مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، امروز با برگزاری پنج دیدار به پایان خواهد رسید. در این میان بدون تردید نبرد سرخابی‌های تهرانی و اهوازی، مهم‌ترین اتفاق رقابت‌های این هفته خواهد بود.

کدام قرمز پررنگ‌تر است؟

از زمانی که حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشسته، هرگز پیش نیامده بود که او با یکی از رقبای علی دایی در این فصل پیکار کند. این اتفاق اما در دو مسابقه اخیر رخ داد و البته نتایج جالبی برای درخشان به همراه نیاورد. این مربی به نفت تهران و ذوب‌آهن باخت، در حالی که دایی در ابتدای فصل با اولی مساوی کرده و دومی را برده بود. به قول فوتبالی‌ها حالا درخشان چهار امتیاز از دایی عقب افتاده و باید هرچه زودتر جلوی ضرر را بگیرد. بازی امروز با فولاد قطعا فرصت مناسبی برای این کار است. در هفته دوم مسابقات این فصل مدافع‌ عنوان قهرمانی نخستین شکست را به پرسپولیس تحمیل کرد؛ باختی که دایی را به تاسف واداشت و باعث شد حمیدرضا سیاسی از آن به‌عنوان «شکست نفرت‌انگیز» یاد کند! حالا درخشان می‌تواند با از پیش رو برداشتن این تیم، هم به وضعیت پرسپولیس در جدول سر و سامان بدهد و هم وضع خودش را در مقایسه با دایی بهتر کند. فولاد که به‌رغم ریزش شدید بازیکنانش در ماجرای کارت‌های جعلی معافیت فعلا با اسکوچیچ عالی نتیجه گرفته، می‌تواند با برتری برابر پرسپولیس خودش را در جمع مدعیان قهرمانی نگه دارد. آنها امروز هم سروش رفیعی را در اختیار ندارند، اما با همین تیم جوان‌شان هفته گذشته یک پیروزی درخشان برابر تراکتورسازی کسب کردند. در آن سوی میدان پرسپولیس هم برای این بازی هزار مشکل دارد که یکی از مهم‌ترین آنها محرومیت تماشاگران است. در این تیم پیام صادقیان، رضا حقیقی و نیلسون مصدوم هستند و حضور مهدی طارمی و کفشگری آسیب‌دیده هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از سوی دیگر خانزاده، اومانیا و عالیشاه هم از حضور در این مسابقه محروم هستند؛ گرچه تلاش پرسپولیسی‌ها برای بخشیده شدن این نفر آخر تا دیشب هم ادامه داشت.

خروج کامل آبی‌ها از بحران؟

پیروزی خفیف بر راه‌آهن تا حدودی توانست وضع را برای قلعه‌نویی بهتر کند، اما امیر به خوبی می‌داند که ناکامی در بازی امروز، دوباره شایعات را در مورد سرنوشت او در تعطیلات طولانی پیش رو افزایش خواهد داد. استقلالی‌هاآندرانیک تیموریان و مهدی کریمیان را در اختیار ندارند؛ اولی در آستانه جدایی قرار دارد و تکلیف کارت پایان خدمت دومی هنوز روشن نشده است. خبر خوش برای آبی‌های تهرانی می‌تواند رسیدن یعقوب کریمی و محمد قاضی به این بازی باشد. در سمت مقابل استقلال صنعتی هم تیمی کم‌نوسان و قابل احترام نشان داده است. در تیم ویسی، سیدصالحی خرید جدیدی است که هفته گذشته در نخستین بازی‌اش موفق به گلزنی شد و در این دیدار هم انگیزه زیادی برای گشودن دروازه تیم سابقش دارد.

برنامه بازی‌های امروز

پرسپولیس فولاد، ساعت ۱۴:۱۵

تراکتورسازیذوب‌آهن، ساعت ۱۵

راه‌آهن نفت تهران، ساعت ۱۵

پدیده مشهدنفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۵

استقلال صنعتی استقلال تهران، ساعت ۱۶:۲۰