در ادامه سلسله مصاحبه‌های تند امیرقلعه‌نویی علیه ملی‌پوشان استقلال، او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، بازهم از صادقی و حیدری دو ستاره تیمش انتقاد کرد و درحالی‌که افشارزاده از حفظ امیرحسین صادقی خبر داده، سرمربی استقلال بر نخواستن این بازیکن تاکید کرد. در مورد امیرحسین صادقی به صورت قطعی اعلام کردید که بهتر است او فضای جدیدی را تجربه کند؛ اما بهرام افشارزاده اعلام کرد اگر قلعه‌نویی خواستار جدایی این بازیکن است، باید درخواست کتبی دهد.

در مورد صادقی، روز گذشته تلفنی با افشارزاده صحبت کردم و گفتم که بهتر است از جمع ما جدا شود. قرار است درخواست کتبی‌‌ام را به افشارزاده بدهم.

گفته می‌شد برخورد شما با ملی‌پوشان در رختکن تحقیرآمیز بوده است. قبول دارید که با بازیکنان «تند» صحبت می‌‌کنید؟

موضع یکی از رسانه‌ها نسبت به من مشخص است و اگر در مورد من واقعیت را بنویسد، باید تعجب کرد. اگر بازیکن اشتباه می‌کند به قول فیروز کریمی نمی‌توانیم بگوییم «عزیزم، فدات شوم این اشتباه را نکن! »اگر صحبتی در مورد ملی‌پوشان می‌شود به خاطر این است که توقع از آنها بیشتر است. طبیعی است که وقتی تیم شکست می‌خورد مربی با بازیکنانش صحبت می‌کند و حتی ممکن است به آنها «تَشر» بزند.

خسرو حیدری در مصاحبه‌ای گفته بود که قلعه‌نویی به جای انتقاد از ملی‌پوشان، حمایت کند.

حیدری بگوید که مربی چطور باید صحبت کند؟ آقای حیدری! وقتی تیم شکست می‌خورد، مسوولیت آن برعهده من است یا بازیکن؟ حمایت را چطور باید انجام داد؟ آیا حیدری در این فصل در حد و اندازه‌های خودش بود؟ وقتی تیم در هفته‌های اخیر نتیجه نگرفت، انتقادات به سمت من رفت. نمی‌توانم به بازیکنی که کلی پول می‌گیرد و خوب بازی نمی‌کند، بگویم عزیزم قربانت بروم، اشکالی ندارد. نگرش ما در نیم فصل دوم این است که به غیر از چند ملی‌‌پوش جوان، خیلی روی ملی‌پوشان حساب باز نکنیم. حیدری کلاهش را قاضی کند که چند امتیاز با آنها گرفته‌ایم و چند امتیاز بدون آنها؟ از حیدری سوال دارم که پس از چند بازی اعلام کرد که در حد خودش نبوده و از مردم عذرخواهی کرده است؟ اگر بازیکنی فکر می‌کند که برخورد بدی با او دارم و آرامش ندارد و نمی‌تواند با من سازگاری داشته باشد، تیمش را معرفی کند و برود.

انتقاداتی به عملکرد محسن فروزان می‌شود و پورحیدری گفته بود مهدی رحمتی نباید از استقلال جدا می‌شد.

فرض کنیم که اشتباه من بود که فروزان جذب شد؛ اما آیا سرمربی تیم ملی هم اشتباه کرده که او را به تیم ملی دعوت کرده است؟ تعجب من از اظهارات پورحیدری این است که چرا الان این صحبت‌ها را می‌کند و اول فصل حرفی نزد؟ تمام مسوولیت تیم برعهده من است و فروزان جزو ۳ گلر تیم ملی در جام ملت‌های استرالیا است. آقایانی که نفس و قلب‌شان برای مربی خارجی می‌تپد، بگویند که ما اگر اشتباه کردیم، چرا سرمربی تیم ملی دروازه‌بان ما را دعوت کرد؟ ما اشتباهی نکرده‌ایم؛ اما نیم فصل دوم در حال تقویت تیم هستیم.