مهیا نیست.