گروه ورزش - تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از جام ملت‌های آسیا صبح دیروز به وقت تهران (۱۸ به وقت استرالیا)، در ورزشگاه وین منطقه ولونگونگ سیدنی، مقابل تیم ملی عراق به میدان رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت، اتفاقی که تا حدودی از فشار روی تیمی که بدون حتی یک مراسم بدرقه و با موجی از ناامیدی ایران را ترک کرد. کاست. کی‌روش دستش را برای حریفان در استرالیا رو نکرد و با ترکیب بازیکنانی که بیشتر آنها انتخاب اولش برای ترکیب اصلی تیم نیستند پای به میدان مسابقه گذاشت. او علیرضا بیرانوند، مهرداد پولادی، هاشم بیک‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، وریا غفوری، وحید امیری، رامین رضاییان، سروش رفیعی و سردار آزمون رابه زمین فرستاد و به نوعی با تیم دوم خودشروع کرد. در مقابل عراق با ترکیب اصلی خود به میدان آمده بود و ضرغام اسماعیل بازیکنی که مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته بود هم با پیراهن شماره ۱۵ برای تیم عراق به میدان رفت.

در دقایق ابتدایی تیم ایران بیشتر به ارزیابی حریف پرداخت و با توجه به این شرایط عراق حملاتی را روی دروازه ایران تدارک دید، با این وجود نخستین صحنه جدی بازی را ایران در دقیقه ۲۰ رقم زد. پاس سروش رفیعی از میانه میدان به سردار آزمون رسید که این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و با پاسی هوشمندانه، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد؛ اما این بازیکن توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد. در ادامه، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد؛ هرچند که ابتکار عمل بیشتردر اختیار بازیکنان ایران بود، اما عراق با دفاع هوشمندانه خود اجازه حمله را از مهاجمان ما گرفته تا کمتر شاهد حمله روی دروازه این این تیم باشیم. دقیقه ۴۲ در صحنه‌ای عجیب شوت امیری توسط دروازه‌بان عراق ناقص دفع شد و وریا غفوری توپی را که گل کردنش آسان‌تر بود، از یک قدمی دروازه خالی عراق از بالای آن به بیرون زد. در نهایت نیمه نخست این دیدار زیر بارش باران با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نیمه دوم ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و چند موقعیت گلزنی به دست آورد و سرانجام سردار آزمون با فراری سریع در دقیقه ۵۶ گل برتری تیم ایران را به ثمر رساند. دقیقه ۶۱ داور روی خطای هند مهرداد پولادی اعلام ضربه پنالتی به سود عراق کرد تا یونس محمود مقابل محسن فروزان قرار بگیرد که تنها ۲ دقیقه بود به‌جای علیرضا بیرانوند وارد زمین شده بود. یونس محمود پنالتی را به صورت چیپ زد و به بیرون رفت. دقیقه ۶۶ باز هم مهرداد پولادی در محوطه جریمه تیم ایران اشتباه کرد؛ اما این بار هم توپ یونس محمود به تیر دروازه ایران برخورد کرد و با خوش‌شانسی ما گل نشد.

سروش رفیعی و وریا غفوری در میانه نیمه دوم جای خود را به علیرضا جهانبخش و آندرانیک تیموریان دادند. همچنین رضا قوچان‌نژاد دقیقه ۷۵ جایگزین سردار آزمون گلزن تیم ایران شد و دقیقه ۷۸ اشکان دژاگه جای کریم انصاری‌فرد راگرفت. دقیقه ۸۲ جواد نکونام به جای امید ابراهیمی راهی میدان شد تا در انتهای بازی ترکیب ایران به ترکیب اصلی تیم ملی نزدیک‌تر باشد.