پولادی خودش رامعرفی کند، مسافرجام ملت‌ها می‌شود

گروه ورزش: ماجرای جنجالی کارت‌های معافیت برخی بازیکنان فوتبال با وجود چند ملی‌پوش در این فهرست بسیار کشدار شد. حالا درآستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا و در شرایطی که کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هر دو پای خود را در یک کفش کرده تا حداقل ستاره شاخص تیمش در جام جهانی یعنی مهرداد پولادی با اغماض مسوولان نظام وظیفه کشور در استرالیا او را همراهی کند گمانه‌زنی‌ها درخصوص بخشش او بالا گرفته است. به‌نظر می‌رسد کی‌روش هم در مورد به کرسی نشاندن حرفش امیدوار شده است چراکه درلیست نهایی خود برای جام ملت‌ها دو جای خالی قرار داد. گفته می‌شود این دو صندلی خالی برای روشن شدن تکلیف سروش رفیعی و مهرداد پولادی است تا درصورت موافقت مسوولان، این دونفر لحظه آخر به کاروان تیم اضافه شوند. شاهد ماجرا هم اینکه سروش رفیعی با وجود قرار نداشتن نامش در این فهرست بازهم در اردوی تیم ملی حاضر شد و کنار ملی پوشان هم قرار گرفت و رئیس فدراسیون هم از تلاش‌هایش برای بازگرداندن پولادی گفت. اتفاقا خبر این تلاش‌ها به خود او در قطر هم رسید و در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام این‌گونه از خجالت کی‌روش درآمد: «خیلی ازت ممنونم مرد!»

شرط جدید نظام وظیفه

درست در همین فضا ناگهان موضع سفت و سخت سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح هم تغییر کرد. او که تا پیش از این از بی‌تاثیر بودن فشارها و درخواست‌ها برای بخشش پولادی می‌گفت حالا راهکار جدیدی برای حضور او در جام ملت‌های آسیا ارائه می‌دهد.او دیروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ صحبت و اعلام کردیم که اگر مهرداد پولادی به ایران بیاید و خودش را معرفی و به قانون تمکین کند، با دید مثبت به او نگاه می‌کنیم. اگر پولادی به ایران بیاید و به اشتباه خود اعتراف کند، با تیم ملی و فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنیم که بتواند در جام ملت‌ها بازی کند.»

سردار کمالی در پاسخ به این سوال که وضعیت سایر بازیکنان ملی‌پوشی چون سروش رفیعی که با چنین مشکلی روبه‌رو هستند، چه خواهد شد، گفت: «برخی از بازیکنان علاوه بر اینکه اعلام کرده‌اند، کارشان اشتباه بود، با سازمان وظیفه عمومی همکاری کرده و گفته‌اند چه افرادی آنها را برای گرفتن کارت معافیت فریب داده‌اند. با آنها نیز همکاری می‌کنیم اما در مورد سایر بازیکنان ملی‌پوش چون رفیعی، فدراسیون فوتبال درخواستی نداده است.»

کمالی در پایان راه‌های موجود پیش پای فدراسیون فوتبال را برشمرد: «دو راه وجود دارد که یا فدراسیون فوتبال نام مهرداد پولادی را حذف کند و برای بازیکنانی که خواستار حضورشان در تیم ملی هستند، یکجا درخواست داده شود یا اینکه طبق مسیر از قبل تعیین‌شده پیش بروند.»

وزیر هم قول کمک داد

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که صبح دیروز برای بازدید از آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران قبل از اعزام به استرالیا به کمپ تیمهای ملی رفته بود در جلسه خصوصی با کی‌روش درددل‌ها و صحبت‌های او را شنید و در این صحبت‌ها نیز درخصوص برخی مسائل به او قول همکاری داد. این جلسه خیلی زود به وضعیت بازیکنان سرباز و البته مسائل مالی کشیده شد. وزیر ورزش قول هرگونه حمایت و همکاری در آستانه جام ملت‌های آسیا را به سرمربی تیم ملی داد و قرار شد در این رقابت‌ها وزارت ورزش هرگونه کمک و مساعدت برای تیم ملی را دریغ نکند. جالب اینکه او حتی چند دقیقه‌ای هم با سروش رفیعی صحبت کرد و درجریان ریز پرونده او قرار گرفت. بعد از این جلسه امید کی‌روش هم برای حل مساله بازیکنان سربازش بیشتر شد؛ مشکلی که با توجه به زمان پرواز تیم ملی به سوی استرالیا فرصت زیادی برای حل آن نمانده است. اتفاقا دقایقی بعد از این جلسات مدیر روابط عمومی وزارت ورزش خبری را در این زمینه در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد و گفت: «واقعیت این است که وزیر ورزش برای ۴ بازیکن سرباز به سردار صدرالسادات نامه زده تا مشکل‌شان حل شود.»