مردی که یک اتوبوس ستاره خرید!

گروه ورزش- بهروز رسایلی: در شرایطی که پرسپولیس بخشی از بحرانی‌ترین روزهای تاریخش را می‌گذراند، اسم حسین هدایتی یک بار دیگر در حوالی این باشگاه به گوش می‌رسد. در واقع اوایل هفته جاری بود که برخی رسانه‌ها از عضویت قریب‌الوقوع هدایتی در هیات‌مدیره سرخپوشان خبر دادند. با این وجود پیامی منتسب به مالک پیشین استیل‌آذین منتشر شد که در آن از مخالفت خانواده وی برای بازگشت به پرسپولیس سخن به میان آمده بود. حالا اما ظاهرا ورق برگشته و این تاجر سرشناس دوباره به قرمزها نزدیک شده است. در همین راستا روز گذشته خبرگزاری تسنیم از توافق هدایتی با خادم خبر داد تا احتمال حضور او در هیات‌مدیره پرسپولیس مجددا قوت بگیرد. گویا در شرایط فعلی خود وزارت ورزش هم به این نتیجه رسیده است که چرخ پرسپولیس با مدیرعامل بازداشتی و اسپانسر کنسل شده نمی‌چرخد و کمک گرفتن از هدایتی می‌تواند یکی از راه‌های برون‌رفت از این بحران باشد. در باب همکاری احتمالی هدایتی با پرسپولیس اما، نکات و ابهاماتی وجود دارد که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنارشان عبور کرد.

اختلاف قدیمی با خادم

امروز هدایتی و خادم در حالی برای طراحی آینده پرسپولیس در حال توافق هستند که هنوز زمان زیادی از اختلافات طرفین نمی‌گذرد. در حقیقت کمتر از یک ماه پیش بود که در مناظره تلویزیونی خادم با عابدینی و فتح‌الله‌زاده، معاون وزارت ورزش ادعاهای بحث‌برانگیزی را در مورد هدایتی مطرح کرد: «هدایتی به ما اعلام کرد دوست دارد رئیس هیات‌مدیره باشد و ما هم جواب دادیم این امکان وجود ندارد.» با این حال اما هدایتی در همان برنامه -که از قضا اسپانسرش استیل‌آذین است!- روی خط آمد و ادعاهای خادم را رد کرد: «من هرگز نگفتم حاضرم ۵ میلیارد تومان به پرسپولیس کمک کنم، در ضمن در مذاکره با آقای خادم گفتم می‌خواهم ۴ نفر را به هیات‌مدیره بیاورم، ولی اصلا این موضوع مطرح نشد که من رئیس هیات‌مدیره شوم.» حالا اما طرفین دوباره دور میز مذاکره نشسته‌اند تا به توافقی جدید دست پیدا کنند؛ آنچه به نظر می‌رسد بیش از هر چیز دیگری ناشی از استیصال متولیان اداره پرسپولیس باشد. سوال مهم اما این است که آیا نمی‌شد همان ابتدای فصل و قبل از به تاراج رفتن رویاهای هواداران پرسپولیس به چنین توافقی دست یافت؟ اگر وزارت ورزش هدایتی را درمان دردهای سرخپوشان تشخیص داده، چرا قبل از شروع مسابقات به تجارب او اتکا نکرد و کار را به گروه ناشناخته‌ای سپرد که امروز باشگاه با تمام وجودش تاوان انتخاب آنها را پس می‌دهد؟

همان هدایتی ناکام گذشته؟

در این میان اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد؛ اینکه آیا هدایتی متحول شده یا قرار است با همان سبک کاری گذشته به فوتبال برگردد؟ این سرمایه‌گذار سرشناس، به‌ویژه در سال‌های اولیه حضورش در فوتبال اشتباهات مدیریتی فراوانی داشت. او که بعد از صعود استیل‌آذین به لیگ برتر به قول معروف یک اتوبوس ستاره برای این تیم خرید، در نهایت موفق به اداره مثبت آن مجموعه نشد و کار به جایی رسید که حتی در میانه‌های فصل خبر انحلال باشگاه استیل‌آذین را اعلام کرد! پرسپولیسی‌ها امسال تقاص زیادی بابت اصطکاک هیات‌مدیره با مدیرعامل و کادر فنی پرداختند، اما جالب است بدانید خود هدایتی هم در سابقه کاری‌اش کلی از این داستان‌ها داشته است. او در استیل‌آذین با علی پروین به مشکل برخورد و در زمان حضورش در هیات‌مدیره پرسپولیس در اواخر دهه ۸۰ نیز با مدیرانی مثل مصطفوی و عباس انصاری‌فرد اختلاف پیدا کرد. همین حالا که زمزمه‌های بازگشت او به پرسپولیس به گوش می‌رسد، برخی از رسانه‌ها از تغییر کادر فنی سرخپوشان و احتمال حضور کسی مثل برانکو خبر می‌دهند. طبیعتا در صورت سر کار آمدن هدایتی در پرسپولیس، هواداران این تیم به خاطر پایان بلاتکلیفی باشگاه خوشحال خواهند شد، اما اگر قرار است این خوشحالی مستمر باشد، مالک پیشین استیل‌آذین نیز باید بسیاری از عادات قدیمی‌اش را اصلاح کند.